- Hirdetés -

Nagyot nőtt az AutoWallis

|

Továbbra is masszív növekedési pályán mozog az AutoWallis Csoport, miután minden üzletágában, minden soron kétszámjegyű bővülést mutatott fel az év első kilenc hónapjában, ráadásul több területen már most nagyobbak az értékesítési számok, mint tavaly egész évben. Mindez azt jelenti, hogy a régió 14 országában jelenlévő Csoport válságálló stratégiájának köszönhetően tartósan függetlenedett a hazai és nemzetközi trendektől és jó úton halad terveinek megvalósítása irányába. Az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első három negyedévben 27,1 százalékkal bővült, és hasonló mértékben nőtt a szerviz órák száma. Még ennél is nagyobb mértékben ugrott a gépjárműkölcsönzési terület: a bérleti események száma 64, míg a bérleti napok száma 31 százalékkal futott fel.

Több területen már a 2021-es egész évi értékesítési adatokat is túlszárnyalta az idei év első kilenc hónapjában az AutoWallis Csoport, így továbbra is masszív növekedési pályán mozog a magyar tőzsde autós vállalata. Az értékesítés terén a legnagyobb növekedést a Nagykereskedelmi üzletág érte el: 35,3 százalékkal 16.759 darabra ugrott az eladott gépjárművek száma, ami már most meghaladja a tavaly egész évben értékesített 16.501 darabot. A növekedés kizárólag organikus volt, melyhez legnagyobb mértékben a SsangYong járult hozzá, a maga 117 százalékos bővülésével. A Kiskereskedelmi üzletág az első kilenc hónapban 5.735 darab új (+10,3%) és 1.396 darab használt (+15,9%) gépjárművet értékesített. Az üzletág teljesítményét a második és harmadik negyedévben már a szlovén Avto Aktiv is erősítette, de organikusan is 3,2 százalékos növekedés volt megfigyelhető. Ez különösen figyelemreméltó úgy, hogy a gyártói kapacitások még mindig elmaradnak a koronavírus-járvány előtti időszaktól, és a magyar személyautó-piac eközben 9 százalékkal csökkent*. Az AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma így összességében 27,1 százalékkal 23.890 darabra ugrott az első három negyedévben. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 27,6 százalékkal 121.468-ra emelkedett, de az áprilisban lezárt szlovén Avto Aktiv akvizíció nélkül is 3,9 százalékos organikus növekedés volt megfigyelhető. A Magyarországon az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt 63,6 százalékkal 17.256-ra növelte a bérleti események számát az év első kilenc hónapjában, ami már most több, mint a tavalyi egész éves 15.648 darab. A bérleti napok száma is közelíti a tavaly egész éves 164.132-es értéket, miután az első három negyedévben 31,1 százalékkal 161.252-re ugrott ez a mutató. A nyári csúcsidőszakban a flottaméret tovább bővült, így összességében 866 darab volt az első kilenc hónapban, ami 53 százalékos növekedésnek felel meg.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első kilenc hónap trendjeit értékelve elmondta: most már biztosan kijelenthető, hogy az év végéig minden területen rekord értékesítési számokat fog felmutatni a Csoport. Kiemelte, hogy az AutoWallis nemcsak az európai, hanem a közép-európai piac átlagát is meghaladó teljesítményt mutat fel negyedévről-negyedévre, és a rekord értékesítési számok a tranzakciós hatások mellett elsősorban az organikus fejlődésnek köszönhetőek. Az AutoWallis által lefedett 14 ország – ami januártól Ausztriával bővül ki – autós piaca továbbra is az európai átlag feletti növekedést mutathat fel, annak ellenére, hogy az inflációs és gazdasági kilátások nem kedvezőek. A piacon továbbra is vannak olyan elhalasztott vásárlások, melyek még növelhetik a továbbra is kiemelkedően magas rendelésállományt, és az autóárak további emelkedésétől való félelem is fokozhatja átmenetileg a keresletet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...