- Hirdetés -

Nagyot újít a P&G

|

- Hirdetés -

Vízparti műanyaghulladékok felhasználásával alkotta meg a világ első újrahasznosítható samponos flakonját a P&G – Head & Shoulders. A hajápolási iparág először készít olyan fenntartható üzleti modellt, amely előremozdítja a körkörös gazdaság működését. 2018-ig évente fél milliárd Procter & Gamble hajápolási termék kerül újrahasznosított műanyag flakonokba.

 

A Procter & Gamble bejelentette, hogy a Head & Shoulders (H&S) számára megalkotja a világ első számú újrahasznosítható samponos flakonját, amely 25 százalékban vízparti műanyaghulladékot tartalmaz.

 

Az innováció a TerraCycle és a SUEZ újrahasznosító vállalatok szakértőivel szoros együttműködésben valósul meg és elsőként 2017 nyarán, limitált kiadású H&S flakonok formájában érkezik majd Franciaországba. Az új csomagolású termékek a Carrefour, a világ vezető kiskereskedelmi áruházláncának polcain lesznek elérhetőek. Ez az innováció nemcsak a világ legnagyobb olyan gyártási sorozata lesz, amely az óceánok és tengerek partjain eldobott műanyag hulladékokat használja alapanyaként, hanem az első nagy lépést is jelenti egy olyan ellátási lánc megalkotása felé, amely több ezer önkéntes és több száz civil szervezet palackgyűjtő aktivitására épül.

 

“Úgy gondoltuk, hogy egy piacvezető hajápolási márkának a fenntarthatósági innovációban is úttörőnek kell lennie, tudva és remélve, hogy további követőkre találunk az iparágban”- mondta Lisa Jennings, a Procter & Gamble alelnöke, a Head & Shoulders és a globális hajápolási iparág fenntarthatósági vezetője. “Szerencsésnek érezzük magunkat, hogy olyan nagyszerű partnerekkel dolgozhatunk együtt, mint a TerraCycle és a SUEZ, segítségükkel elképzelésünkből valóság lett.”

 

A P&G továbbá bejelentette, hogy 2018 végére Európában évente több mint fél milliárd olyan flakont állít elő, amely 25 százalékban a fogyasztóktól származó, újrahasznosított műanyagot tartalmaz. Ez a mennyiség a P&G által Európában forgalmazott hajápolási márkaportfólió kiemelt termékeinek (mint a Pantene és a Head & Shoulders) 90 százalékát jelenti.

 

A projekt kivitelezéséhez évente 2600 tonna újrahasznosított palackra lesz szükség, ami nyolc teljesen megpakolt Boeing 747 jumbo repülőgép súlyával egyezik meg. A P&G több mint 25 éve használ fogyasztóktól származó újrahasznosított műanyaghulladékot csomagolásainak előállításához, a mostani bejelentés pedig a vállalat 2020-as célkitűzésének – hogy megduplázzák a csomagolás során felhasznált újrahasznosított műanyag mennyiségét – következő fontos állomása.

 

Az Ellen MacArthur Alapítvány felmérései szerint a műanyag csomagolóanyagok 95 százaléka, azaz évi 80-120 milliárd dollár, gazdasági veszteség és a jelenlegi tendenciát követve 2050-re több műanyag palack lesz az óceánokban, mint hal (azok súlyát tekintve).

 

“A Procter & Gamble-nél hiszünk abban, hogy a tettek többet mondanak a szavaknál. A hajápolási márkáink portfóliójában felhasznált, megnövelt mennyiségű műanyaghulladék felhasználása a valódi változások iránti elköteleződésünket mutatja.” – mondta Virginie Helias, a P&G globális fenntarthatósági alelnöke. – “A hajápolási iparágon belül világelsőnek számít a Head & Shoulders újrahasznosítható flakonja. Kiemelt hajápolási termékeink csomagolásakor megnövelt mennyiségű újra feldolgozott műanyagot használunk, amely lehetővé teszi, hogy a fogyasztók kompromisszumok nélkül választhassanak fenntartható termékeket. Miközben büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre, tudjuk, hogy még sok munka áll előttünk.”

 

“Jelen együttműködés fontos előrelépést jelent a TerraCycle számára is. Büszkék vagyunk, hogy egy világvezető márkával közösen tudtunk úttörő terméket létrehozni. A világ első újrahasznosítható flakonjának előállítása egy fontos út kezdete. Abban bízunk, hogy a körkörös gazdaságok egyre nagyobb térnyerésével még több globális márka fog fenntartható gazdaságokból érkező beszállítókat választani és befolyásukat a környezetkímélés támogatására fogják használni.” – mondta Tom Szaky, a Terra Cycle vezérigazgatója.

 

“A SUEZ, a Terra Cycle és a P&G között létrejött együttműködés izgalmas lépés a világ első újrahasznosítható samponflakonjának megalkotásában. Bízunk benne, hogy további szervezetek és szolgáltatók segítik hasonló módon kooperálva az iparág és természetesen más iparágak környezetvédelmi változásait is. A Suez 9 európai műanyag-újrahasznosító létesítményével már 170 ezer tonna kiváló minőségű műanyagot állít elő.” – mondta Jean-Marc Boursier, A SUEZ európai újrahasznosítási és feldolgozási csoportjának felelős vezető alelnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...