Nagyot nőtt a LEGO

Az iparágat túlteljesítve nőtt a fogyasztói értékesítés, az árbevétel és a nyereség. A LEGO Csoport jelentős befektetéseket hajtott végre növekedést ösztönző kezdeményezések kapcsán.

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2019 decemberével záruló üzleti éve eredményeit. Az éves árbevétel 2018-hoz képest 6%-kal, 38,5 milliárd DKK-ra nőtt. A fogyasztói értékesítés az előző évhez képest 5,6%-kal nőtt, és a teljes globális piaci részesedés is nagyobb lett.

A működési nyereség 10,8 milliárd DKK volt, ami a 2018-as évhez képest 1%-os növekedést jelent, míg a nettó nyereség 3%-kal, 8,3 milliárd DKK-ra emelkedett. Ezt a növekedést a Csoport erőteljes beruházásaival egyidejűleg érte el, egy sor olyan kezdeményezésbe fektetett, amelyek célja a hosszú távú növekedés biztosítása.

A Csoport minden piaci szegmensben növelte a fogyasztói értékesítést. Az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában ez a növekedés egyszámjegyű volt, míg Kínában látványos, kétszámjegyű.

A portfólió megújítása

A legjobban teljesítő témák (nem fontossági sorrendben) a következők voltak: LEGO City, LEGO Creator, LEGO Friends, LEGO Technic, LEGO Classic és LEGO Star Wars. A LEGO Harry Potter, a LEGO Super Heroes (Marvel Avengers) és a LEGO Disney Princess témák is erős eredménnyel zártak.

Új fogyasztók és felnőtt rajongók megszólítása

2019-ben a Csoport több mint 30 év után először elindította integrált globális márkakommunikációs kampányát, a Rebuild the World kampányt, amellyel a márka új fogyasztókat vonzott magához.

Emellett felvásárolta a BrickLinket is, a világ legnagyobb olyan digitális felületét, amely a LEGO építés felnőtt rajongóit szólítja meg. A felület több mint egymillió taggal büszkélkedhet, emellett rendelkezik online piactérrel, tervezői szoftverrel és közösséggel, ahol a rajongók megoszthatják legújabb alkotásaikat.

A kiskereskedelem megújítása

A Csoport kibővítette globális kiskereskedelmi hálózatát azáltal, hogy 150 LEGO márkaüzletet nyitott, fejlesztette e-kereskedelmi oldalát és megerősítette együttműködését a kiskereskedelmi partnereivel. Így világszerte 570 üzlettel rendelkezik, és 2020-ban további, nagyjából 150 üzlet nyitását tervezi, ezek többségét Kínában. A vállalat átalakított LEGO.com e-kereskedelmi oldalán a látogatók száma 27%-kal nőtt 2019-ben, és a kiskereskedelmi partnerekkel elért pozitív fejlődés is hozzájárult a fogyasztói értékesítés növekedéséhez.

Földrajzi terjeszkedés

Kína továbbra is a LEGO Csoport stratégiai növekedési piaca marad. 2019-ben kibővítette jelenlétét a harmad és negyed fontossági szintű városokban, így már 35 városban 140 kiskereskedelmi üzlete van, beleértve a pekingi és sanghaji kiemelt márkaboltokat. 2020-ban a Csoport további 80 üzlet nyitását tervezi 20 városban. Emellett a partnerfelületeken is fejlesztette e-kereskedelmi jelenlétét, illetve nemrégiben megújította a partnerséget a Tencenttel, hogy egyedülálló digitális élmények révén vonzza be a fogyasztókat és a vásárlókat.

A fenntarthatóságra fókuszáló beruházások növelése

2019-ben a LEGO Csoport folytatta erőfeszítéseit, hogy pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és a bolygóra. A helyi közösségi szerepvállalás programjain, partneri együttműködésein és tájékoztató programjain keresztül 26 országban több mint 1,8 millió gyerek számára biztosította a játékon keresztüli tanulás élményét. A szélenergiába és napenergiába eszközölt beruházásai révén továbbra is megújuló energiaforrásokkal egyensúlyozta ki az energiafelhasználásának 100%-át, és kísérleti jelleggel elindította a Replay programot a LEGO kockák cirkuláris használatának ösztönzésére.

2020-ban és azt követően a Csoport jelentősen megnöveli befektetéseit a gyerekekre és a környezetre összpontosító fenntarthatósági kezdeményezésekben. Olyan programokat valósít majd meg a helyi közösségeiben, amelyek gyerekek milliói számára teszik elérhetővé a játékon keresztüli tanulás élményét. Számos ilyen kezdeményezés fogja a játékon keresztül inspirálni a gyerekeket a fenntarthatóság témája kapcsán. A vállalat a termékeket és a csomagolásokat szintén fenntarthatóbbá teszi, 2025-re már kizárólag fenntartható csomagolást használ majd, ami magában foglalja az egyszer használatos műanyag csomagolások kivezetését is.