- Hirdetés -

Nagyon megugrott a mobil-adatforgalom

|

- Hirdetés -

Az idei első negyedévben mind a mobil-, mind a vezetékes hálózatból indított hívások átlagos időtartama lényegesen meghaladta a korábbi évekre jellemzőt, a mobil-adatforgalom pedig közel másfélszerese volt az egy évvel korábbinak – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tanulmányából. A televízió előfizetések 84 százaléka már digitális megoldást használ.

Az idei év első három hónapjában a mobilhálózatból indított hívások száma 2,9 százalékkal, az időtartamuk 19 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – írja az MTI a statisztikai hivatal honlapján közzétett elemzés alapján. A beszélgetések átlagos ideje 3,8 perc volt, ami a KSH szerint kimagasló, az egy mobil-előfizetésre jutó napi 6,4 perc beszélgetés pedig az elmúlt évek legmagasabb értéke. Ebben többek között a Covid-19-járvány miatt megváltozott kapcsolattartási szokások is szerepet játszottak – jegyezték meg. A nemzetközi mobil hívások aránya korábban is elenyésző volt, de az idei év elejére tovább csökkent a számuk és az időtartamuk is.

A mobilhálózat adatforgalma 2021 első negyedévében 46 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Az adatforgalom 97 százaléka 4G-LTE-rendszeren keresztül zajlott.

Az első negyedév végi 12,8 millió belföldi aktív SIM-kártya 1,1 százalékos bővülést jelent egy év alatt, a feltöltőkártyás előfizetések aránya ezen belül már csak 26 százalék. A járvány tetőzése idején vezetékes telefonon is hosszabban beszéltek az emberek: bár a hívások száma tovább csökkent, a hívások átlagos ideje 6,6 percet tett ki 2021. január-márciusban, ami szintén kimagasló érték.

A vezetékes telefon fővonalak száma az első negyedév végén 4,2 százalékkal volt kevesebb az egy évvel korábbihoz viszonyítva, száz lakosra 31 darab jutott.

A közzétett adatok alapján a helyhez kötött – vagyis a vezetékes és a helyhez kötött vezeték nélküli – internet-előfizetések száma az első negyedév végére elérte a 3,3 milliót, ami 2,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Nem állt meg a letöltési forgalom évek óta dinamikus emelkedése sem, éves alapon az idei bővülés 50 százalékos, míg a feltöltéseké 42 százalékos.

A KSH kitért a távközlési infrastruktúra fejlődésére is. A helyhez kötött internetszolgáltatás bevételi adatai alapján a korszerű hozzáférést biztosító optikai hálózatok fejlődnek a legjobban, 10 milliárd forintos forgalmuk 14 százalékkal több a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva. A 38 milliárd forintos összes árbevétel majdnem fele ugyanakkor a kábeltévé-hálózaton szolgáltatott technológiából származott. Az előfizetésekben a leggyorsabb internetkapcsolatok részesedése egyre jelentősebb.

Televíziószolgáltatást csak 0,9 százalékkal igényeltek többen az idei első negyedév végén az egy évvel korábbihoz képest, de a 3,7 milliót meghaladó előfizetés 84 százaléka már digitális technológiával működik. A helyhez nem kötött, online tévészolgáltatás előfizetési aránya több mint 11 százalékra nőtt.

A távközléssel együtt az egész információs és kommunikációs ágazat is bővült: a szektor értékesítési árbevétele 961 milliárd forintot tett ki 2021 első negyedévében, ami 3,5 százalékos éves bővülés. A teljes munkaidőben dolgozók száma 9,8 százalékkal emelkedett csaknem 94 500-ra, bruttó átlagkeresetük pedig havi 730 ezer forint, ami 7,7 százalékos emelkedés egy év alatt.

A távközlés fellendülése a KSH szerint a kapcsolattartás átalakulásának tudható be, amit a koronavírus hatásának tulajdonítanak. Az összefoglaló bázisidőszaka nagyobbrészt még a járványt megelőző hónapokra esik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA