Májusban startolt el a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!” kampánya, melyben olyan példaképek szerepelnek, akik valamilyen egészségügyi krízishelyzetből a sport segítségével álltak fel. A kreatív koncepcióról, a megvalósításról és a vállalat társadalmi felelősségvállalásáról is beszélgettünk Körmendy Zsolt marketingkommunikációs vezetővel.
- Mit üzen a Scitec Nutrition a Küzdöttek. Győztek. Te jössz! kampánnyal?
- Nálunk a súlyzós edzés szeretete nem munkaköri kötelesség, hanem őszinte rajongás. A márka fennállásának több mint 25 éve során mindenki másnál többet adtunk vissza a súlyzós sportágaknak, legyen szó versenyek szervezéséről vagy azok támogatásáról. Nem egy hazai testépítő karrierjét is segítettük, sok esetben a kezdetektől egészen a profi státusz eléréséig. Ezért természetes, hogy a súlyzós edzés pozitív hatásait minél szélesebb körben szeretnénk kommunikálni, hiszünk benne, hogy nemcsak fizikai, hanem mentális értelemben is megerősít minket. Olyan attitűdöt sajátíthatunk el általa, ami az élet más területeire is begyűrűzik, és adott esetben a legmélyebb gödör legalján is nyújthat fogódzkodót. Ez a mi küldetésünk, olyannyira, hogy még az adományozási tevékenységünket is a mozgás szeretetére fűzzük fel, legyen szó fogyatékkal élő fiatalok vagy idősek támogatásáról. A kampányban a súlyzós edzés már említett pozitív mentális hatásait helyeztük fókuszba, főszereplői olyan átlagemberek lettek, akik fizikai felépülésében kulcsszerepet játszott az edzőtermi edzés. Nekik szó szerint a sport adta vissza az életüket, számukra létkérdés volt, hogy visszanyerjék korábbi önmagukat. Az ő történetük ékes bizonyítéka annak, hogy a sportban elsajátított elhivatottság, céltudatosság az élet minden területén kamatoztatható, ahogy azt a Make A Difference szlogenünk is üzeni, így végül a változás nemcsak a sportra, hanem az egész életünkre, és ezen keresztül mások életébe is begyűrűzik.
- Honnan jött a kampány ötlete? Hogyan épül fel tematikailag, mi volt a kreatív koncepció?
- Szerettünk volna egy olyan integrált brand kampányt indítani, amely egyfelől minden korábbinál nagyobb közönség számára befogadható, másfelől pedig olyan aspektusból közelíti meg a súlyzós edzést, amiről eddig még nem beszéltünk. Így azokat is meg tudtuk szólítani, akik ugyanolyan komolyan veszik a sportot, mint a core célcsoportunk, de nem feltétlenül a legizmosabb kampányarcokkal azonosulnak. Mi több, hiszünk benne, hogy olyanokat is mozgásra inspirálunk, akik pillanatnyilag nem látogatják az edzőtermeket. Nem titkolt célunk, hogy a BioTechUSA-cégcsoporthoz tartozó Scitec Nutrition márkanevet egyszerre kapcsolják össze magával a súlyzós edzéssel, és ezzel egyidejűleg azzal a pozitív üzenettel, hogy számunkra nem csak az a fontos, hogy mekkora a bicepszed, hanem az is, hogy mekkora akarat van benned, és milyen példát mutatsz a környezetednek. A kreatív koncepció teljes egészében a Scitec Nutrition marketing és a vállalat grafikai osztályának közös munkája, melynek eredményeképpen a márka történetében most először kerültek a korábban említett hétköznapi hősök az óriásplakátokra. Ezeken a hat kampányarc közül hárman szerepelnek a Team Scitec talán legismertebb tagja, Kathi Béla testépítő-erőemelő társaságában, aki szintén először került fel. Béla igazi legenda a súlyzós edzést végzők körében, emellett pedig jótékony márkanagykövete a Jószívű Testépítők Akcióban elnevezésű társadalmi felelősségvállalási programunknak is.
- Hogyhogy a követőitek közül választottátok ki a kampány fő arcait? Végül miért rájuk esett a választás?
- Mi lehetne hitelesebb, mint az, ha igazi, a nagybetűs életből vett történeteket mutatunk be, ráadásul olyanoktól, akik eleve követnek minket, és használják a termékeinket? A kampányarcokat több tucat jelentkező közül választottuk ki egy többlépcsős folyamat során, a személyes találkozók alkalmával én személy szerint elképesztő motivációt kaptam pusztán azáltal, hogy egyenként végighallgattam őket. Igyekeztünk többféle történetet kiválasztani, hogy minél több embert meg tudjon szólítani a kampány, így a balesetből történő rehabilitációtól kezdve a súlyos, reménytelennek tűnő betegségből való felgyógyuláson át az evészavar megszüntetéséig többféle inspiráló történettel vágtunk neki a kampánynak. Még egy lényeges aspektusa volt a döntésnek: a kampányarcok részéről is fontos volt, hogy valóban meg akarják-e osztani a történetüket a nyilvánossággal. Volt, aki inkább visszakozott, ami egy teljesen érthető dolog, és ezt természetesen tiszteletben is tartottuk. Egyébként számukra – saját bevallásuk szerint – már az egyfajta terápia volt, hogy elmondhatták a történetüket négyszemközt, és külön sikerélmény, hogy ki is választottuk őket – de itt végül megálltak.
- Melyek a főbb kommunikációs területek, ahol a kampány megjelenik május folyamán? Melyikre fektettétek a legnagyobb hangsúlyt?
- A kampány alapvetően online fejnehéz, mert bár az óriásplakátok és citylight-ok száma impozáns (400 darab), online mégis sokkal több embert tudunk elérni, ráadásul a saját felületeinken mindezt célzottan tudjuk megtenni. Ugyanakkor rendkívüli energiát öltünk a kampány PR lábába is, hogy a szélesebb közönség számára is befogadhatóan tudjuk kommunikálni a márka és a súlyzós edzés kapcsolatát, és népszerűsítsük magát a súlyzós edzést azok között is, akik nem követnek minket semmilyen platformon, illetve ez a sport eddig kívül esett az érdeklődési körükön. Emellett készült egy olyan videószpot is a saját online felületeinkre, amely bátran állíthatom, hogy talán az eddigi legszínvonalasabb a márka történetében, és amely másfél percben dolgozza fel két kampányarcunk hősies küzdelmét, filmes köntösbe bújtatva.
- Miért fontos nektek a Scitec Nutritionnél (és a BioTechUSA-cégcsoportban is) a társadalmi felelősségvállalás? Ez a kampányon kívül még milyen formában jelenik meg munkátok során?
- Magyar tulajdonban lévő vállalatként a BioTechUSA márka alatt az egészségüggyel kapcsolatos területekre hívjuk fel a figyelmet, kórházakat modernizálunk és a hazai egészségügyben dolgozókat támogatjuk. A Scitec Nutrition berkeiben pedig a sportra és a mozgás örömére fókuszálunk, civil szervezetek munkáját segítjük és vásárlóinkat fontos szociális ügyek mentén mozgósítjuk. Amikor a Scitec Nutrition felelősségvállalási stratégiáját alakítottuk ki, akkor szembesültünk vele, hogy a márkanagykövetek - Bohos Kornél, Kathi Béla, Szmereka László - közül meglepően sokan már eddig is folytattak önállóan vagy egy-egy szervezettel közösen jótékony akciókat és elkötelezettek a társadalmi ügyek iránt. Így adta magát, hogy a kapcsolódó CSR program neve Jószívű Testépítők Akcióban legyen és a márka által támogatott felelősségvállalási projektekbe sportolóinkat is aktívan bevonjuk, hogy megmutassuk: nemcsak a bicepszük, de a szívük is nagy! (A CSR programról bővebben ebben az interjúban olvashatnak – a szerk.)