- Hirdetés -

Nagyot nőtt a LEGO

|

- Hirdetés -

Az iparágat túlteljesítve nőtt a fogyasztói értékesítés, az árbevétel és a nyereség. A LEGO Csoport jelentős befektetéseket hajtott végre növekedést ösztönző kezdeményezések kapcsán.

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2019 decemberével záruló üzleti éve eredményeit. Az éves árbevétel 2018-hoz képest 6%-kal, 38,5 milliárd DKK-ra nőtt. A fogyasztói értékesítés az előző évhez képest 5,6%-kal nőtt, és a teljes globális piaci részesedés is nagyobb lett.

A működési nyereség 10,8 milliárd DKK volt, ami a 2018-as évhez képest 1%-os növekedést jelent, míg a nettó nyereség 3%-kal, 8,3 milliárd DKK-ra emelkedett. Ezt a növekedést a Csoport erőteljes beruházásaival egyidejűleg érte el, egy sor olyan kezdeményezésbe fektetett, amelyek célja a hosszú távú növekedés biztosítása.

A Csoport minden piaci szegmensben növelte a fogyasztói értékesítést. Az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában ez a növekedés egyszámjegyű volt, míg Kínában látványos, kétszámjegyű.

A portfólió megújítása

A legjobban teljesítő témák (nem fontossági sorrendben) a következők voltak: LEGO City, LEGO Creator, LEGO Friends, LEGO Technic, LEGO Classic és LEGO Star Wars. A LEGO Harry Potter, a LEGO Super Heroes (Marvel Avengers) és a LEGO Disney Princess témák is erős eredménnyel zártak.

Új fogyasztók és felnőtt rajongók megszólítása

2019-ben a Csoport több mint 30 év után először elindította integrált globális márkakommunikációs kampányát, a Rebuild the World kampányt, amellyel a márka új fogyasztókat vonzott magához.

Emellett felvásárolta a BrickLinket is, a világ legnagyobb olyan digitális felületét, amely a LEGO építés felnőtt rajongóit szólítja meg. A felület több mint egymillió taggal büszkélkedhet, emellett rendelkezik online piactérrel, tervezői szoftverrel és közösséggel, ahol a rajongók megoszthatják legújabb alkotásaikat.

A kiskereskedelem megújítása

A Csoport kibővítette globális kiskereskedelmi hálózatát azáltal, hogy 150 LEGO márkaüzletet nyitott, fejlesztette e-kereskedelmi oldalát és megerősítette együttműködését a kiskereskedelmi partnereivel. Így világszerte 570 üzlettel rendelkezik, és 2020-ban további, nagyjából 150 üzlet nyitását tervezi, ezek többségét Kínában. A vállalat átalakított LEGO.com e-kereskedelmi oldalán a látogatók száma 27%-kal nőtt 2019-ben, és a kiskereskedelmi partnerekkel elért pozitív fejlődés is hozzájárult a fogyasztói értékesítés növekedéséhez.

Földrajzi terjeszkedés

Kína továbbra is a LEGO Csoport stratégiai növekedési piaca marad. 2019-ben kibővítette jelenlétét a harmad és negyed fontossági szintű városokban, így már 35 városban 140 kiskereskedelmi üzlete van, beleértve a pekingi és sanghaji kiemelt márkaboltokat. 2020-ban a Csoport további 80 üzlet nyitását tervezi 20 városban. Emellett a partnerfelületeken is fejlesztette e-kereskedelmi jelenlétét, illetve nemrégiben megújította a partnerséget a Tencenttel, hogy egyedülálló digitális élmények révén vonzza be a fogyasztókat és a vásárlókat.

A fenntarthatóságra fókuszáló beruházások növelése

2019-ben a LEGO Csoport folytatta erőfeszítéseit, hogy pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és a bolygóra. A helyi közösségi szerepvállalás programjain, partneri együttműködésein és tájékoztató programjain keresztül 26 országban több mint 1,8 millió gyerek számára biztosította a játékon keresztüli tanulás élményét. A szélenergiába és napenergiába eszközölt beruházásai révén továbbra is megújuló energiaforrásokkal egyensúlyozta ki az energiafelhasználásának 100%-át, és kísérleti jelleggel elindította a Replay programot a LEGO kockák cirkuláris használatának ösztönzésére.

2020-ban és azt követően a Csoport jelentősen megnöveli befektetéseit a gyerekekre és a környezetre összpontosító fenntarthatósági kezdeményezésekben. Olyan programokat valósít majd meg a helyi közösségeiben, amelyek gyerekek milliói számára teszik elérhetővé a játékon keresztüli tanulás élményét. Számos ilyen kezdeményezés fogja a játékon keresztül inspirálni a gyerekeket a fenntarthatóság témája kapcsán. A vállalat a termékeket és a csomagolásokat szintén fenntarthatóbbá teszi, 2025-re már kizárólag fenntartható csomagolást használ majd, ami magában foglalja az egyszer használatos műanyag csomagolások kivezetését is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA