
A szépségápolási és divatszektorban jelentős gazdasági potenciált jelez a legfrissebb TIG-NOK kutatás eredménye. E szerint a magyarok tavaly 12 százalékkal többet költöttek a megjelenésükre, mint egy évvel korábban. Ebből jelentős szeletet hasítanak ki a divatmagazin-olvasók, akiknél a szépségcikkek iránti érdeklődés kéz a kézben jár a ruházkodásra fordított kiemelt figyelemmel. A fogyasztói trendekre válaszul a Marie Claire az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektet a divat- és szépségápolás-központú tartalomstratégiájának erősítésére.
Tudatosak, a minőségi termékeket keresik, 14 százalékuk pedig kifejezetten nyitott az újdonságokra – ez derül ki a szépségcikkek fogyasztóit vizsgáló elemzésből, amely a vásárlást befolyásoló tényezőket vette górcső alá.
Ez jól egybecseng a TIG-NOK kutatás legfrissebb megállapításaival, amelyek alapján a magyar fogyasztók egyre fokozódó érdeklődést mutatnak a szépségápolás és a divat iránt. A kiemelt figyelem jelentős költési hajlandósággal párosul: a hazai lakosság havonta közel 10 milliárd forintot fordít szépségápolásra és divattermékekre, 1 milliárddal többet, mint 2023-ban.
Érdekesség, hogy a vásárlói döntésekre akár háromszor nagyobb hatással bírnak a divatmagazinok, mint a Google vagy a Facebook, hiszen a megkérdezettek több mint 90 százaléka megbízik bennük, ha divat- vagy szépségápolási termékek ajánlásáról van szó. Nem véletlen, hogy a magazinolvasók körében átlagon felüli a szépségköltés: az egyik vezető hazai divatmagazin, a Marie Claire olvasói például havonta 120 millió forintnál is többet költenek beauty cikkekre. Aki pedig sokat áldoz kozmetikumokra, az a ruhatárát is az átlagosnál jóval többször frissíti – olvasható ki a kutatás eredményeiből.
A fogyasztói trendekre válaszul a Marie Claire az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektet a divat- és szépségápolás-központú tartalomstratégiájának erősítésére. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közösen interjúsorozatot indított Future of Fashion néven, amely a MOME divat- és textiltervező szakján végzett alkotókat – többek között a Magyar Állami Operaház lábbelijeit is megálmodó Kaviczki Vandát vagy a Magyar Szőrme- és Bőripari Szövetség versenyét megnyerő Braunitzer Borbálát – helyezi középpontba, rávilágítva a divatipar fenntarthatóságára, az aktuális trendekre és a művészek egyedi stílusára.
„A szépség és a divat számunkra mindig is több volt egyszerű trendkövetésnél. A Marie Claire a stílus, a kultúra és az értékek találkozási pontján áll. Új tartalmainkkal még szorosabb kapcsolatot alakítunk ki közönségünkkel, miközben ideális környezetet teremtünk kreatív hirdetői együttműködéseinkhez” – mondta Tóth Szántó Krisztina, a Marie Claire főszerkesztője.
A Future of Fashion mellett egy másik formátumot is elindított a magazin: a Fashion Talks videósorozatban magyar divattervezők mutatják be kedvenc ruha-összeállításaikat.