- Hirdetés -

Nagyot zuhanhat a használt lakások ára

|

- Hirdetés -

A gáz és az elektromos áram árának emelkedésére azonnal megnőtt a kínálat a régebbi építésű, nagy alapterületű és belmagasságú házak hirdetései között, miközben az újlakások iránti kereslet érezhetően emelkedett. Dr. Sziszák György, a Sziszák és Társa Építőipari Kft. ügyvezetője közölte, a kialakult helyzet nyertesei a panellakások tulajdonosai, a vesztesek pedig az egyedül élő idősek lehetnek, akiknek el kell hagyniuk a nagy polgári lakásukat, vagy épp családi házukat, mert nem fogják tudni fizetni annak rezsiköltségeit. A szakember a használt lakások piacán átrendeződésre számít, a Kádár-kocka méretű házak pedig másodvirágzásukat élhetik a közeljövőben.

Két téma foglalkoztatja most napi szinten a magyar lakosságot, az üzemanyag elérhetőség és a rezsiváltozás, mindkettő jelentős hatással van az ingatlanpiacra.

Alig egy hónapja jelentette be a kormány, hogy augusztustól változnak a rezsicsökkentés feltételei, és az átlagfogyasztás felett lakossági piaci árat kell majd fizetni. Ez a módosítás szinte rögtön érezhető hatást gyakorolt az ingatlanpiacra a keresleti és a kínálati oldalon egyaránt, mert mindenki éjt nappallá téve kezdett el azon gondolkozni, hogy csökkenthetné leginkább a rezsiköltségeit, mi lenne számára a legkifizetődőbb megoldás.

Dr. Sziszák György, a Sziszák és Társa Építőipari Kft. ügyvezetője arról beszélt, hirtelen sokan szabadulnának a régebbi építésű, nagy alapterületű házaiktól, és éppen miattuk ezzel egyidejűleg nőtt a 60 pluszos lakások iránti kereslet.

„Nehéz most hosszabb távon jóslatokba bocsátkozni, de abban biztos vagyok, hogy a megyeszékhelyeken a korszerű, újlakások piaca akár 10-15 százalékot is bővülhet az elkövetkező időszakban. Jelenleg az új iker- és családi házakra kisebb az érdeklődés, ami a magas kamatterheknek illetve a zöld hitelek hiányának tudható be” – mutatott rá.

Hozzátette, a használt lakások esetében lesz a leglátványosabb az átrendeződés. Mint fogalmazott, a panellakások még a mostani túlárazottságukhoz képest is drágábbak lesznek, akár még 20 százalékkal is nőhet az az összeg, amit a piac hajlandó lesz adni értük, persze csak akkor, ha fűtés költségük a jelenlegi szinten marad.

A Kádár-kockáké lehet a jövő?

Ezzel szemben a nagy családi és polgári öröklakásokhoz sokkal jobb áron lehet majd hozzájutni, mint a valódi értékük. Ennél a kategóriánál Nyíregyházán akár 350 ezer forintos négyzetméterárat is el tud képzelni az ingatlanszakértő.

„A trend miatt az idősebb korosztály, az egyedül élő hölgyek lehetnek majd a jelenlegi helyzet legnagyobb vesztesei, akiknek azért kell elhagyniuk nagy polgári lakásaikat, házaikat, mert nem fogják tudni kifizetni a nagymértékben megemelkedett gáz és villamos energia árát. A panellakások tulajdonosai pedig egyelőre nyertesnek érezhetik magukat, akár bérbe adják, akár saját maguk használják az ingatlanjukat” – értékelt Dr. Sziszák György.

A Sziszák és Társa Építőipari Kft. ügyvezetője szerint újra eljött az ideje a száz négyzetméteres Kádár-kockáknak, mert ezen méretű házak rezsije tartható - megfelelő odafigyeléssel - átlagfogyasztáson, gazdálkodható ki az átlagos magyar bérekből. Aki lakásban gondolkozik, annak egy távfűtéses panelt vagy egy korszerű újépítésűt javasolt. Utóbbi azért lehet jobb választás, mert energetikai szempontból korszerűbb, hatékonyabb és hosszabb távon szolgálhatja ki egy család igényeit.

Felhívta arra is a figyelmet, ma már napelem nélkül elképzelhetetlen egy iker vagy egy családi ház, de mindenkinek azt tanácsolja, a fogyasztást jó előre számolják ki és csak olyan teljesítményű rendszert építtessenek, ami várhatóan nullára csökkenti az elektromos áram felhasználását. Ennek továbbfejlesztett megoldása lehet a házhoz kialakított elektromos akkumulátor rendszer, mely eltárolja majd a megtermelt többletenergiát.

„A gázfűtés helyett át kell gondolni az elektromos fűtőfilmes megoldásokat, ekkor ugyan sokkal több napelemre lesz szükség, de még mindig olcsóbb lesz, mintha gázzal fűtenénk. Szóba jöhet régi gázkazánok kondenzációs vagy elektromos kazánra cserélése is” – zárta gondolatait Dr. Sziszák György.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....