- Hirdetés -

Nagyot változhatnak a házhoz rendelt csomagok

|

Feldolgozhatatlan mennyiségű műanyagot termel a világ, melynek nagy részéért az egyszer használatos csomagolóanyagok a felelősek. Ahhoz, hogy évtizedek múlva ne fulladjunk meg a műanyagszemétben, szemléletformálásra, minél nagyobb arányú újrahasznosításra és minőségi csomagolástechnikai alternatívákra van szükség. Magyar Kálmán, az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. ügyvezetője elmondta, az olyan innovációk, mint a papír pántszalag vagy a papír térkitöltő nemcsak környezetbarát megoldások, de funkciójukat tekintve hozzák azt a szintet, mint műanyag társaik.

Világszerte évente megdöbbentő mennyiségű, legalább 300 millió tonna műanyag keletkezik, és a legfrissebb kutatások szerint ennek több mint 90 százaléka sohasem kerül újrahasznosításra. Magyarországon egy 2015-ös felmérés szerint évi 300 ezer tonna műanyag csomagolási hulladék landol a kukákban, ami fejenként 30,5 kilogrammot jelent. A legnagyobb problémát pedig az jelenti, hogy a globális szinten előállított műanyagmennyiség mintegy felét egyszeri használatra szánják.

Ezen a környezetromboló tendencián szeretne változtatni minden rendelkezésre álló eszközével az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. is, amely célként tűzte ki maga elé a fenntartható megoldások megismertetését és alkalmazását a hétköznapokban. Az alábbiakban bemutatunk Önöknek két alternatívát, amivel ki tudják váltani a környezetszennyező műanyag csomagolóanyagok használatát.

Papír pántszalag brutális erejű szakítószilárdsággal

Magyar Kálmán, a cég ügyvezetője elmondta, a raktárakban lépten-nyomon találkozni a földön heverő műanyag pántszalagokkal, amik ugyan elég hasznosak a csomagolási munkálatok során, csakhogy több száz évre van szükség, mire ezek a termékek lebomlanak a természetben. Éppen ezért a cégük egy teljesen környezetbarát alternatívát keresett a helyettesítésükre.

„Az úttörő papír pántszalag elképesztő, 55 kilogrammos szakítószilárdságával elég strapabíró ahhoz, hogy a legtöbb műanyag pántszalagot kiváltsa. A tények azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a polipropilén pántolás sokkal erősebb, mint amilyennek lennie kellene – a megoldás túl van tervezve. A papírpántolás ehhez képest a legtöbb alkalmazásban tökéletes munkát végez és műanyagmentes, 100 százalékban újrahasznosítható” – hívta fel rá a figyelmet.

Hozzátette, a dobozzáráshoz és rakományrögzítéshez egyaránt alkalmazható innováció a legtöbb kézi és félautomata pántológéppel használható, így nincs szükség újabb drága gép beszerzésére. Magyar Kálmán kérdésre válaszolva elmondta, a papír pántszalag tekercsenkénti költsége magasabb, viszont a hagyományos műanyag pántolás környezeti költségei felbecsülhetetlenek. Ez azonban egy új technológia, és nagy a kereslet rá, így várhatóan az árak csökkenni fognak, ahogy egyre jobb és hatékonyabb gyártási eljárásokat fejlesztenek ki.

Méhkaptár formájú térkitöltő a piacon

Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. ügyvezetője a környezetbarát újdonságok között említette a Honeycomb papír térkitöltőt is, amely nevét a fa és a méhkaptár ihlette formájáról kapta.

„A kezdetben a repüléstechnikai szektor számára kifejlesztett térkitöltő nagy ellenállása miatt a csomagolóipar egyik legerősebb szerkezeti elemévé vált. A kiváló nyersanyagnak köszönhetően a Honeycomb nagyon erős nyomószilárdságot és merevséget biztosít, így ellenáll az ütéseknek és a túlzott terheléseknek” – fogalmazott.

Magyar Kálmán szerint a piacon korábban alig ismert méhkaptár (honeycomb) papír térkitöltő kiváló választás lehet a környezetbarát vállalkozásoknak, hiszen amellett, hogy minimálisra csökkenthető vele a keletkezett hulladékmennyiség, segítségével látványos csomagolások is készíthetők. Egyúttal felhívta arra is a figyelmet, hogy a megfelelő csomagolóanyag kiválasztásához érdemes szakértői segítséget kérni annak érdekében, hogy a legoptimálisabb és legköltséghatékonyabb döntést hozhassuk meg.

Fotó: AMCO

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...