- Hirdetés -

Nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség

|

- Hirdetés -

A Kincentric mérései szerint globálisan nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség általános szintje 2021 második negyedévében, azok után, hogy a pandémia első hullámában még pont ellentétes folyamatok zajlottak – minden bizonnyal a nagyfokú bizonytalanságnak köszönhetően. A stabilitás iránti mindent elsöprő igényt mára világszinten és hazánkban is felváltotta a minél nagyobb fokú rugalmasság iránti igény. A pandémia ugyanis hozzászoktatta a munkavállalókat a munkavégzés helyét és az időbeosztást tekintve a korábban megszokottnál kötetlenebb keretekhez, így emiatt azokat a munkaadókat részesítik előnyben, amelyek ezeket biztosítani tudják számukra – hangzott el a WHC Csoport főtámogatásával megvalósuló HR Fest konferencián Budapesten.

Az eseményen a Kincentric szakemberei előadásukban ismertették legfrissebb nemzetközi méréseik eredményeit. Ezek alapján a munkavállalói elkötelezettség mértéke, jelentősen zuhanva 2021 második negyedévére, átlagosan 65%-ot ért el, ami 2017 óta a legalacsonyabb érték. Fontos megállapítás még, hogy a munkavállalók 93%-a szeretné rugalmas időbeosztásban végezni a munkáját, illetve 56%-uk váltana munkahelyet azét, hogy rugalmasabb keretek között dolgozhasson.

A szakmai rendezvény keretében szó esett arról is, hogy mi a HR vállalaton belüli szerepe jelenleg, és hogyan változhat ez a jövőben. Németh Kornél, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezetője kifejtette, hogy szerinte a HR vállalaton belüli szerepe elengedhetetlen, és stratégiai szinten érdemes kezelni a területet. A koronavírus-járvány is rámutatott, hogy a HR kulcsfontosságú a változásmenedzsmentben és ez a digitalizáció miatti folyamatos változások kezelésére, integrálására és kommunikációjára is érvényes. Sávos András, a Knorr-Bremse digitalizációért felelős alelnöke ugyanebben a panelbeszélgetésben arra hívta fel a figyelmet, hogy jelenleg két meghatározó humánerőforrás-kihívással kell globálisan megküzdenie a vállalatoknak: az egyik a pandémia következtében elindult gigantikus mértékű fluktuáció, a másik pedig, hogy egy vállalat hogyan találja és tartja meg a megfelelő tehetségeket (talent management). A vezető szerint mindkét kihívás megoldásában kulcsszerepe van a HR-nek. Sabjányi László, a Wolt ügyvezető igazgatója pedig arról beszélt, hogy náluk meghatározó szempont a cég különböző érdekcsoportjainak elégedettsége, legyen szó vásárlókról, vendéglátó partnerekről, ételfutárokról, vagy a munkavállalókról. Ez utóbbi tekintetében óriási jelentősége van a HR terület által nyújtott támogatásnak. A menedzser szerint a HR számos területét lehet digitalizálni, automatizálni, a stratégia és a kedvező vállalati kultúra viszont emberekre épül.

Harmadik országbeli munkavállalók toborzása és foglalkoztatása

A HR Fest kiemelten foglalkozott a nem Európai Uniós országból érkező külföldi munkavállalók toborzásával és foglalkoztatásával is. A téma aktualitását az adja, hogy a kormány lépéseket tett annak érdekében, hogy a veszélyhelyzet ideje alatt szigorúan szabályozott keretek között elősegítse a külföldi munkaerő szerepvállalását. Az erről szóló 407/2021. (VII. 8.) rendelet szeptember 1-jén lépett hatályba, mely többek között szigorú minősítéshez köti a harmadik országból érkező munkavállalók alkalmazását.

A témával foglalkozó kerekasztalbeszélgetés keretében Kitta Alexandra, a Samsung SDI Magyarország Zrt. toborzási csoportvezetője kifejtette, hogy esetünkben három különböző kultúra keveredik vállalton belül – rendkívül sikeresen –, hiszen magyarok, és koreaiak mellett ukrán kollégák is dolgoznak a cégnél. Velük kapcsolatban a szakember kifejtette, hogy korábban jellemzően az egyszerűbb összeszerelési munkakörökben számítottak rájuk, de mivel mindenki számára egyenlő lehetőségeket és esélyeket biztosítanak a fejlődésre, amivel sokan tudtak is élni, így a külföldről érkező kollégák is folyamatosan lépnek előre a ranglétrán, akár különböző vezetői pozíciókba is. Nagy Krisztina, a Flextronics International Kft. Senior HR Manager-e, Site HR Business Partner-e a téma kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a Flextronics estében komplex integrációs programot valósítanak meg, melynek keretében nemcsak a legfontosabb ismeretek átadásával, hanem nyelvtanfolyammal, tolmácsok alkalmazásával, érzékenyítésével és kétnyelvűsítéssel segítik a harmadik országból érkező munkavállalók beilleszkedését és megfelelő teljesítményét. Gyarmati Szilvia, WHC Csoport fizikai munkaerő-kölcsönzés és közvetítés üzletágvezetője hozzátette, hogy a cég az elmúlt öt évben jelentős tapasztaltra tett szert harmadik országból érkező munkavállalók munkaerő-kölcsönzés keretében megvalósuló foglalkoztatásában – a vállalat jelenleg is közel 4000 fős kölcsönzött munkaerő állománnyal bír. Ennek alapján az látszik, hogy a Magyarországra nem EU-s országból érkező külföldiek nagyon ambiciózusak, dolgozni akarnak, esetenként nagyobb mértékű munkamorállal bírnak, mint a magyar munkavállalók, és általánosságban hosszútávon számíthatnak rájuk a magyar munkaadók.

A HR Fest keretében számos további izgalmas szakmai előadást, panelbeszélgetést hallhattak a résztvevők a humán erőforrás szakma hazai és nemzetközi aktualitásairól, így többek között a toborzás, a digitalizáció, a fluktuáció okozta kihívásokról, vagy épp a munkahelyi well-beingről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....