- Hirdetés -

Nagyon felpörgött a CUPRA

|

2022-ben is folytatódott a CUPRA feltartóztathatatlan lendülete, a márka mindeddig példa nélküli, 152 900 darabos kiszállítási volumene 92,7 százalékos növekedést ért el a megelőző évhez (79 300) képest. Ezek az eredmények nagyban elősegítették a vállalatnál zajló pénzügyi fordulatot, mégpedig egy olyan év során, amelyet a félvezetők és más alapvető alkatrészek folyamatos hiánya jellemzett. Ezen problémák következtében, a SEAT S.A. összesen 385 600 darab kiszállított járművel zárta a 2022-es évet, ami 18,1 százalékos csökkenést jelent 2021-hez (470 500) viszonyítva.

„2022 kiszámíthatatlan év volt, de mi a lehető legjobbat hoztuk ki belőle” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „A CUPRA továbbra is felülmúlta az előzetes várakozásokat és Európa leggyorsabban növekvő autómárkájaként erősítette meg pozícióját. Figyelemreméltó kiszállítási mutatóink bizonyítják, hogy a lassulás semmi jelét nem mutatja a márka és az elektromos járművei iránti kereslet.”

Továbbra is Németország a SEAT S.A. vezető piaca, ahol a tavaly eladott 105 300 jármű 1,2 százalékos növekedést mutat 2021-hez (104 100) képest. A megelőző évinél (81 800) 23,1 százalékkal kevesebb, 62 900 eladott autóval Spanyolország megőrizte a vállalat második legnagyobb piacaként betöltött pozícióját, majd 36 600 – azaz a 2021-es mennyiségnél (50 700) 27,9 százalékkal kevesebb – eladott gépkocsival az Egyesült Királyság következik.

Itthon a CUPRA, a nemzetközi trendekkel párhuzamban, meg tudta erősíteni pozícióját, javított piaci részesedésén, kereskedői hálózata pedig megháromszorozta értékesítési teljesítményét 2022-ben. Az új Born modellel a márka már elektromos autót is kínál Magyarországon, motorválasztékát a Leon modellcsaládnál a 150 és 190 lóerős TSi motorokkal bővítette, valamint piacra került a győri gyártású, 5 hengeres motorral szerelt 390 lóerős Formetor VZ5 is.

„Nagy lehetőség a márka számára, hogy 2024-től a konszern győri üzemében indul el a CUPRA új SUV modelljének, a Terramarnak a gyártása, amely a legújabb generációs, közel 100 kilométer elektromos hatótávolságú plug-in-hibrid erőforrással is elérhető lesz” – mondta Rozgonyi Ádám, a SEAT és a CUPRA magyarországi márkaigazgatója, hivatkozva Wayne Griffiths tavaly novemberi, magyarországi látogatására. A SEAT és a CUPRA vezérigazgatója ugyanis ekkor leplezte le a márka legújabb modelljét a győri gyár dolgozói előtt.

A SEAT továbbra is népszerű márka volt Magyarországon 2022-ben, ugyanakkor a beszállítói válság következtében a hazai forgalomba helyezés 10%-os visszaesést mutatott.

Jelentős eseménye volt az évnek az első hazai CUPRA Garage márkakereskedés megnyitója Debrecenben, amellyel a SEAT márkakereskedői hálózat 12 tagúvá bővült.

A CUPRA és a SEAT számokban – 2022

CUPRA Formentor „best sellerével” az élen, 2022-ben új eladási rekordot állított fel a CUPRA, amelynek első önálló modellje – a márka eladásainak 63,8 százalékát, míg a SEAT S.A. értékesítésének több mint negyedét adva – 97 600 példányban kelt el világszerte. A CUPRA második legnépszerűbb modellje, a CUPRA Born 31 400 kiszállított járművel zárta első teljes évét a piacon. 2018-as alapítása óta a CUPRA közel 300 ezer járművet értékesített.

A CUPRA legjelentősebb európai piacai között Németország (58 400 darab; 89,9 százalékkal több, mint 2021-ben), az Egyesült Királyság (14 400; +87,4 százalék), Spanyolország (13 600; +23,9 százalék), Olaszország (11 300; +83,9 százalék), Franciaország (7600; +86,5 százalék), Ausztria (5400; +157,6 százalék) és Svájc (5000; +38,3 százalék) szerepelt. Világszinten a rendhagyó karakterű és kihívó CUPRA márka egyaránt óriási növekedést produkált Mexikóban (4300; +120,0 százalék), Törökországban (2800; +879,6 százalék) és Izraelben (2700; +138,8 százalék).

Ausztráliai megjelenésével, valamint Lisszabonban, Rotterdamban és Sydneyben nyílt új City Garage létesítményeivel 2022-ben új lendületet vett a CUPRA ambiciózus, világméretű terjeszkedése. 2023 folyamán a márka Berlinben, Madridban és Párizsban tervezi bővíteni globális hálózatát.

A SEAT 232 700 autót szállított ki 2022-ben, ami 40,5 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest. A SEAT Arona megőrizte a márka legnagyobb darabszámban értékesített modelljeként kivívott pozícióját (71 000 darab; -33,5 százalék 2021-hez képest), majd a SEAT Ibiza (51 300; -46,4 százalék) és a SEAT Leon (41 500; -47,3 százalék) következik. A SEAT legnagyobb piacainak Spanyolország (49 200; -30,4 százalék), Németország (46 900; -36,0 százalék), az Egyesült Királyság (22 200; -48,4 százalék), Olaszország (13 900; -35,2 százalék) és Franciaország (13 900; -48,8 százalék) számítottak. Egymilliomodik SUV-modellje értékesítésével a márka egy jelentős mérföldkőhöz is elérkezett 2022 folyamán.

„Továbbra is nagyon nagy kereslet mutatkozik mind a SEAT, mind pedig a CUPRA modelljei iránt, rekordméretű megrendelésállománnyal mindkét márka számára. Fő erősségeink vonzó márkáinkban, illetve a leggazdaságosabb, hagyományos belsőégésű motorral szerelt modellektől egészen a tisztán elektromos járművekig terjedő, széles kínálatunkban rejlenek” – emelte ki Kai Vogler, a SEAT S.A. értékesítésért és marketingért felelős ügyvezető alelnöke.

A vállalat globális termelése – az Audi A1 gyártását is beleértve – 478 954 legyártott autóval nagyjából 2021-es szintjén maradt, ami 1,1 százalékos csökkenést jelent a megelőző évhez (484 046) képest. A vállalat martorelli üzemében a beszállítói szűk keresztmetszetek következtében 4,8 százalékkal 366 764 járműre csökkent a termelés.

2023 – Amikor az álmok valóra válnak

A vállalat számára 2023 a mérföldkövek éve lesz. A CUPRA egyik nagy álma válik valóra, amikor hivatalosan bemutatja a CUPRA Tavascant, azaz a márka első tisztán elektromos, sportos SUV-modelljének sorozatgyártású változatát. A CUPRA emellett tovább bővíti kínálatát, új változatokkal és új motorokkal egészíti ki meglévő palettáját.

Idén martorelli gyára megnyitásának 30. évfordulóját is ünnepli a SEAT S.A., amely újabb lendületet ad a vállalat elektrifikációjának.

A beszállítói helyzettel kapcsolatban a 2023-as évre vonatkozóan Wayne Griffiths kijelentette: „Az egyetlen, ami biztos, hogy semmi sem biztos. Ám a CUPRA növekedését, illetve a SEAT S.A. villamosítását előtérbe helyezve, eltökélt szándékunk, hogy bátran álljunk a jövő minden kihívása elé – lehetőségekké alakítva őket.”

A CUPRA a hagyományossal szakító, merőben újszerű és kihívó márka, amely az érzelmek, a villamosítás és a teljesítmény együttesével inspirálja Barcelonából a világot. A 2018-ban bemutatott CUPRA márka székhelye Martorellben (Barcelona) található – ahol versenyműhely is működik –, emellett márkaspecifikus értékesítési pontok az egész világra kiterjedő hálózatával is rendelkezik.

Emelkedő trendjét megőrizve, 2021-ben a CUPRA 80 ezer kiszállított járművével megháromszorozta eladásait, aminek fő hajtóerejéül a CUPRA Formentor sikere szolgált. A CUPRA kiválóan bizonyítja, hogy a villamosítás és a sportosság tökéletesen illik egymáshoz, és 2022-ben különböző akkumulátorkapacitású kivitelekkel, illetve egy erősebb e-Boost változattal bővíti tovább a CUPRA Born, azaz a márka első tisztán elektromos modelljének kínálatát. Ugyancsak bemutatkozik a CUPRA Formentor VZ5 egy exkluzív, limitált darabszámú változata is. A CUPRA Tavascan, azaz a márka második tisztán elektromos modellje 2024-ben érkezik, amelyet 2025-ben a márka – a CUPRA UrbanRebel tanulmánymodell ihlette – első városi elektromos autója követ.

A CUPRA az FC Barcelona hivatalos autós és mobilitási partnere, a World Padel Tour prémium-szponzora és az eSports Club Finetwork KOI hivatalos támogatója. Olyan márkákkal együttműködve, mint a Primavera Sound és a De Antonio Yachts, a vállalat megalkotta CUPRA lifestyle-univerzumát. A CUPRA Tribe olyan márkanagykövetek csapata, akik egyaránt elő kívánják mozdítani a változást, s az olimpiai aranyérmes Adam Peaty, Melvyn Richardson és Saúl Craviotto, a német kapus, Marc ter Stegen, valamint az Aranylabdás és Best FIFA Football Award díjas labdarúgó, Alexia Putellas is tagjai között szerepel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...