- Hirdetés -

Nagyon megugrott a mobil-adatforgalom

|

- Hirdetés -

Az idei első negyedévben mind a mobil-, mind a vezetékes hálózatból indított hívások átlagos időtartama lényegesen meghaladta a korábbi évekre jellemzőt, a mobil-adatforgalom pedig közel másfélszerese volt az egy évvel korábbinak – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tanulmányából. A televízió előfizetések 84 százaléka már digitális megoldást használ.

Az idei év első három hónapjában a mobilhálózatból indított hívások száma 2,9 százalékkal, az időtartamuk 19 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – írja az MTI a statisztikai hivatal honlapján közzétett elemzés alapján. A beszélgetések átlagos ideje 3,8 perc volt, ami a KSH szerint kimagasló, az egy mobil-előfizetésre jutó napi 6,4 perc beszélgetés pedig az elmúlt évek legmagasabb értéke. Ebben többek között a Covid-19-járvány miatt megváltozott kapcsolattartási szokások is szerepet játszottak – jegyezték meg. A nemzetközi mobil hívások aránya korábban is elenyésző volt, de az idei év elejére tovább csökkent a számuk és az időtartamuk is.

A mobilhálózat adatforgalma 2021 első negyedévében 46 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Az adatforgalom 97 százaléka 4G-LTE-rendszeren keresztül zajlott.

Az első negyedév végi 12,8 millió belföldi aktív SIM-kártya 1,1 százalékos bővülést jelent egy év alatt, a feltöltőkártyás előfizetések aránya ezen belül már csak 26 százalék. A járvány tetőzése idején vezetékes telefonon is hosszabban beszéltek az emberek: bár a hívások száma tovább csökkent, a hívások átlagos ideje 6,6 percet tett ki 2021. január-márciusban, ami szintén kimagasló érték.

A vezetékes telefon fővonalak száma az első negyedév végén 4,2 százalékkal volt kevesebb az egy évvel korábbihoz viszonyítva, száz lakosra 31 darab jutott.

A közzétett adatok alapján a helyhez kötött – vagyis a vezetékes és a helyhez kötött vezeték nélküli – internet-előfizetések száma az első negyedév végére elérte a 3,3 milliót, ami 2,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Nem állt meg a letöltési forgalom évek óta dinamikus emelkedése sem, éves alapon az idei bővülés 50 százalékos, míg a feltöltéseké 42 százalékos.

A KSH kitért a távközlési infrastruktúra fejlődésére is. A helyhez kötött internetszolgáltatás bevételi adatai alapján a korszerű hozzáférést biztosító optikai hálózatok fejlődnek a legjobban, 10 milliárd forintos forgalmuk 14 százalékkal több a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva. A 38 milliárd forintos összes árbevétel majdnem fele ugyanakkor a kábeltévé-hálózaton szolgáltatott technológiából származott. Az előfizetésekben a leggyorsabb internetkapcsolatok részesedése egyre jelentősebb.

Televíziószolgáltatást csak 0,9 százalékkal igényeltek többen az idei első negyedév végén az egy évvel korábbihoz képest, de a 3,7 milliót meghaladó előfizetés 84 százaléka már digitális technológiával működik. A helyhez nem kötött, online tévészolgáltatás előfizetési aránya több mint 11 százalékra nőtt.

A távközléssel együtt az egész információs és kommunikációs ágazat is bővült: a szektor értékesítési árbevétele 961 milliárd forintot tett ki 2021 első negyedévében, ami 3,5 százalékos éves bővülés. A teljes munkaidőben dolgozók száma 9,8 százalékkal emelkedett csaknem 94 500-ra, bruttó átlagkeresetük pedig havi 730 ezer forint, ami 7,7 százalékos emelkedés egy év alatt.

A távközlés fellendülése a KSH szerint a kapcsolattartás átalakulásának tudható be, amit a koronavírus hatásának tulajdonítanak. Az összefoglaló bázisidőszaka nagyobbrészt még a járványt megelőző hónapokra esik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...