A hétköznap estéket rég nem látott fölénnyel nyerte a TV2, de a teljes hét is az övék volt, bármelyik célcsoportot is nézzük. A kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor, a teljes lakosságnál a Sztárban Sztár All Stars volt a hét legnézettebb műsora.
Az őszi tévés szezon kapcsán egyelőre a TV2 tudott felmutatni több sikert. A mögöttünk álló 37. hetet is megnyerték, méghozzá meglehetősen kényelmes előnnyel. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél 3,5 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 4,1 százalékponttal volt lemaradva mögöttük az RTL. A hétköznap estéken pedig már-már nyomasztó volt a TV2 fölénye. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 hétköznapi share-je 15,1 százalékot, az RTL-é 8,3 százalékot tett ki. 18-59 éveseknél a TV2 15,6 százalékot, az RTL 9,3 százalékot hozott össze. Ez 6,8 és 6,3 százalékpontos differenciát jelent.
A teljes csatornaportfóliókat nézve is minden célcsoportnál a TV2 Csoport végzett az élen. A 18-49 éveseknél, főműsoridőben volt a TV2 Csoport és az RTL Magyarország között a legkisebb (3,9 százalékpont), teljes lakosságnál és teljes napon pedig a legnagyobb (10,3 százalékpont) a különbség.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 16 | 18,7 | 15,1 |
RTL | 11,9 | 10,6 | 11,6 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,4 | 13,5 | 10,8 |
RTL | 7,4 | 6,7 | 7,3 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 25,1 | 26,5 | 24,2 |
RTL Magyarország | 18,6 | 16,2 | 18,3 |
MTVA | 5,6 | 9,7 | 4,7 |
AMC Networks | 5,4 | 5,2 | 5,4 |
Network4 | 4,0 | 5,4 | 3,1 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,5 | 2,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,1 | 3,3 | 3,0 |
Paramount Global | 2,1 | 2,0 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,9% / 14,6% (16,1% / 14%)
Tények Plusz – 13,8% / 11,5% (12,7% / 10,4%)
Ázsia Expressz – 18,3% / 17,9% (17,6% / 18,1%)
A Kísértés – 13,3% / 14,9% (13,8% / 15,1%)
RTL
Híradó – 18,5% / 15,3% (18,1% / 13,9%)
Fókusz – 10,9% / 9,6% (12,7% / 10,7%)
Kalandra fal – 7,5% / 7,3% (10,3% / 10,5%)
Kabát FC – 6,3% / 6,1% (9,4% / 9%)
A fentiekből látható az RTL gyenge hétköznapjainak két bűnbakja. Nem nehéz megjósolni, hogy a Kalandra falból és a Kabát FC-ből aligha készül újabb évad. Mindkét műsor még a gyenge kezdéséhez képest is tudott rontani. A TV2-s Ázsia Expressz és A Kísértés lazán nyerte a műsorsávját.
A hétvége már szorosabb versenyt hozott. Az RTL szempontjából a szombat este volt az erősebb. Az X-Faktor kiemelkedően jól teljesített a 18-49 éveseknél, a share-jük 27,9 százalékot tett ki, a 18-59 éveseknél 25,5 százalékot, a teljes lakosságnál 19,7 százalékot ért el. A Sztárban Sztár All Stars ugyanennél a három korcsoportnál 14,4 százalékot, 16,2 százalékot és 20,6 százalékot produkált. Azaz a két kereskedelmi célcsoportnál kikapott a TV2-s műsor (nem is kicsit), ennek ellenére a teljes lakosságnál megint valahogy az X-Faktor elé verekedték magukat. Vasárnap a Sztárbox a 18-49 éveseknél verte a Sztárban Sztár All Stars-t, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál viszont a TV2-s produkció nyert.
A szokásosnál is jobban különböztek múlt héten a fiatalabb és az idősebb nézői csoportok kedvencei, ami a heti műsoros toplistán is szembeötlő. A 18-49 és a 18-59 éveseknél az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának 397 ezer és 525 ezer nézővel. A teljes lakosságnál viszont a vasárnapi Sztárban Sztár All Stars végzett az élen 822 ezer nézővel. Nem sokon múlt az első hely, hiszen az Ázsia Expressz hétfői adása 821 ezer nézőt érdekelt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 525 166 | 25,5 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 370 206 | 18,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 366 864 | 18,6 |
SZTÁRBOX | RTL | 341 134 | 16,6 |
HÍRADÓ | RTL | 328 592 | 18,9 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA | M4 SPORT | 318 823 | 18,0 |
TÉNYEK | TV2 | 261 275 | 15,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 243 040 | 15,4 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 241 088 | 17,9 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 241 076 | 12,4 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 822 129 | 21,7 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 821 518 | 21,0 |
X-FAKTOR | RTL | 790 019 | 19,7 |
TÉNYEK | TV2 | 728 257 | 20,1 |
HÍRADÓ | RTL | 685 693 | 18,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 615 300 | 18,0 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA | M4 SPORT | 586 403 | 17,0 |
SZTÁRBOX | RTL | 494 164 | 12,9 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 475 313 | 11,9 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 435 492 | 16,7 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 397 002 | 27,9 |
SZTÁRBOX | RTL | 261 566 | 18,8 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 243 868 | 18,4 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 233 951 | 17,3 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA | M4 SPORT | 228 046 | 18,8 |
HÍRADÓ | RTL | 191 345 | 17,0 |
A KÍSÉRTÉS | TV2 | 171 779 | 16,3 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 151 757 | 16,7 |
TÉNYEK | TV2 | 147 546 | 13,2 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 147 423 | 11,6 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás