- Hirdetés -

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

|

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben a kategóriában az országba – derült ki a Datahouse elemzéséből.

Függetlenül attól, hogy hónapok óta 400 forint körül mozog a forint-euró árfolyam, folyamatosan érkeznek hazánkba a használt import autók: 2022 első félévében összesen 68.965 gépkocsit honosítottak Magyarországon, amely 9,8 százalékkal több 2021 hasonló időszakához képest. A kishaszonjárművek esetében is erősödött a piac: idén januártól június végéig összesen 6.196 autót hoztak kereskedések és magánszemélyek hazánkba, összességében 6,6 százalékkal volt nagyobb az érdeklődés a szegmens iránt 2021-hez hasonlítva.

A személyautóknál legtöbben alsó-közép-, kisautó- és felső-közép kategóriába tartozó gépjárműveket importáltak. A legnépszerűbb a Volkswagen, az Opel és a Ford hármas volt, de az első tízben végzett az Audi, a BMW és a Mercedes is.

A kishaszonjárműveknél a nagyobb méretkategóriában érkezett a legtöbb modell, és a legkeresettebb a Volkswagen, a Ford és a Renault szállító autói voltak.

„Az import mindig függött attól, hogyan alakult a forint-euró árfolyam, napjainkban azonban már kevésbé van hatással ez a kereskedésre, mert az újautó értékesítés visszaesése miatt a külföldi használt autókra még nagyobb szükség van” – mondta el Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. „Számos buktatója lehet azonban a külföldről behozott használt autóknak, ráadásul jóval komplikáltabb is, mint Magyarországon vásárolni. Az egyik alapvetés, hogy akkor érdemes import autó mellett dönteni, ha ismert a forrás. Amennyiben viszont nincs meg a megfelelő kapcsolatrendszer, lényegesen nagyobb kockázatot vállal a vevő.”

Tóth Péter szerint több oka van annak, hogy miért vásárolnak az ügyfelek külföldi használt autót, ezek közül az egyik, hogy a rétegautók – a nagy teljesítményű, nagy motorizáltságú, luxusautók, old timerek, cabriók – kisebb darabszámban találhatók meg Magyarországon, miközben vannak külföldi oldalak, ahol a hazai kínálat tízszeresével, sőt, bizonyos esetekben akár százszorosával találkozhatnak a potenciális vásárlók, vagyis jóval nagyobb a piac, a merítési lehetőség.

A másik ok az árszenzitivitás. A hazai vásárlók nagyon árérzékenyek, márpedig a külföldi autók esetében könnyen találnak a vevők olcsóbb modelleket. Ez azonban megtévesztő lehet: határon túl is csak azok a modellek vannak a valós ár alatt, amelyek problémásak.

„Ha magánszemély használt autót vásárol, az még Magyarországon is nagy kihívás, ha pedig külföldön akarja ezt megtenni, akkor pláne – mondja Tóth Péter. – Kapcsolatok kellenek hozzá, nagyon jó nyelvtudás, az idegen jogszabályi környezet ismerete, és itt is érvényes az az alapvető szabály, hogy látatlanba nem szabad autót venni, a vásárlás előtt mindenképpen meg kell nézni, át kell vizsgáltatni a kiszemelt példányt, vagyis mindenképpen ki kell utazni érte. Ráadásul jelentős macerával járhat a szerződés aláírása, kezdve a szakszerű fordítással, az időpontkérésekkel vagy éppen az okmányirodai ügyintézéssel.”

Tóth Péter azt is hangsúlyozta, hogy szerződést csak a valós eladó jelenlétében szabad aláírni, ismeretlen névvel ellátott tulajdonostól nem javasolt autót vásárolni, mert a későbbiekben egy ilyen személyt vagy céget soha nem érünk majd el probléma esetén.

A témáról bővebben a Neppermentes övezet adásában is szó esett, amely elérhető a Spotify, az Apple Podcast, a Deezer, az Amazon és a Google Podcast csatornákon, illetve a Das WeltAuto YouTube csatornáján is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...