- Hirdetés -

Negyedével nőtt a Magyar Telekom nyeresége

|

Közel hat százalékkal bővült a második negyedévben a Magyar Telekom összbevétele, a cég adózott eredménye pedig valamivel több mint negyedével nőtt éves összevetésben.

Az összbevétel éves összehasonlításban 5,7%-kal, 166,1 milliárd forintra nőtt 2021 második negyedévében, és 3,8%-kal 328,4 milliárd forintra a 2021 első félévében – derül ki a Magyar Telekom 2021. második negyedévre és első félévre vonatkozó, EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó közleményből. A távközlési szolgáltatási bevételek emelkedése, különösen a mobil adatbevételek jelentős növekedése, ellensúlyozta a rendszerintegrációs és IT („RI/IT”) bevételek enyhe visszaesését. A mobil bevételek éves összehasonlításban 2021 második negyedévében 8,6%-kal, 93,4 milliárd forintra nőttek a mobil adatbevételek, SMS és készülékértékesítés bevételek további emelkedésének köszönhetően, ami teljes mértékben ellensúlyozta az alacsonyabb kiskereskedelmi hangbevételek hatását.

A vezetékes bevételek 2021 második negyedévében éves összehasonlításban 3,7%-kal, 55,1 milliárd forintos szintre nőttek, mivel a szélessávú és TV bevételek mindkét országban tapasztalt további emelkedése teljes mértékben ellensúlyozta a hangalapú bevételek visszaesését.

A rendszerintegrációs (RI) és IT bevételek 2021 második negyedévében éves szinten 2,5%-kal csökkentek, 17,7 milliárd forintra, mivel az üzemeltetésből származó bevételek csökkenését túlnyomó részt kompenzálta a magasabb implementációs projekt volumen Magyarországon, míg Észak-Macedóniában a testreszabott megoldási projektekből származó bevételek, a korábbi magas szintről csökkentek éves összehasonlításban.

Az EBITDA éves összehasonlításban 5,6%-kal, 59,3 milliárd forintra, míg az EBITDA AL 6,1%-kal, 53,2 milliárd forintra emelkedett 2021 második negyedévében, eközben 2021. első félév tekintetében az EBITDA 6,8%, az EBITDA AL pedig 7,0%-kal nőtt éves összehasonlításban, elsősorban a szolgáltatási bevételek és az ebből következő bruttó fedezet növekedésnek köszönhetően.

Az adózott eredmény 26,4%-kal 14,5 milliárd forintra nőtt 2021 második negyedévében, valamint éves összevetésben több mint kétszeresére, 24,6 milliárd forintra emelkedett 2021. első hat hónap tekintetében, az EBITDA növekedésének köszönhetően, ami kedvezőbb pénzügyi eredménnyel is társult.

“A járványhelyzet enyhülése miatt a második negyedévben kedvezőbb körülmények között dolgozhattunk vállalatunk célján, Magyarország digitalizációján. Ennek köszönhetően már 2 millió 750 ezer gigabites elérést kínálunk vezetékes hálózatunkon, valamint folytattuk mobilhálózatunk modernizációs programját is. 5G hálózatunk lakossági lefedettségét országos szinten 10,4%-ra, Budapestet tekintve pedig 33%-ra bővítettük a második negyedév végére. Hálózatainkon meredeken emelkedett az ügyfelek adathasználata, az átlagos havi mobiladatfogyasztás egy év alatt 25%-kal 7,2 GB-ra nőtt, vezetékes ügyfeleink közel negyede pedig már gigabit sebességű internetszolgáltatásra fizet elő. A kis- és középvállalkozások segítésére újabb digitalizációs programot indítottunk ’D terv’ néven a Telekom Hello Biznisz edukációs weboldalon. Ezekkel a fejlesztésekkel a Magyar Telekom 2021 második negyedévében széleskörű árbevétel-növekedést és EBITDA-növekedést ért el. Mindez lehetővé teszi számunkra, hogy magabiztosan tekintsünk a második félév elé, és hogy az eredetileg közölt bevételi és EBITDA növekedési céljaink felett teljesítsünk” – nyilatkozta az eredmények kapcsán Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...