- Hirdetés -

Naponta majdnem 7 órát netezünk

|

- Hirdetés -

Az elmúlt egy évben több mint 400 millióval nőtt a közösségi felületek aktív használóinak száma, de közel 200 millióval bővült a netezők száma is világszinten – derül ki a We Are Social és a Hootsuite közös, Digital 2022 című jelentéséből. Az elemzés szerint a 16-64 éves internetezők naponta közel 7 órát töltenek a weben.

A Digital 2022 tanulmány szerint a Földön 2022 januárjában mintegy 7,91 milliárd ember él. Az emberek kétharmada – 67,1 százalék – rendelkezik telefonnal, majdnem ötmilliárdan interneteznek, a közösségi felületeket pedig 4,62 milliárd ember használja.

A mobilpenetráció esetében csak minimális növekedés volt az elmúlt egy évben, a mobiltulajdonosok száma mindössze 1,8 százalékkal bővült. A netezőké már 4 százalékkal nőtt, míg a közösségi médiát használóké 10,1 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 424 millió aktív felhasználóval bővült a Facebook, a TikTok, az Instagram és a hasonló oldalak tábora.

A jelentés kitért arra is, hogy mennyi időt szánnak a felhasználók az egyes eszközökre és tevékenységekre. A Digital 2022 szerint naponta 6 órát és 58 percet netezik átlagosan egy 16-64 év közötti internet használó. Érdekesség, hogy a felhasználók túlnyomó többsége, 92,1 százaléka mobiltelefonról, vagy arról is használja a világhálót. Összehasonlításként a tévézéssel töltött idő 3 óra 20 perc ugyanebben a csoportban, átlagosan. A közösségi médiára szánják a legtöbb időt a felhasználók, naponta közel 2,5 órát töltenek az ilyen felületek böngészésével.

A legtöbben – a 16-64 éves internetezők 61 százaléka – információk keresésére használja a világhálót. A családdal és barátokkal való kapcsolattartást 55,2 százalék jelezte, míg a harmadik leggyakoribb ok a használatra a friss hírekről és történésekről való tájékozódás 53,1 százalékkal. A videók, tévéműsorok és filmek online megtekintése, valamint az információgyűjtés arról, hogyan kell bizonyos dolgokat megcsinálni – főzés, barkácsolás, kertészkedés, stb. - a 4. és 5. leggyakoribb oka a nethasználatnak.

A közösségi média felületek közül a Facebook a legnépszerűbb, 2,9 milliárd aktív felhasználóval, a YouTube 2,56 milliárd, míg a Whatsapp kétmilliárd felhasználót tudhat magáénak. Az elmúlt évek nagy felfedezettje, a TikTok pedig már egymilliárdos tábornál tart, amivel a hatodik a rangsorban.

A teljes jelentés itt érhető el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -