Négy RTL-es műsor is milliós nézettséget hozott

Álarcos énekes március 15. nézettség

A műsoros toplista élén az RTL Klub produkciói sorakoznak. Ugyanakkor csatornaszinten a múlt héten nagyon feljött rájuk a TV2.

Az elmúlt héten szoros volt a nézettségi verseny az RTL Klub és a TV2 között. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben mindössze 0,9 százalékpontot tett ki a két csatorna közötti differencia. Mindkét televízió javított a korábbi héthez képes, az RTL Klub esti share-je 0,8 százalékponttal, a TV2-é kerek 1 százalékponttal nőtt.

Az esték közül a TV2 nyerte a hétfőt, a csütörtököt és pénteket. Az RTL Klub pedig a keddi, szerdai, szombati és a vasárnapi főműsoridőt tudhatta magáénak.

11. hét / 10. hét / 9. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 16,3% / 15,5% / 15,1%
TV2 – 15,4% / 14,4% / 13%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (11. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Barátok közt – 10,2%
Híradó – 21,9% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 19%
Drága örökösök – 18,1%
Bátrak földje – 11,7%

TV2
Remények földje – 9,3%
Tények – 16,5% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 16,1% – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 15,9%
Exatlon Hungary – 16%

A Barátok közt ugyan összességében nyerte a sávját, de egyre közelebb kúszik hozzájuk a TV2-s Remények földje. Az RTL Híradó nagyon erős hetet zárt, amiben valószínűleg már nagy szerepe volt a koronavírus miatt kihirdetett veszélyhelyzetnek. Csatornaátlag fölött hozott a Fókusz és a Drága örökösök is. A Bátrak földje viszont továbbra is messze volt az RTL Klub főműsoridős átlagától és a sávját sem tudta nyerni.

A TV2-n az Exatlon azt hozta, amit az elmúlt hetekben megszokhattunk a műsortól, azaz meglehetősen magas közönségarányt szállít napról napra. Szépen megerősödött a Mintaapák, a heti share-jük egálban van az Exatlonnal. Sőt, a Mintaapák csütörtöki epizódjának a közönségaránya már közel járt a 20 százalékos szinthez is.

Vasárnaponként a helyzet változatlan. Az RTL-es Álarcos énekes nézettebb, de a műsor vége után sokan átkapcsolnak a TV2-n futó Nicsak, ki vagyok?-ra. Így viszont az aznapi főműsoridős eredményben nagyon közel állt egymáshoz a két csatorna (RTL Klub: 19,6%, TV2: 18,8%).

A múlt hét legnézettebb műsora az Álarcos énekes volt, a 18-49 éveseknél 483 ezer, a teljes lakosságnál 1,16 millió nézővel. A kereskedelmi célcsoportnál az Álarcos énekest felvezető Fókusz különkiadás futott be a második helyre (429 ezer néző). A teljes lakosságnál pedig a március 15-i RTL Híradóra voltak a legtöbben (1,12 millió) kíváncsiak.

Említést érdemel, hogy négy RTL-s műsor is megugrotta a milliós nézőszámot: a fent említett két produkción kívül A mi kis falunk (1,06 millió) és a Fókusz vasárnapi különkiadása (1,05 millió).

A TV2-s műsorok közül a Nicsak, ki vagyok? volt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a legnézettebb. Előbbinél 333 ezer, utóbbinál 913 ezer nézővel. A TV2 második legnézettebbje a 18-49 éveseknél a Mintaapák csütörtöki része volt 287 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál pedig a csütörtök esti Tények érte el a második legmagasabb, 872 ezres nézettséget.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2020_11het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2020_11hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.