- Hirdetés -

Negatívan hatnak a fiatalokra az okosmobilok

|

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

A digitális világ számos kihívás elé állítja a szülőket, amikkel a legjobb tudásunk szerint igyekszünk megbirkózni. Mindenki máshogy készül fel az elkerülhetetlenre, amikor a gyereke először szembesül az online térrel. A HMD (Human Mobile Devices) azonban nemcsak a készülékeivel, de a kampányaival is segíti a családokat, valamint több országot magába foglaló felmérésekkel marad up-to-date.

A HMD kutatásában1 világszerte megkérdezett szülők 64 százaléka mondta el, hogy az okostelefon-használat negatívan befolyásolja gyermeke alvását, 61 százalékuk szerint pedig csökkenti a fizikai aktivitás mennyiségét is. A szülők fele úgy látja, hogy a telefon megváltoztatta gyermeke személyiségét, és háromnegyedük fél, hogy az internet veszélyeinek teszi ki a fiatalokat egy telefon vásárlásával.

A megkérdezett 16-24 évesek csaknem harmada érzi úgy, hogy hajlamosabb a szorongásra, valamint a fiatalok 40 százaléka saját bevallása szerint túl sok időt tölt a social mediában. Ugyanakkor a szülők több mint fele egyetért azzal, hogy az okostelefonok pozitív hatással is lehetnek a gyerekekre, például oktatásnál kifejezetten előnyös a használatuk.

Mindeközben egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben a szülők, mert a környezet is folyamatos nyomást gyakorol rájuk: az okostelefonok izgalmasak, sok játék és tartalom érhető el rajtuk, amiből a fiatalok nem akarnak kimaradni. “Ha az egyik gyereknek lehet, akkor nekem miért nem?” – teszik fel a kérdést otthon. A szülő tehát próbálhatja távol tartani a gyerekét a digitális ingerektől, de egy idő után ez már lehetetlen küldetésnek bizonyul.

A szülők kétharmada azt is megemlítette, hogy egyedül kellett megoldásokat találnia a felmerülő problémákra. Erre nyújt megoldást a HMD a különböző tartalmaival, kutatásaival, amelyekkel leveszi a terhet a szülők válláról.

Létezhet átmenet az okos és a buta telefonok között?

Európa egyik legnagyobb okostelefon-gyártója kézbe vette az irányítást: szülők és szakértők bevonásával egy olyan gyerekeknek célzott készüléken dolgoznak, amely segíthet a mentális egészség megőrzésében és az online-offline lét egyensúlyának megtartásában.

A HMD Better Phone projektje áthidalja az okostelefonok és a „butatelefonok” közötti szakadékot. A készülék által a szülők hatékonyan irányíthatják a gyermekük képernyő előtt töltött idejét és a közösségi média használatát, illetve rendelkezik egy “digitális detox” gombbal is, amivel bármikor kikapcsolhatjuk a közösségi média értesítéseit. A gyerekek hajlamosak összetörni a kezük ügyébe kerülő tárgyakat, így ezen a telefonon könnyedén, akár otthoni körülmények között is cserélhetünk alkatrészeket.

A digitális nevelés alapjai: tippek, hasznos tanácsok

Bár előbb-utóbb a legtöbben szembesülnek a digitális világgal, illetve az okostelefon vásárlást sem lehet örökké halogatni, mégis több mindent megtehetünk a megelőzés és a mentális egészség megőrzése érdekében.

Mutassunk olyan példát a fiataloknak, amit szívesen követnek. Kevésbé működik az a módszer, amikor a magunk rossz szokásain nem változtatunk, de a gyerekünktől elvárjuk, hogy helyesen cselekedjen.

Hozzunk létre saját szabályokat, bevett szokásokat a családban. Legyen például a konyha “telefonmentes zóna”, ahol a családtagok kizárólag egymással foglalkoznak.

Amikor elérkezettnek látjuk az időt, vegyünk olyan telefont, ami a gyerekünk életkorához illik, és felügyeljük a használatát, amíg indokolt. Erre jó megoldás lehet a HMD jövőre érkező készüléke, amely hozzáférést biztosít a szülők számára és egyedi funkcióival segíthet a fiatalok mentális egészségének megőrzésében.

Beszélgessünk sokat, mutassunk érdeklődést a fiatalokat érintő kérdések iránt. Éreztessük a fiatalokkal, hogy bármikor fordulhatnak hozzánk, ha például online zaklatás (cyberbullying) áldozataivá válnak.

Szülőként szinte lehetetlen tartani a lépést az új trendekkel, különböző veszélyforrásokkal, de törekedjünk arra, hogy rendszeresen tájékozódjunk a gyerekeket érintő digitális kérdésekben. Érdemes részt venni különböző előadásokon, például a HMD által szervezett szakmai beszélgetéseken.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...