- Hirdetés -

Nagyot csalódhatnak a használtautó-vásárlók

|

- Hirdetés -

Az elmúlt évek során Németország a használt autók beszerzési helyének Mekkája lett. A német gépjárművek iránt a kelet-európai régióban a legnagyobb a kereslet, mivel a vevők többsége meg van győződve arról, hogy a nyugati autók rejtett hibáktól és sérülésektől mentesek. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság szerint évente nagyjából kétmillió német használt autót helyeznek forgalomba külföldön. Mi több, egyes országokban a német importból származó használt autók aránya meghaladja az 50 százalékot.

A német használtautó-piacon létezik azonban egy ellentmondás: egyes járművek még egyáltalán nem is futottak német utakon!

Németországban az eladásra szánt használtautók származási helye sok esetben egy másik ország

A legnépszerűbb németországi apróhirdetési oldalakon több millió használtautó szerepel, mivel az eladó gépjárművek kínálata itt a legszélesebb a kontinensen. Ezeknek a járműveknek azonban egy jelentős része más országból származik.

A carVertical járműtörténeti elemző cég adatai arra utalnak, hogy a Németországban értékesített autók 4,3 százaléka soha nem járt Berlin, München, vagy Hamburg útjain, de az ikonikus autópályákon sem száguldhattak, mivel más országokból importálták őket. A vezető országok listája, ahol már korábban regisztrálták a Németországba érkező használt autókat Olaszország (16,6%), Franciaország (12,7%), az USA (10,6%), Belgium (9,1%), illetve Románia (5,1%).

A német hirdetéseket böngészők sok esetben azt kockáztatják, hogy egy Németországból származó autóval szemben egy másik országból importált autót választanak. Ha az eladó titkolja az autó pontos származási helyét, számítani lehet rá, hogy a gépjármű nincs a legjobb műszaki állapotban. A rejtett sérülések, a magas futásteljesítmény és a kifogásolható minőségű javítások miatt igen gyakori jelenség, hogy az eladók elhallgatják a jármű valós múltját, és egy másik országban próbálják eladni azt. Mivel az országok ritkán osztják meg egymás között az autótörténeti adatokat, szinte lehetetlen nyomon követni a határokon átnyúló tranzakciókkal kapcsolatos csalásokat.

„A németországi járműtörténettel rendelkező autók mintegy 4,3 százalékáról korábbi, egy másik országra utaló adatok is fellelhetők. Megfigyelhető, hogy a drágább modellek ugyan nagy számban találnak vevőre Németországban, de a feljegyzéseink szerint ezek közül sokat soha nem is használtak az országban. Az eladás körülményei sajnos azt az illúziót keltik a vevőben, hogy a vásárlás során egy megbízható, kiválóan karbantartott német autót vett, miközben a járművet Olaszországból, Franciaországból, vagy éppen Romániából importálták” – magyarázza Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Vajon mit tartanak olyan vonzónak a kelet-európai vevők a német autópiacon?

Matas Buzelis szerint az új gépjárművek növekvő hiánya okozza, hogy a használtautó-piacon igencsak korlátozott mennyiségben juthatunk jó minőségű modellekhez. Mivel a német autópiac kiterjedt vevőpiaccal rendelkezik, egyes értékesítők németországi listázással igyekeznek eladni használt autóikat. Amennyiben valaki nem talál vevőt az autójára Csehországban vagy Romániában, megpróbálhatja azt egy másik országban értékesíteni.

A volt szocialista országok autóvásárlóit már a rendszerváltás előtt is vonzotta a német autópiac. Abban az időben leginkább a Szovjetunióban gyártott, gyengébb minőségű gépkocsikhoz juthattak hozzá a vevők, melyekre a kényelem, a minőség és a biztonság nem volt éppen jellemző. Éppen ezért a legtöbb vásárló akkoriban a külföldi, leginkább Németországból behozott autók mellett tette le a voksát.

Az azonban továbbra is csupán városi legenda, hogy a német sofőrök drágább, újabb és jobban felszerelt autókat vásárolnak, illetve, hogy szigorúan betartják a gyártók karbantartási elvárásait. A valóságban pontosan ezek a tévhitek vesznek rá sokakat németországi járművek vásárlására anélkül, hogy hiteles autótörténeti jelentést kérnének, vagy egy megbízható szakember segítségét vennék igénybe.

A carVertical 2022-ben új adatforrásokkal bővült, így már több mint 1000 forrásból dolgozik, melyeket biztosítótársaságok, nemzeti nyilvántartások, bűnüldöző szervek, valamint más intézmények és magánszervezetek kezelnek. Megújult kártörténeti jelentésük komoly ráncfelvarráson esett át, és módosították a felépítését is, hogy könnyebben érthető és áttekinthető legyen. Az új jelentéshez új funkciók is társulnak, amelyek még több hasznos információval látják el a használtautó-piaci vevőket és eladókat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Rangos elismeréseket kapott a FERLING

A közelmúltban látott napvilágot két olyan toplista, amelyen a pécsi székhelyű PR-ügynökség, a FERLING Kft. vezetői is elismerésben részesültek. A FERLING alapítója és egyben ügyvezető igazgatója, Ferling József is szerepel hazánk legelismertebb PR- és...

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert...

Új műsor érkezik októberben a Spíler TV-re

Az őszi szezonban új műsor és új képernyősök is érkeznek a Spíler TV-re. A TV2 sportcsatornájának műsorvezetői csapatához csatlakozik Gelencsér Tímea, Szedmák Zita és Lissák Laura, október elsején pedig rajtol a Sunday Stadium. (kiemelt...

Márkamenedzserek toplistájával jön a Business Lounge

A Business Lounge szeptember 27-i adásában Vaszary Ádámmal, a Signature40 lista társalapítójával lesz beszélgetés a rangsor hátteréről, arról, hogy honnan jött az ötlet, és miért érezték úgy, hogy szükség van még egy listára. (kiemelt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több támadás éri a sporteseményeket

A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők. Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a kiberbűnözőknek. A Cyber...

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Kétmillió fának keresnek helyet

1 fő - 1 fa! – négy éve ezzel az üzenettel indult a 10 millió Fa közösség, mely azóta több százezer fát és cserjét ültetett és tartott életben. Az alapítványt is létrehozó 10 millió...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....