- Hirdetés -

Nélkülözhetetlenek a digitális készségek a Z generáció szerint

|

- Hirdetés -

A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával, háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell Technologies 15 országban végzett globális kutatásából. A felmérés arra is rámutatott, hogy a korosztály tagjai szerint az iskolában nem kapják meg a szükséges digitális ismereteket.

Világszerte a válaszadók úgy érzik, az oktatási rendszer fejleszthette volna jobban a digitális készségeiket. A megkérdezettek közel fele (44%) azt mondta, iskolai keretek között csak alapvető számítástechnikai készségeket tanítottak nekik, és körülbelül minden tizedik válaszadó (12%) semmilyen oktatásban nem részesült technológiai vagy digitális készségek terén. Több mint egyharmaduk (37%) azt válaszolta, hogy az oktatási rendszer 16 éves kora előtt nem vértezte fel a tervezett karrierjükhöz szükséges technológiai készségekkel.

Nemzetközileg a válaszadók egyharmada (34%) szerint a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében a technológiai tantárgyakat az oktatás minden szintjén érdekesebbé és szélesebb körben elérhetővé kellene tenni. Negyedük (26%) úgy véli, a kötelező technológiai tantárgyak 16 éves kor alatt elősegíthetnék, hogy a fiatalok technológiaorientált karriert válasszanak.

„Egyértelmű, hogy a Z generáció kulcsfontosságúnak tartja a technológiát a jövőjük szempontjából. Nekünk pedig – a vezető technológiai szolgáltatóknak, a kormányzatoknak és a közszférának – az a feladatunk, hogy egymással együttműködve a kezükbe adjuk a siker kulcsát a digitális tanulás minőségének és elérhetőségének javításával. A Z generáció 44 százaléka gondolja úgy, hogy az oktatási intézményeknek és a vállalatoknak közösen kellene tenniük a digitális szakértelem hiányának mérséklése érdekében, és figyelembe véve a technológia rohamos fejlődését, ehhez folyamatos együttműködésre lesz szükség” – mondta Aongus Hegarty, a Dell Technologies nemzetközi piacokért felelős elnöke.

A Z generáció a hátrányos helyzetű csoportok eszközökhöz és internetcsatlakozási lehetőségekhez való hozzáférését (33%), valamint a vidéki területek internetcsatlakozási lehetőségeit (24%) tartja a legfontosabbnak a földrajzi, demográfiai és társadalmi-gazdasági csoportok közötti digitális szakadék áthidalása érdekében.

A felmérés alapján globális szinten a Z generáció szerint a gazdasági növekedés elősegítésének három legfontosabb prioritása az egészségügyi szolgáltatások fejlesztése (21%), az oktatásba való befektetés a szakértelem hiányának csökkentése érdekében (11%), valamint a fenntartható/zöld infrastruktúrába való befektetés (11%).

A Z generáció több mint fele (55%) fontos szempontnak tartja a rugalmas és távoli munkavégzést a munkaadója megválasztásakor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -