- Hirdetés -

Nálunk becsülik meg legkevésbé az informatikusnőket

|

- Hirdetés -

Bár az IT-iparágban dolgozó magyar nők fizetése a gazdasági válság ellenére nőtt, jelentős részük elégedetlen a jelenlegi bérezésével. Legnagyobb kihívásnak a jólétről való gondoskodást és a stressz kezelését, a motiváció csökkenését, valamint a változó világgazdasági helyzetet nevezték meg. A No Fluff Jobs nemzetközi IT-állásportál negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit.

A magyar női informatikusok 36,1 százaléka elsősorban pályamódosítás eredményeként kezdte informatikai kalandját. Ötből egy női informatikus viszont kifejezetten informatikát vagy egy programozáshoz kapcsolódó műszaki területen tanult az elhelyezkedését megelőzően. Pozíciók tekintetében a hazai női informatikusok körében a tesztelési (14%), a frontend (11%) és az üzleti elemzési területek a legnépszerűbbek.

A hazai továbbképzések nemi arányaiba a Codecool és a Software Development Academy HR-menedzsere, Nyitrai Orsolya nyújt betekintést: „A kezdetekben a végzett codecoolos diákok között a nők aránya közel 20 százalékos volt. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy ezt az arányt növelni tudjuk, és a nők körében népszerűsítsük a kódolást. Az utóbbi időben a Codecool rövidebb IT-képzései is egyre népszerűbbek a női résztvevők között is, így mára már ez az arány megközelíti a 25 százalékot” – osztotta meg a szakember.

Az informatikában dolgozni általában csapatmunka. Ezért a magyar női szakemberek által megjelölt három legfontosabb kompetencia, amelyre ebben az iparágban szükség van, a következő: problémamegoldó készség (91%), csapatmunkára való készség (60%) és elemzőkészség (57%). További fontos készségként említették a kritikus gondolkodást (53,6%), a magas stressztűrő képességet (38,5%), az asszertivitást és a tárgyalási készséget (36%).

Karrier és távmunka

A jó szakemberek megtartásának egyik eszköze az előléptetés. A felmérésben szereplő magyar informatikus nők 25 százaléka részesült a megbecsülésnek ebben a formájában az elmúlt évben, amely arány a régióban mért legalacsonyabb. Összehasonlításként a Csehországban megkérdezettek 31,55 százalékát, a lengyelek 39,76 százalékát, míg az ukrajnaiak 54,39 százalékát léptették elő 2022-ben.

Annak ellenére, hogy az elmúlt év kihívásokkal teli volt, és a technológiai elbocsátások réme még a technológiai óriásokat is kísértette, a magyar női informatikusok 25,73 százaléka döntött úgy, hogy munkahelyet vált. A munkahelyváltás fő tényezője a magasabb jövedelem (59,05%), de a válaszadóknak fontos szempont volt az is, hogy olyan környezetben szeretnének dolgozni, amely megfelelő vállalati kultúrát biztosít (33,33%), és lehetővé teszi a távmunkát (31,43%). Az informatikusok 4,76 százaléka mutatott rá a nemi diszkriminációra.

„Nemcsak a piaci szereplők, hanem a kormányok is tehetnének valamit az ügy érdekében. A nőket diszkrimináló vállalatok megbüntetése egyértelmű jelzés lenne a döntéshozók számára, hogy erre oda kell figyelni” – hívja fel a figyelmet Szente Alíz, a gyerekkel app és a gyerekkel.com CEO-ja.

Bérezési elvárások

Az iparágban dolgozó magyar nők 66 százaléka kapott fizetésemelést az elmúlt évben, ennek ellenére csak 45,2 százalékuk elégedett a jelenlegi keresetével. A felmérés szerint a magyarországi női informatikusok 35 százaléka a 400 és 600 ezer közötti bérsávban keres, de jelentős százalékuk nem elégedett a bérezésével és 50-70 százalékkal többet szeretne keresni. A legmagasabb fizetéseket Hollandiában regisztrálták, ahol a női informatikusok 27 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 776 ezer és 980 ezer forint között keres. A legalacsonyabb fizetések viszont Ukrajnában voltak, ahol az informatikában dolgozó nők 26 százaléka 204 ezer és 367 ezer forint között keres.

A lengyel, ukrán, magyar, cseh és holland nők átlagosan 13 százalékkal alacsonyabb fizetést kapnak, mint a férfiak. A felmérés szerint a technológiai iparban dolgozó magyar nők 63 százaléka nem tudja, hogy az azonos pozícióban és azonos tapasztalattal rendelkező férfiak mennyit keresnek.

„Régóta tudjuk, hogy a jó fizetés a munkahelyi elégedettség egyik alapja. Az új állást keresők számára a fizetések ismerete a hirdetések egyik kulcseleme” – kommentálja az eredményeket Paulina Król, a No Fluff Jobs személyzeti és operatív igazgatója. „A No Fluff Jobs egyelőre az egyedüli állásportál, ahol minden ajánlatban található fizetési sáv. Így az IT-iparágban munkát kereső nők időt takaríthatnak meg, és azokra az ajánlatokra jelentkezhetnek, amelyek megfelelnek az elvárásaiknak” – magyarázza a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....