- Hirdetés -

Nagyon népszerű a kriptovaluta

|

- Hirdetés -

Minden tizedik ember (13%) használt már kriptovalutát vásárlásra – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. Erre a trendre azonban a kiberbűnözők is reagálnak: többek között kriptovaluta-tranzakciók megtámadásával, vagy a befektetők fenyegetésével. Fennáll a kockázat, hogy az ilyen védelem nélküli technológiában tárolt megtakarításaink elvesznek, mivel a hekkerek egyre szofisztikáltabb módszereket fejlesztenek az ilyen számlákhoz való hozzáférésre.

Egyre több vállalkozás kínálatában szerepel már a kriptovalutás fizetési lehetőség. Számos kiskereskedő és élelmiszerbolt fogadja el ezt a fizetési módot, sőt, nagy sportcsapatok partnerei között is találunk már kriptovalutákat. És bár egyre többen mutatnak érdeklődést a kriptovalutás fizetés és megtakarítások iránt, az ilyen módon tárolt pénzük ellophatják virtuális pénztárcájukból, vagy megbízhatatlan tranzakciók nyomán vagy egy ICO során (Initial Coin Offering). Voltak olyan nagy horderejű esetek, ahol összesen 530 millió dollár értékben loptak el digitális érméket.

A potenciális támadók széles eszköztárral rendelkeznek a virtuális pénztárcákban tárolt tőke ellopásához, épp úgy, mint a kriptovaluta tranzakciók és az ICO-k megtámadásához. Nagy horderejű esetek – mint például az a 4 és fél évvel ezelőtti incidens, amikor különböző Bitfinex számlákról, összesen 120 ezer bitcoint loptak el, vagy a Coincheck 530 millió dolláros kárt okozó 2018. évi meghekkelése – demonstrálják a tranzakciók védtelenségét és azt a könnyedséget, amellyel a kiberbűnözők élő hálózatokhoz csatlakozva kiterjedt és helyrehozhatatlan károkat okoznak. Hiszen, ha a kriptovalutás tranzakció során ellopják az abban érintett összes pénzt, a tranzakció simán bezárul és az elveszett pénzből már semmi nem jut vissza a befektetőhöz.

Az ICO-k különösen nagy kockázatot hordoznak, mivel az egyének, akik létrehozzák ezeket, legtöbbször nem rendelkeznek kiberbiztonsági háttérrel vagy tapasztalatokkal. Ezáltal képtelenek megvédeni tőkéjüket egy esetleges támadás során. Tehát a kriptovaluta piac még mindig nem szabályozott, a kockázatértékelési mechanizmusok beépülése pedig várat magára.

Vitalij Mzokov, a Kaspersky Lab Growth Center hitelesítési vezetője úgy fogalmazott: “A kriptovaluták értékének esése ellenére a felhasználók még mindig erős igényt mutatnak a digitális tranzakciók iránt. Meglepő módon, a fogyasztói felmérésünk szerint a megkérdezett emberek 13%-a használt kriptovalutát fizetőeszközként. Azonban mivel ezek az online tranzakciók még gyerekcipőben járnak, valódi veszélyt hordoznak magukban. Borzasztó pénzügyi következményekkel járhat a fogyasztókra nézve, ha ezek a pénzügyi alapok nem biztonságosak.

Ahogy a potenciális támadók módszerei egyre szofisztikáltabbak lesznek, úgy válnak egyre inkább a kiberbűnözők célpontjaivá a kriptovaluta kereskedő platformok és az ICO-k kiberbiztonsági intézkedések hiányában. Az éberség nem helyettesíthető – ha bármi gyanúsnak tűnik, nem ajánlott befektetni.”

Azok a kriptobefektetők viszont, akik biztonsági okok miatt nem tárolják pénzüket kriptovaluta kereskedő platformokon, a következő nehézségekkel találkozhatnak:

  • Az átváltások során általában díjat számolnak fel a pénzfelvételért
  • A felhasználó nem tud időben reagálni az árfolyamokra, ha a pénz kivétele mellett dönt
  • Az ismeretlen forrásból érkező beválthatatlan papírpénzek állami szabályozási kérdéseket vethetnek fel

Azoknak a fogyasztóknak pedig, akik továbbra is szeretnének kriptovalutákat használni befektetési és fizetési eszközként, a Kaspersky Lab a következőket javasolja:

  • Mindig ellenőrizze a virtuális tárca címet, ne kövessen linkeket online bankokhoz vagy virtuális tárcákhoz
  • Használjon védett kriptotárcát
  • Ellenőrizze duplán a kedvezményezett címét, a küldendő összeget és a járulékos díj nagyságát a tranzakció indítása előtt
  • Írjon fel egy könnyen megjegyezhető kifejezést, amellyel vissza tudja állítani virtuális tárcáját, ha elveszíti vagy elfelejti a jelszavát
  • Telepítsen magas minőségű biztonsági megoldást, mint például a Kaspersky Internet Security, amely megvédi azon eszközeit, melyeken hozzáfér a kriptotárcájához és amelyeken kriptotranzakcióit végzi.

A Kaspersky lab aktívan dolgozik a kriptovaluták és az ICO-k biztonságossá tételén. A vállalat kiberbiztonsági auditot végzett a Merkeleon számára – egy ausztriai kriptovaluta kereskedési szoftver szolgáltató –, hogy bizonyosságot szerezzenek arról, a cég megoldása biztonságot nyújt a potenciális támadásokkal szemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...

LEGO-val erősít az Euronics

Hosszú távú együttműködést kötött az Euronics Műszaki Áruházlánc és a LEGO Csoport. A partnerség értelmében a kreatív, gondolkodásra késztető LEGO játékkészletek válogatott kínálata már megvásárolható az Euronics üzleteiben.Bár a LEGO játékok eddig is széles...

Nem védjük eléggé a gyerekeket az online térben

Sokkal kevésbé képesek felismerni a gyerekek a számukra ártalmas tartalmakat az interneten, mint azt saját bevallásuk szerint állítják ­– állapítja meg egy friss felmérés. Mindeközben a szülők sem feltétlen tudják, hogyan álljanak hozzá gyermekük...

Élőben követhetjük Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be...

Ábel Anita lesz a TV2 új napi sorozatának egyik főszereplője

Hazatalálsz címmel készül a TV2 új napi szériája, a Blikk információi szerint a produkcióban tér vissza a sorozatok világába a Szomszédokban ismertté vált Ábel Anita. Az új produkció egy horvát licencen alapuló, történetalapú, helyzetkomikumokra...

Összeállt a Warner Bros. Discovery régiós menedzsmentje

Bemutatták a Warner Bros. Discovery régiós vezetői csapatát, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét. Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery...

A streaming megelőzte a kábeltévét

Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók...

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...
- Hirdetés -

Don't Miss

Védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat

Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....