Nagyot ment a TV2, újabb hetet nyertek

Ázsia Expressz TV2

A hétköznap estéket rég nem látott fölénnyel nyerte a TV2, de a teljes hét is az övék volt, bármelyik célcsoportot is nézzük. A kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor, a teljes lakosságnál a Sztárban Sztár All Stars volt a hét legnézettebb műsora.

Az őszi tévés szezon kapcsán egyelőre a TV2 tudott felmutatni több sikert. A mögöttünk álló 37. hetet is megnyerték, méghozzá meglehetősen kényelmes előnnyel. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél 3,5 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 4,1 százalékponttal volt lemaradva mögöttük az RTL. A hétköznap estéken pedig már-már nyomasztó volt a TV2 fölénye. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 hétköznapi share-je 15,1 százalékot, az RTL-é 8,3 százalékot tett ki. 18-59 éveseknél a TV2 15,6 százalékot, az RTL 9,3 százalékot hozott össze. Ez 6,8 és 6,3 százalékpontos differenciát jelent.

A teljes csatornaportfóliókat nézve is minden célcsoportnál a TV2 Csoport végzett az élen. A 18-49 éveseknél, főműsoridőben volt a TV2 Csoport és az RTL Magyarország között a legkisebb (3,9 százalékpont), teljes lakosságnál és teljes napon pedig a legnagyobb (10,3 százalékpont) a különbség.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 16 18,7 15,1
RTL 11,9 10,6 11,6

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,4 13,5 10,8
RTL 7,4 6,7 7,3

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 25,1 26,5 24,2
RTL Magyarország 18,6 16,2 18,3
MTVA 5,6 9,7 4,7
AMC Networks 5,4 5,2 5,4
Network4 4,0 5,4 3,1
Antenna Entertainment Group 3,1 2,5 2,8
Warner Bros.Discovery 3,1 3,3 3,0
Paramount Global 2,1 2,0 2,7

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,9% / 14,6% (16,1% / 14%)
Tények Plusz – 13,8% / 11,5% (12,7% / 10,4%)
Ázsia Expressz – 18,3% / 17,9% (17,6% / 18,1%)
A Kísértés – 13,3% / 14,9% (13,8% / 15,1%)

RTL
Híradó – 18,5% / 15,3% (18,1% / 13,9%)
Fókusz – 10,9% / 9,6% (12,7% / 10,7%)
Kalandra fal – 7,5% / 7,3% (10,3% / 10,5%)
Kabát FC – 6,3% / 6,1% (9,4% / 9%)

A fentiekből látható az RTL gyenge hétköznapjainak két bűnbakja. Nem nehéz megjósolni, hogy a Kalandra falból és a Kabát FC-ből aligha készül újabb évad. Mindkét műsor még a gyenge kezdéséhez képest is tudott rontani. A TV2-s Ázsia Expressz és A Kísértés lazán nyerte a műsorsávját.

A hétvége már szorosabb versenyt hozott. Az RTL szempontjából a szombat este volt az erősebb. Az X-Faktor kiemelkedően jól teljesített a 18-49 éveseknél, a share-jük 27,9 százalékot tett ki, a 18-59 éveseknél 25,5 százalékot, a teljes lakosságnál 19,7 százalékot ért el. A Sztárban Sztár All Stars ugyanennél a három korcsoportnál 14,4 százalékot, 16,2 százalékot és 20,6 százalékot produkált. Azaz a két kereskedelmi célcsoportnál kikapott a TV2-s műsor (nem is kicsit), ennek ellenére a teljes lakosságnál megint valahogy az X-Faktor elé verekedték magukat. Vasárnap a Sztárbox a 18-49 éveseknél verte a Sztárban Sztár All Stars-t, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál viszont a TV2-s produkció nyert.

A szokásosnál is jobban különböztek múlt héten a fiatalabb és az idősebb nézői csoportok kedvencei, ami a heti műsoros toplistán is szembeötlő. A 18-49 és a 18-59 éveseknél az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának 397 ezer és 525 ezer nézővel. A teljes lakosságnál viszont a vasárnapi Sztárban Sztár All Stars végzett az élen 822 ezer nézővel. Nem sokon múlt az első hely, hiszen az Ázsia Expressz hétfői adása 821 ezer nézőt érdekelt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 525 166 25,5
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 370 206 18,4
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 366 864 18,6
SZTÁRBOX RTL 341 134 16,6
HÍRADÓ RTL 328 592 18,9
UEFA NEMZETEK LIGÁJA M4 SPORT 318 823 18,0
TÉNYEK TV2 261 275 15,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 243 040 15,4
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 241 088 17,9
HÁZON KÍVÜL RTL 241 076 12,4

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 822 129 21,7
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 821 518 21,0
X-FAKTOR RTL 790 019 19,7
TÉNYEK TV2 728 257 20,1
HÍRADÓ RTL 685 693 18,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 615 300 18,0
UEFA NEMZETEK LIGÁJA M4 SPORT 586 403 17,0
SZTÁRBOX RTL 494 164 12,9
HÁZON KÍVÜL RTL 475 313 11,9
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 435 492 16,7

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 397 002 27,9
SZTÁRBOX RTL 261 566 18,8
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 243 868 18,4
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 233 951 17,3
UEFA NEMZETEK LIGÁJA M4 SPORT 228 046 18,8
HÍRADÓ RTL 191 345 17,0
A KÍSÉRTÉS TV2 171 779 16,3
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 151 757 16,7
TÉNYEK TV2 147 546 13,2
HÁZON KÍVÜL RTL 147 423 11,6

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás