- Hirdetés -

Nagyot nőtt a marketingesek digitális tudása

|

- Hirdetés -

Witsch Gerda, Samsung Electronics Magyar Zrt., marketingigazgató

- Nemrég ért véget a CES, amelyen számos eszközt, köztük televíziókat és egy új mobiltelefont is bemutatott a Samsung. Mi a személyes kedvenced az újdonságok közül, miért éppen az?

- Az idei kiállításon nem pusztán izgalmas termékeket, de a vállalat fenntarthatóságról szóló jövőképét is megismerhette a közönség. Személy szerint is különösen fontosnak tartom, és azonosulni tudok vállalatunk célkitűzésével. Igyekszünk olyan, fenntartható megoldásokat kínálni, amelyek minden körülmények között valódi segítséget nyújtanak, könnyebbé teszik a mindennapokat és csökkentik a környezeti terhelést. Amennyiben egyetlen terméket szükséges kiemelnem, mindenképp a The Freestyle hordozható projektort választom. Az eszköz egy teljesen új kategóriát teremt a Samsung portfóliójában, elsősorban a fiatalokat szólítjuk meg vele, de bízunk abban, hogy felhasználóink széles körének nyújt majd valódi segítséget.

- A Samsung az egyik legismertebb szórakoztató-elektronikai márka globális szinten és itthon is. Ez azt jelenti, hogy a márkaismertségen már nem igazán kell dolgozni, de mire helyezitek a hangsúlyt a marketingkommunikációban, mi kerül a fókuszban ebben a helyzetben?

- Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen a Samsung márkaismertsége közel százszázalékos a mobiltelefon és televízió kategóriákban. Éppen ezért fektetünk kiemelt hangsúlyt a márkapreferencia és a lojalitás fokozásának kérdésére. Bár országos szinten ezen területeken is a piacvezetők között található a vállalat, akadnak még olyan, nem teljes mértékben feltérképezett célcsoportok, ahol továbbfejleszthető a márka szerethetősége. Ezt a célközönséget azonban nem a klasszikus marketingkommunikációs eszközökkel érjük el leginkább, hanem olyan együttműködéseken keresztül, amelyekben a márka észrevétlenül, a történet szignifikáns részeként segíti a szereplők életét.

- A COVID-járvány kitörése hozott-e változást a globális, illetve a hazai marketingkommunikáció hangnemében? Mi jelentette a legnagyobb kihívást marketing szempontból az elmúlt két évben a Samsung számára a magyar piacon?

- A járványhelyzet okozta változás a kommunikáció területén leginkább a csatornamix összeállításában érhető tetten. A COVID megjelenésével párhuzamosan a kommunikáció jelentős része a digitális csatornákra terelődött át, amely olyan megoldásokat is eredményezett, mint a fizikai termékbemutatók online térbe való átemelése. A digitális kommunikáció mellett az online értékesítés is fontos szerepet kapott a márka életében, 2021 áprilisában indítottuk el a Samsung saját, hivatalos webshopját. A vásárlók itt nem pusztán a vállalat széles termékportfóliójából válogathatnak, de olyan, extra szolgáltatásokat is igénybe vehetnek, mint a készülékbeszámítás vagy a referál program, amelyen keresztül a vásárlók, akár Facebookon keresztül is megoszthatják a Samsung webshopon szerzett tapasztalataikat. Amennyiben így járnak el, további kedvezményeket szerezhetnek barátaiknak és természetesen saját maguknak is.

- Mennyire változtatta meg a marketing során használt csatornák szerepét a pandémia, tovább nőtt-e a digitális platformok részesedése, vagy inkább a televízió került még inkább előtérbe?

- A trendek azt mutatják, hogy itthon fajlagosan még mindig a televízión keresztül érhető el a legkedvezőbben a legtöbb ember. Ennek megfelelően a TV-s költségeinket 2020-ban, a járvány kitörése után is szinten tartottuk, ugyanakkor a digitális költéseinket növeltünk.

- A COVID kitörésekor sok vállalatnál a költségcsökkentés jegyében megvágták a marketingre szánt összeget, titeket mennyire érintett ez a folyamat? A tavalyi marketing büdzsétek hogyan viszonyult a 2019-eshez?

- Nagyon büszke vagyok arra, hogy a vállalat válsághelyzetben is kiemelt figyelmet fordít a márkaépítésre, ennek megfelelően gyakran az általánosnál is nagyobb mértékben különít el a terület fejlesztésére szánt erőforrásokból. A nehezebb időszakokban is keressük az új lehetőségeket, ennek megfelelően a tavalyi kommunikációs költségvetésünk 38 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, és 37 százalékkal volt magasabb, mint a 2019-es.

- Mi lesz a fókuszban idén a marketingkommunikációban, milyen nagyobb kampányokra lehet számítani tőletek?
- Az idei fejlesztéseink tökéletesen illeszkednek vállalatunk jövőképébe, amely a „mindennapi fenntarthatóságra” épül. A gyakorlatban ez a környezetre alacsony hatással bíró gyártástechnológiát, kisebb ökológiai lábnyomot eredményező csomagolást és még inkább fenntartható felhasználói élményt jelent. Ennek szellemében mutattuk be az év elején egy célzott digitális kampány keretében a Galaxy S21 FE készülékünket. Ezt követte a The Freestyle termékünk pre-order és bevezető kampánya, amelynek során a termék ismertségének és népszerűségének növelése volt a cél. Ezt látványos digitális és kültéri felületeken, valamint pozícionált televíziós szpotok révén igyekeztünk elérni. A hordozható projektort népszerűsítő kampányunkkal párhuzamosan indítottuk el a Galaxy S22 okostelefonokat bemutató, holisztikus kampányunkat is.
A fenntarthatóság mellett a vállalatunk kiemelt figyelmet fordít a feltörekvő generáció támogatására is. Ennek megfelelően február 7-én indítottuk el az EdisonKids-zel közös kezdeményezésünket.
A Megoldások a holnapért kihívás illeszkedik az Együtt a holnapért jövőképünkhöz, hiszen a technológián keresztül pozitív változások elindításában segíthetjük a hazai közösségeket. A digitális innovációk rendkívüli mértékben alakítják át a társadalmunkat és számos jelentős probléma megoldásában is segíthetnek. Ezeket a megoldásokat csak együtt találhatjuk meg, ezért is olyan fontos ez a kezdeményezés, amellyel lehetőséget és platformot teremtünk a magyar fiataloknak, hogy megosszák velünk az elképzeléseiket és közösen újratervezzük a jövőt. A csapatok 2022. március 2-ig jelentkezhetnek egy videóval, amelyben elmondják, milyen problémára keresik a megoldást, és hogy ez a kérdés, miért foglalkoztatja őket.

 

- Az elmúlt időszakban igencsak megnőtt az influencerek szerepe. Véleményed szerint megkerülhetetlenek? Milyen tapasztalataitok vannak a velük való együttműködés kapcsán?

- Egyetértek azzal, hogy a fiatal célcsoport hatékony eléréséhez elengedhetetlenül szükséges az influencerek bevonása. Az elmúlt években számos hazai véleményvezérrel alakítottunk ki hosszú távú együttműködést és rengeteg kampány során dolgoztunk, ötleteltünk velük együtt, hogy hitelesen, érdekesen, érzékenyen közelíthessünk egy-egy témához. Az egyik személyes, influencerek bevonásával lebonyolított kampányunk a Zoomolj ki a valóságba! kezdeményezés, amely sortán a tudatos social media-használatra hívtuk fel a fiatalok figyelmét.

Egy ilyen típusú együttműködés mindkét fél részéről elhivatottságot és közös gondolkodást igényel. Marketingkommunikációs stratégiánk egyik legfontosabb eleme a hitelesség, éppen ezért nem működünk együtt olyan véleményvezérekkel, akiket meg kellene győznünk a Samsung márkáról vagy éppen a termékekről. Az influencerek is a saját márkájukat építik a csatornáikon, ezért a hitelesség, hogy adott esetben egy, a Samsunggal kapcsolatos tartalom ne tűnjön ki az adott csatornán, mindkét fél számára fontos.

- Szerinted mi az a dolog, amit minden marketingszakember megtanult a járvány két éve alatt?

- Véleményem szerint a marketing szakemberek digitális tudása rengeteget nőtt az elmúlt időszakban. Ez a tendencia már a COVID előtt elkezdődött, azonban a járvány kitörése ráerősített és felgyorsította ezt a folyamatot. A másik fontos dolog, amit a szakmabeliek biztosan megtanultak, a folyamatos változással való együttélés, és az ilyen helyzetekre való, lehető leggyorsabb felkészülés.

- Véleményed szerint milyen marketing trendek jellemzik majd 2022-t?

- Azt gondolom, hogy a kommunikációs csatornák 2022-ben a járvány előtt időkhöz hasonlóan rendeződnek majd. Az emberek bátrabban szerveznek szabadtéri programokat, nyaralásokat, így azt gondolom, idén a fiatalok bulizási kedve is visszatér majd. A felszabadultság és személyes közösségépítés mellett idén nem csak vállalati, de egyéni, személyes szinten is nagyobb hangsúlyt fektetünk majd a fenntarthatóságra. A legújabb adatok szerint a járvány minden célcsoporton belül, de különösen a fiatalok körében növelte a fenntarthatóság melletti elköteleződést. A Z generáció sokkal tudatosabb márkafogyasztás tekintetében és nem hajlandó kompromisszumot kötni a számára fontos ideológiákban.

- Mi az a 3 dolog, amit javasolnál egy marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

- Ahhoz, hogy valaki jó marketingszakember legyen, véleményem szerint, nagyon fontos, hogy folyamatosan figyelemmel kísérje a nemzetközi és hazai trendeket, és egy lépéssel a magyar piac előtt járjon, hiszen így lehet egy márka innovatív és trendteremtő. A másik fontos érték a nyitottság. Ahhoz, hogy valaki igazán jó szakember legyen fontos a tájékozottság, hogy ne bizonyos meggyőződések mentén döntsön, illetve az a képesség, hogy az akár tőle teljesen távol álló véleményeket is meghallgassa, befogadja, és objektíven értékelje. Végül, és ezt talán nem csak a marketingszakembereknek javaslom, hogy olyan hivatást válasszanak, amit szeretnek csinálni, találják meg a munkájukban az örömöt, a szenvedélyt, a hajtóerőt, és ezekkel felvértezve igyekezzenek a legjobbá válni az adott területen. Én azt hiszem, hogy ez a siker legfontosabb kulcsa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....