A múlt évben a globális streamingszolgáltatók 4,9 milliárd dollárt költöttek európai videós tartalmakra, ez 70 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest – derül ki a European Audiovisual Observatory elemzéséből. Ez azt is jelenti, hogy a Netflix és társai már a 24 százalékát adták az európai tartalomköltésnek.
A jelentés szerint a Netflix pedig az európai eredeti tartalomra fordított streamingszolgáltatói kiadások mintegy 45 százalékát adta tavaly, szemben a 2021-es 58 százalékos részesedéssel, mivel más SVOD-szolgáltatások, különösen az Amazon Prime, növelték befektetéseiket.
Az elemzés szerint az eredeti tartalmakra fordított kiadások gyorsabban nőttek, mint az európai audiovizuális ágazat bevételei, igaz a sportjogokra fordított összeg még látványosabban bővült. A műsorszolgáltatók körében - amelyek szintén jelentősen növelték kiadásaikat - az eredeti tartalom a költéseik 35 százalékát tette ki, ezt követték a sportjogok és a vásárolt műsorok 28, illetve 26 százalékos részesedéssel.
A tanulmány mindazonáltal megállapította, hogy a sportjogok a kereskedelmi műsorszolgáltatók tartalomra fordított kiadásai tekintetében az első helyen állnak, és jelentősen gyorsabban nőttek, mint bármely más programkategória.