- Hirdetés -

Nagyon kapós a diákmunka

|

Látványosan növekszik a dolgozni akaró diákok érdeklődése a vizsgaidőszak elmúltával, és a munkáltatói oldalon is 50 százalékkal nagyobb igény mutatkozik a diákmunkára – derül ki a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége kötelékébe tartozó cégek legfrissebb adataiból. A most végzett frissdiplomásoknak 2019. március 31-ig tudnak diákszövetkezeti keretek között munkát biztosítani.

Az idei év indulása megfelel az elmúlt években tapasztalható trendeknek, azaz a diákok érdeklődése január közepén, a vizsgaidőszak elmúlásával látványosan növekedni kezd, és ez a kiugró lendület egészen a februári szorgalmi időszak kezdetéig kitart. Sok egyetemista, illetve főiskolás hallgató ilyenkor dönti el, hogy a következő szemeszterre milyen munkát, milyen óraszámban tud elvállalni az órarendjéhez kötődően, hiszen ez esetükben félévről félévre változik.

A vizsgaidőszak végén, valamint a szorgalmi időszak kezdetén mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalon látványosan növekednek az igények. Előbbi esetében nagyságrendileg 50%-os emelkedés látszódik, de kb. 40%-kal megnő azon egyetemisták száma is, akik – vizsgáik után felszabadulva – aktívan szeretnének munkát vállalni. A gyakorlat a diákoknak a későbbi munkaéletben hatalmas előnyt jelent, szakmailag-anyagilag egyaránt.

Tendencia, hogy évről-évre nő azok száma, akik tervezetten úgy alakítják ki vizsgabeosztásukat (besűrítik vizsgáikat), hogy az utolsó hetekbe teljes bedobással vállalhassanak munkát, ezzel megalapozva a tavaszi félévkezdés plusz költségeit. Azok száma is növekszik, akik két vizsga között „aktív kikapcsolódás” miatt vállalnak alkalmi munkákat. Ezzel egy kis időre kirázódnak a tanulás mókuskerekéből. Az év eleji béremelések is hozzájárulnak a diákmunkát keresők számának emelkedéséhez.

A következő nagy hullám szokás szerint júniusban köszönt majd be, amikor középiskolások, főiskolások, egyetemisták egyaránt befejezik a tanévet és elkezdődik számukra a szünidő, ami sok esetben részben vagy egészben nyári munkavállalást jelent.

Számoltak be Baross Levente, a Schönherz Iskolaszövetkezet elnöke; Bor Katalin cégvezető, Mind-Diák Szövetkezet; Hegedűs Csaba, a Prohumán Diákmunka operatív igazgatója; Horváth Zsolt, a Job Force Iskolaszövetkezet szakmai vezetője; Marosi László, a MELÓ-DIÁK Hálózat vezérigazgatója; Pataki Zoltán, az euDIÁKOK Iskolaszövetkezet elnöke; Szvoreny László, a Biztos Kész Diák Iskolaszövetkezet igazgatója; valamint Virág Viktor, a MADS Márton Áron Iskolaszövetkezet igazgatósági tagja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...