- Hirdetés -

Nagyon jó éve volt az Erstének

|

- Hirdetés -

A pénzintézet tavaly az átlagot meghaladó mértékben tudta bővíteni hitelkihelyezését és ezzel növelte piaci részesedését. A lakossági hitelek esetében az új folyósítások összege 57 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a magyarországi Erste-csoport által kezelt lakossági ügyfélvagyon 2019 végén meghaladta a 3000 milliárd forintot. A vállalati üzletágban az állomány a piaci átlag duplájával bővült tavaly.

Az elmúlt négy év legjobb eredményét könyvelhette el az Erste Bank 2019-ben. A magyar pénzintézet folyamatosan mind bevételét, mind az eredményességét jelentős mértékben tudta növelni az elmúlt évek során, és tavaly is javítani tudott a mutatókon. A bank működési bevétele 2015 óta 42 százalékkal nőtt. Az Erste 2015-ben még 22 milliárdos veszteséget könyvelt el, ám tavalyi adózás utáni eredménye már 60 milliárd forint fölé nőtt. A bevételek 2019-ben – a nemzetközi könyvviteli szabványok szerint (IFRS) készített kimutatás alapján – 7,3 százalékkal haladták meg a 2018-ban elértet, miközben a költségek ettől elmaradó mértékben, 4,1 százalékkal emelkedtek – mondta el Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója a hitelintézet sajtótájékoztatóján. A bank 2019-es működési eredménye 10,4 százalékkal volt magasabb, mint az egy évvel korábbi.

A pénzintézet annak ellenére növelte másfél milliárd forinttal adózás utáni eredményét tavaly, hogy az eredményt javító visszaírások és egyéb egyszeri tételek összege a 2018-as csaknem felére, 6 milliárd forint alá csökkent. A hitelintézet sajáttőke arányos megtérülése (ROE) kétszámjegyű volt tavaly. A pénzintézet jelentősen javította hatékonyságát, a költség/bevétel arány 2019 végére 47,4 százalékra csökkent a 2018 végi 48,8 százalékról.

A bank hitelezési aktivitását jól mutatja, hogy az ügyfélhitelek állománya egy év alatt 21 százalékkal bővült, miközben az NPL-ráta rekord alacsony szintre, 2,5 százalékra csökkent a 2018 decemberi 3,6 százalékról. Az ügyfélhitelek állománya 2015 óta több mint a másfélszeresére bővült, miközben az NPL-ráta 86 százalékkal csökkent – tette hozzá Jelasity Radován.

Az eredményesség javulását, a költségek visszafogott növekedését fokozott beruházási aktivitás kísérte: az Erste Bank az elmúlt évek egyik legnagyobb fejlesztésén van túl: az azonnali fizetési rendszer (AFR) bevezetése a pénzintézet informatikai rendszerének jelentős korszerűsítését is magával hozta. Az Erste Bank az AFR bevezetése óta eltelt egy hétben 796 ezer darab azonnali utalást bonyolított, a tranzakciók 42 százaléka 16 óra után vagy hétvégén teljesült. A bank a piacon egyelőre egyedülálló szolgáltatásként kínálja a fizetési kérelem szolgáltatást március 2-től. Az ügyfelek első lépésként Erste Bankos számlák között tudnak egymástól pénzt kérni, ám a bank tervezi ennek kibővítését, és a szolgáltatást az erstés valamint más bankok ügyfelei közötti lehetőségként nyújtani. Ehhez azonban a többi banknak is készen kell állnia fogadó/indító oldalon.

Tavaly az Ersténél a lakossági hitelezések esetében az új kihelyezések értéke 57 százalékkal nőtt egy év alatt, és ezzel a hitelállomány 18 százalékkal gyarapodott 2019-ben a nem-teljesítő hitelállomány további csökkenése mellett – ismertette Harmati László, a pénzintézet lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese. A jelzáloghiteleknél a teljesítő állomány 1 százalékkal nőtt éves összevetésben. A fogyasztási típusú kölcsönöknél a kihelyezés több mint a duplájára, 131 százalékkal bővült, ami jóval meghaladja a piaci átlagot, ennek köszönhetően a hitelállomány 78 százalékkal lett nagyobb az egy évvel ezelőttihez képest. A növekedéshez jelentős mértékben járult hozzá a Babaváró hitel, amely az új kihelyezések 38 százalékát adta.

A magyarországi Erste-csoport által kezelt lakossági ügyfélvagyon – befektetés és betét – 17 százalékkal nőtt egy év alatt és 2019 végére meghaladta a 3000 milliárd forintot, ezen belül a befektetések aránya 60 százalék volt.

Jól teljesített az Erste Bank kisvállalkozói üzletága is. Az újonnan folyósított hitelek volumene 14 százalékkal nőtt éves összevetésben, míg a szerződött hitelállomány 2019 végére a harmadával haladta meg az egy évvel korábbit.

Rendkívül intenzív volt a növekedés a vállalati üzletágban is, míg a piac átlag 14 százalékkal bővült, addig az Erste Banknál a vállalati hitelállomány több mint 25 százalékkal gyarapodott 2019-ben, és év végére elérte a 756 milliárd forintot. Az újonnan folyósított hitelek összege tavaly 18 százalékkal haladta meg a 2018-as mutatót. A vállalati hitelezésben már közepes méretű piaci szereplőnek számító pénzintézet a jövőben is az átlagot meghaladó bővülést tervez, várakozása szerint három éven belül a harmadik legnagyobb, míg öt év alatt a legnagyobb vállalati hitelezővé válik – mondta el Szabados Richárd, a bank vállalati üzletágának vezetője.

A hitelállomány növekedésében a nagyvállalati és önkormányzati hitelezés, a kereskedelmi célú ingatlanok finanszírozása és emellett a kis- és középvállalkozások (kkv) finanszírozása is mind nagyobb szerepet játszik. A nagyvállalatok és önkormányzatok esetében a hitelállomány 39 százalékkal 223 milliárd forintra nőtt, a kereskedelmi célú ingatlanoknál 25 százalékkal 292 milliárd forintra bővült, míg a kkv-szektor esetében 16 százalékkal 240 milliárd forintra gyarapodott. A vállalati hitelezés gyors bővülése mellett az állomány továbbra is rendkívül egészséges, az NPL-ráta nem éri el az 1 százalékot sem. A hitelintézet a vállalati kötvényprogramban is aktívan szerepet vállalt: négy társaság esetében szervezőként vett részt a kötvénykibocsátásban, míg öt cég esetében az Erste is vásárolt a felkínált kötvényekből.

Az Erste számára kiemelten fontos a hazai kkv-szektor. A vállalatok számára nyújtott szolgáltatások kiváló minőségét jól mutatja, hogy a legfrissebb piaci felmérés szerint az Erste kis- és középvállalatai a legelégedettebbek jelenleg a bankpiacon. A bank nagyon megbecsüli kkv-partnereit, és ennek eredménye a hitelezett ügyfelek számán és a hitelállomány alakulásán túl a számlavezető ügyfelek mennyiségén is meglátszik. Tavaly a kkv-ügyfelek több mint 800 számlát nyitottak az Ersténél, a bankot váltó ügyfelek 10 százaléka a pénzintézetet választotta. A hitelintézet pedig több olyan informatikai fejlesztésen is dolgozik, melyek majd tovább javítják a szolgáltatások minőségét. A cél, hogy három éven belül a hitelezés teljesen digitálisan menjen, és minél kevesebb dokumentációval járjon – tette hozzá Szabados Richárd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA