Nézettség terén más a nyomába sem ért a TV2 vasárnap esti műsorának. Az RTL Klub két legjobban teljesítő műsora az X-Faktor és a Híradó volt.
Az elmúlt héten – főműsoridőben – az RTL Klub 16,9 százalékos, a TV2 12,2 százalékos közönségarányt ért el, így a kettejük közötti különbség 4,7 százalékpontot tett ki. Ez a korábbi héthez képest az RTL Klub esetében 0,5 százalékpontos csökkenést, a TV2-nél 0,2 százalékpontos növekedést jelent.
Múlt hétfőn fej fej melletti eredményt ért el a két vezető kereskedelmi csatorna (RTL Klub: 15,8 százalék, TV2: 15,7 százalék). A szombat estét 21 százalékos esti share-rel zárta az RTL Klub, miközben a TV2 csak 6,4 százalékot hozott össze. A vasárnap estét pedig megnyerte a TV2 23,8 százalékos közönségaránnyal, ugyanekkor az RTL Klub 14,9 százalékot produkált. A hét többi estéje az RTL Klubé volt.
44. hét / 43. hét / 42. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,9% / 17,4% / 17,6%
TV2 – 12,2% / 12,0% / 12,5%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (44. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 19,3% (19,6%)
Konyhafőnök VIP – 20% (19,5%)
Éjjel-nappal Budapest – 14,1% (15,3%)
Barátok közt – 14,2% (14,5%)
TV2
Tények – 14,6% (15,7%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 10% (9,6%)
Az 50 milliós játszma – 9,2% (9,3%)
Tények Extra – 5,7% (6,5%)
A napi állandó műsorok közül továbbra is nyeri a sávját az esti RTL Híradó. A Konyhafőnök VIP átlagos közönségaránya elérte a 20 százalékot, viszont az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt share-je a csatornaátlag alatt maradt. A TV2-n az esti Tények csatornaátlag feletti eredményt produkált, a Vigyázat, gyerekkel vagyok és az 50 milliós játszma viszont ez alatt teljesített. Előbbi éppen csak elérte a 10 százalékos heti átlagot, utóbbi pedig 9,2 százalékos share-t hozott.
A hét legnézettebb műsora a 18-49 évesek körében és a teljes lakosságnál is a TV2-n futó Sztárban sztár volt. A kereskedelmi célcsoportnál 490 ezer, a teljes lakosságon belül 1,3 millió nézőt érdekelt a produkció. Ez javulás a korábbi héthez képest, hiszen akkor a 18-49 éveseknél 388 ezer, a teljes lakosságnál 1,12 millió nézőt ültetett a képernyők elé a Sztárban sztár.
Az X-Faktor a kereskedelmi célcsoportnál 360 ezres nézőszámot ért el, a teljes lakosságnál pedig 851 ezret. Ezzel az 18-49 éveseknél az RTL Klub legnézettebb műsora volt a múlt héten az X-Faktor, a teljes népességet vizsgálva viszont a házon belüli toplista harmadik helyét tudhatja magáénak. Utóbbi célcsoportnál ugyanis a vasárnapi RTL Híradó és a Konyhafőnök VIP nézettebb volt. Egyébként az X-Faktor, ha kicsivel is, de több nézőt érdekelt, mint egy héttel korábban. Akkor a 18-49 éveseknél 321 ezer, a teljes lakosságnál 812 ezer nézőjük volt.
A kereskedelmi célcsoportnál a 318 ezres nézettséget elérő Ninja Warrior volt a TV2 második legnézettebb műsora. A teljes lakosságnál 777 ezer nézőt vonzott a produkció. Ez a 18-49 éveseknél 45 ezerrel, a teljes népességnél 134 ezerrel kevesebbet nézőt jelent, mint egy héttel korábban (igaz, akkor munkaszüneti napra esett a műsor).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.