- Hirdetés -

Nagyon megugrott az új autók értékesítése

|

- Hirdetés -

Júliusban 27 százalékkal nőtt az új személyautók értékesítése Magyarországon az egy évvel korábbihoz képest, 15284 járművet adtak el. Az év első hét hónapban 89 830 új gépkocsit adtak el, ami 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu a DataHouse adatai alapján.

Az első félévi értékesítési számok nagyon közel vannak időarányosan az MGE növekedési várakozásához, így az év végére várt értékesítési volumen reálisnak, sőt inkább túlteljesíthetőnek látszik – idézi az MTI a szervezet közleményét.

A tisztán elektromos gépkocsik forgalomba helyezése kis mennyiség mellett növekszik, a felvevő piac egyelőre korlátozott, és alatta marad az év eleji várakozásnak. Ugyan a töltőhálózat lassan fejlődik, sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de ezen autók beszerzési ára továbbra is igen magas.

Az egyesület hangsúlyozza, a kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, július végéig mintegy 7000 igénylés érkezett, ami meghaladja a várakozásokat.

A MGE arra hívja fel a figyelmet, továbbra is kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el Magyarországot.

Júliusban 2283 új kishaszongépjármű került forgalomba, 23 százalékkal több, mint tavaly júliusban. Az első hét hónapban 22 százalékkal nőtt az új kishaszongépjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 15 185 járművet helyeztek forgalomba.

Az egyesület szerint bár a kishaszongépjármű piac emelkedést mutatott, de időarányosan némileg elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartják és szorgalmazzák a vegyeshasználatú kishaszongépjármű kategória újbóli bevezetését.

Júliusban 237 új nagyhaszongépjármű került forgalomba 50 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, az idei első hét hónapban pedig 3716, ami 4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.

Az új autóbuszok eladása júliusban 87 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától, 5 új autóbuszt helyeztek forgalomban júliusban, az első hét hónapban pedig 348-at, ami 12 százalékkal marad el a bázis időszaktól.

Júliusban 504 új motorkerékpár került forgalomba, 62 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első hét hónapban 2903 új motorkerékpárt adtak el, ami 39 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az egyesület szerint a motorkerékpárok piacán bizakodásra ad okot a bázissal szembeni jelenős növekedési trend, ugyanakkor továbbra is úgy látják hogy létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása.

A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi márkák közül a legtöbbet, 15 642 darabot a Suzukiból adták el 2019. első hét hónapjában a magyar piacon, a márka piaci részesedése 17,41 százalék volt. Fordból 8019, Skodából 7549, Opelből 7125, Toyotából 6057 darab kelt el. Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 15,52 százalékos piaci aránnyal. A második, a harmadik és a negyedik helyen pedig változatlanul a Ford, a Skoda, illetve az Opel állt.

A Carinfo.hu arról is beszámolt, hogy a január-júliusi időszakban a kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet a Fordból adták el a magyar piacon, összesen 4756 darabot, a márka piaci részesedése 31,32 százalék volt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...

Rangos kapott elismerést a Schneider Electric

Egymás után a negyedik évben is a Sokszínűségi Vezetők közé sorolta a Schneider Electric-et a Financial Times. Az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat ráadásul a Forbes és a Refinitiv...

Több tucatnyi díjat söpört be az LG

Az LG Electronics (LG) legújabb életmód-megoldásainak technológiai és dizájnbeli kiválóságát ezúttal is számos elismeréssel jutalmazták: a vállalat több mint két tucat CES 2023 innovációs díjat érdemelt ki. Ezek között az LG OLED készülékei a...

Rádiós pályázatról döntött a Médiatanács

A Médiatanács lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is.A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért...

Sikeres volt a Nyitott Balaton kampány

A Balatoni Turizmus Szövetség sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt, amelynek célja az volt, hogy megmutassák milyen sokszínű a régió turisztikai kínálata az őszi időszakban. A kampány keretein belül megpróbálták népszerűsíteni azokat az...

Védtelenek a magyar háztartások az inflációval szemben

Miközben a vagyonosok egyre gazdagabbak, az alsóbb jövedelmi osztályok képviselőinek kasszája rendkívül sérülékeny ilyen magas inflációs környezetben. Jelenleg a hazai háztartások alig tizedénél lehet valós megtakarítási képességről beszélni, ezért felül kellene vizsgálni a megtakarításokkal...

Megdobja a nézőszámokat a foci VB

Több országban is kiugró televíziós nézettségi adatok hozott a katari világbajnokság első fele a FIFA közlése szerint. Japánban a Costa Rica elleni meccs, Hollandiában pedig az Ecuador elleni döntetlen produkált extra számokat. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé az itthon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9663 volt, ami 19 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 11963 darabtól. Míg...

A TV2 a legnézettebb csatorna az őszi szezonban* (x)

Az idei ősz a TV2 sikerszezonjának nevezhető, hiszen legutóbb 20 évvel ezelőtt fordult elő, hogy a csatorna kiemelt célcsoportjában, a 18-59 éves nézők körében teljes napon és főműsoridőben is a csatornatoplista élén végzett a...
foci tévéközvetítés

A TV2 az M4 Sporttal meccselt

Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport...

Sok gyereknek már tízévesen jön a TikTok

A szülők jelentékeny része gyermekük tizedik születésnapjára időzítheti az okostelefont mint ajándékot, hiszen míg a 9 éves gyermekeknek csupán egynegyede, addig a tízéveseknek már több mint fele okostelefon-tulajdonos – derül ki a Nemzeti Média-...

Új szereplő a kiberbiztonsági piacon

A világszerte információtechnológiai szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországon is több mint 750 embert foglalkoztató Unisys, valamint a multicloud piacon aktív Faction bejelentette, hogy közösen kínálnak majd teljes körű megoldásokat az adatvédelem, a kiberbiztonsági helyreállítás és az...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....