- Hirdetés -

Nagyon utaznának már a magyarok

|

- Hirdetés -

A megkérdezettek közel 72 százaléka jelezte, hogy tervez utazást idén, a belföldi célpontot választók körében sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest is – derül ki a TÁRKI és az Everguest felméréséből. Az itthon elköltött megtakarítások pedig nemcsak a turizmusnak, de a gazdaság újraindításának is nagy segítséget jelenthetnek.

A kutatás során megkérdezettek 10,7% külföldre, 40,2% belföldre, 20,8% pedig külföldre és belföldre is utazna nyaralási célból úgy, hogy legalább egy éjszakát távol tölt az otthonától. Ezzel szemben 18,4% határozottan nem szeretne utazni, 9,8% bizonytalan a kérdésben.

A megkérdezettek több mint harmada (34,2%) a koronavírus-járvány időszakában úgy döntött, hogy nem utazik. Ennek a döntésnek az elsődleges oka a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások, vagyis a válaszadók szerettek volna utazni, de ez nem volt lehetséges. 29,4% a járványtól való félelem és nem az utazási korlátozások miatt nem utazott, további 18% pénzügyi megfontolásból, 3,6% pedig időhiány miatt döntött az otthonmaradás mellett.

Számos érdekesség mellett, a kutatásból az is kiderült, hogy a magyar vendégek számára fontos mások véleménye és szívesebben utaznak olyan helyekre, ahol a korábbi értékeléseket megválaszolják.

Nagyot nőhet a belföldi turizmus

„A belföldi turizmus előtt kiváló lehetőség áll, ugyanis már lesznek védettséggel rendelkező külföldi vendégek, de még sokan lesznek, akik idén itthon maradnak. A hosszan tartó bezártság után óriási lesz az utazási kedv, a megtakarításaikat felhalmozó magyarok pedig hajlandóak lesznek többet is költeni a belföldi utazásuk során. A nyitástól számítva a valaha volt legerősebb időszaka jöhet a belföldi turizmusnak, az itthon elköltött pénz pedig a gazdaság újraindításához is nagy segítséget fog nyújtani” – mondta Belán Miklós, az Everguest ügyvezető igazgatója.

A balatoni utazási kedv nagyon magas: 67,1% kifejezetten szeretne menni 2021-ben a Balatonra. „Balaton óriási népszerűségnek örvend és hasonló telítettségre és még magasabb árakra lehet számítani, mint tavaly ugyanekkor. Érdemes minél korábban lefoglalni idei nyaralásunkat, hiszen az árak csak emelkedni fognak” – tanácsolta a szakember.

A kutatásban kiemelt fókuszt kapott Budapest, mint az a város, amely a legnagyobb károkat szenvedte el az elmaradó vendégek miatt. A Budapestre érkező turisták 89%-a általában külföldi, 11%-a pedig belföldi vendég. A pandémia hatására az elmúlt több, mint egy évben padlóra kerültek a fővárosi vendéglátóhelyek, idén azonban pozitív változás következhet be – véli a szakember.

A turisztikai tanácsadó cég megbízásából készült felmérés válaszadói leginkább kulturális programokra (mozi, színház, kulturális örökség, komolyzenei koncert) és gasztronómiára költenek: 36,1-36,5% jelölte meg ezeket a válaszlehetőségeket.

„A budapesti turizmust és vendéglátást tekintve soha vissza nem térő alkalom van előttünk a belföldi vendégkör megszólítására. A kutatás rávilágít, hogy a jelenlegi helyzetben majdnem minden 5. magyar utazó szívesen menne Budapestre kikapcsolódás céljából és további majdnem 20%-ot lehetne motiválni ugyanerre, ha megfelelő rendezvények és kulturális programok lennének szervezve. Ez azt jelenti, hogy akár több, mint 1 millió magyar belföldi vendégre is számíthat idén Budapest, ehhez viszont a szakmai és állami szervezetek megfelelő együttműködése szükséges” – mondta Belán Miklós.

Kulturális programokra és kommunikációra van szükség

„Hozzávetőlegesen háromból két ember jelölte azt, hogy kulturális programok miatt utazna legszívesebben Budapestre. Második helyen szerepeltek a fürdők és harmadik helyen a gasztronómia. Azok közül, akik nem terveznek Budapesten nyaralni idén, több mint 30 százaléknyian jelölték meg válaszul azt, hogy megfelelő kulturális programok mégis arra motiválnák őket, hogy Budapestre jöjjenek kikapcsolódni. Így összességében kijelenthetjük, hogy a legfontosabb teendő most a megfelelő programok megtervezése kivitelezése és nagy horderejű kommunikálása lenne a legcélravezetőbb eszköz a fővárosi turizmus erősítéséhez” – nyilatkozta Belán Miklós, az Everguest alapítója.

Csökkenő árak a fővárosban

A szakember szerint minden bizonnyal lesz változás a budapesti árak tekintetében. A covid miatti, a hosszan tartó lezárások, sajnos végleges bezárásra kényszerítettek több szállodát és éttermet is, ami a kínálat csökkenését eredményezi. Ugyanakkor a szállodáknak és vendéglátóhelyeknek muszáj alkalmazkodniuk a kereslethez, ami a szűkebb külföldi vendégkör miatt alacsonyabb lesz. Ez az árak csökkenését eredményezi.

„A szálláshelyeknek is alkalmazkodniuk kell a változó kereslethez és jó ár-érték arányú ajánlatokkal kell előrukkolniuk. Látunk remek külföldi példákat is. Bécs például egységes áron kínálja szálláshelyeit a belföldi vendégkör számára, míg Oroszországban megtérítik a belföldi utazási költségek 20%-át” – emlékeztetett Belán Miklós.

Budapest vendégkörének jelentős része külföldiekből áll, így a belföldi vendégkör a korábbi forgalmat nem pótolhatja, ugyanakkor megfelelő intézkedések bevezetésével elengedő lehet ahhoz, hogy újrainduljon a fővárosi turizmus és az utazókra épülő szolgáltató és vendéglátószektor.

„Csodás lenne megtapasztalni, ahogy az állami és privátszektor összefogásával, a magyarok tenniakarásával, országunk fővárosának népszerűsítésével, magyar önerőből indítjuk újra Budapest turizmusát. Ehhez viszont cselekednünk kell” – zárta Belán Miklós.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA