Az idei év első félévében a Toyota csoport szemben a globális trendekkel világszerte növelni tudta értékesítéseit, így a vállalat négy márkájából (Toyota, Lexus, Daihatsu, Hino) január és június között összesen 5.311.806 új autó talált gazdára – 2 százalékkal több mint a tavalyi év azonos időszakában. A Toyota csoport ezzel harmadik egymást követő évben könyvelhet el növekedést az előző év azonos időszakához képest.
A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autók iránt világszinten lankadatlanul élénkülő keresletnek köszönhetően rendkívül sikeres volt az együtt a világ legszélesebb, 40 modellből (Európában és így Magyarországon 20) hibrid modellportfolióját kínáló Toyota és Lexus számára 2019 első hat hónapja. Remekül teljesített emellett a vállalatcsoport Európában nem forgalmazott két márkája közül a budget kategóriában jó ár-érték arányú autókat kínáló Daihatsu is, míg a busz/teherautó piacon versenyző Hino némileg csökkenő értékesítést könyvelhetett el. A Toyota csoport négy márkája így együtt 5.311.806 új gépjárművet értékesített világszerte, ami 2%-os bővülést jelent.
Márkánként vizsgálva a világ vezető autógyártójának és mobilitási szolgáltatójának teljesítményét, 2019 első félévében a Toyota 4.427.127 új autó értékesítésével 1,7%-os növekedést, a Lexus 360.045 új autó értékesítésével 10%-os növekedést, a Daihatsu 433.862 új autó eladásával 0,7%-os bővülést, míg a Hino 90.772 új autó értékesítésével 6,6%-os csökkenést könyvelhetett el.
A csökkenő trendekkel szembemenő globális növekedés, és az egy félév alatt értékesített mintegy 5,3 millió új autó révén a Toyota csoportnak minden esélye meg van arra, hogy 2019-ben ismét ő legyen a világ legnagyobb autógyártója, az pedig kétségen felül áll, hogy márkaszinten egyetlen más márka sem tudja majd megközelíteni a Toyota eladásait.
Ebben kétségkívül meghatározó szerepet játszik, hogy a Toyota három legfontosabb modellje, a Corolla (a világ legnépszerűbb személyautója), a RAV4 (a világ legnépszerűbb SUV-ja) és a Camry (a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója) is vadonatúj generációval jelentkezett, míg a Lexus bemutatta legnépszerűbb szedánja, az ES legújabb generációját és a vadonatúj UX crossovert. A globális autóipar a Toyota által elindított, mára általános zöldülése így minden korábbinál sikeresebbé teheti a mára mintegy 14 millió környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő autógyártót.