- Hirdetés -

Nagyon pörög a használtautó-piac

|

Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy 180 ezer használtautó adásvétele zajlott, szemben az előző negyedévi 173 ezerrel. Eközben az átlagárak is 3,2 százalékkal kúsztak feljebb. Mindez újabb 7 pontos emelkedést eredményezett a gazdát cserélő hazai használtautók összértékének alakulását mutató új Használtautó-indexben, melynek értéke meghaladta a 148 pontot.

 

„A 148 pontos érték azt jelenti, hogy az eladott autók összértéke csaknem másfélszerese volt a tavalyi év elején tapasztalt mértéknek – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – Az év közepétől újra felgyorsult a használtautó-import, ami egyrészt közvetlenül, másrészt a lecserélt autók eladása miatt is növeli a hazai használtautó-piac forgalmát is. Az év egészében akár a 700 ezret is elérheti a hazai adásvételek száma, szemben a tavalyi 620 ezerrel.”

 

Az árak is meglódultak

 

A külföldi autópiacokon az általános gazdasági fellendülés, valamint a kelet-európai autóvásárlók fokozódó kereslete miatt az elmúlt 12 hónapban emelkedni kezdett a használt autók vételára is. Mindez áttételesen a hazai használt személyautók átlagárát is feljebb nyomta, mégpedig jóval a 2 százalékos inflációt meghaladó mértékben.

 

A piacon kisebb létszámban jelen lévő egyterűeken kívül – itt 13 százalékos volt a drágulás– a legnagyobb áremelkedést az alsó-, valamint a közép- és felső-középkategóriás autók szenvedték el, amelyekért átlagosan 9-9 százalékkal kellett többet fizetni. Mind a nagykocsik, mint a mini- és kisautók kategóriájában 4,5 százalék körüli mértékben nőtt az árcédulákon szereplő átlagos összeg, egyedül a terepjárók értéke követte a pénzromlás ütemét.

 

A használtautó-piacon továbbra is jobbára ezzel az öt márkával találkozhatunk

 

Az első kilenc hónap során itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi.

 

A külföldön vásárolt autók népszerűségi sorrendje ettől jelentősen eltér: a beérkezett használt autók fele (52%) sorrendben az alábbi emblémák egyikét viseli: Volkswagen (12%), Opel (11%), Ford (10%), illetve BMW (7%), Audi és Mercedes (6-6%).

 

A Használtautó-indexről

 

A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a korábbi időszakokhoz. A megújult Használtautó-index a Használtautó.hu-n kívül a vele közös tulajdonban lévő Jófogás.hu autóhirdetési adatbázisára is támaszkodik, így 2016-tól immár a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 90 százalékát felölelő piaci szegmensről rendelkezik közvetlen információval. Új viszonyítási pontnak emiatt 2016 elejét jelöltük ki, a piaci mozgásokat pedig 2014 elejétől mutatjuk be: a 2008-as válságot követő hosszú stagnálás után ugyanis ekkortól kezdett látványos emelkedésbe a használtautó-piac.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...