- Hirdetés -

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

|

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő Ádám. A The Coca-Cola Company "Digital Acceleration Strategy for Europe" senior director-a az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt a marketing világát meghatározó legfontosabb üzleti és szakmai trendekről és arról is, hogy milyen felelősségük van a marketingvezetőknek a szakmai közvélemény formálásában.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- Abban a tekintetben egyetértek Ralf Strauss-szal, hogy (sok felmérés alapján, melyekre ő is hivatkozik) sok esetben a szakmai szereplők folyamatosan beszélnek róla, tisztában vannak vele, hogy milyen innovációkat kellene végrehajtani a folyamatos fejlődés érdekében, de ezek a lépések sokszor nem, vagy csak igen késve történnek meg. Ez alapján elmondható, hogy van egyfajta „marketing innovációs szorongás”. Én ezért a legtöbb esetben nem az iparági döntéshozókat hibáztatnám. A változás amplitúdója olyan mértékben gyorsult fel, illetve olyan szofisztikáltságú technológiai eszköztár felett diszponálhatunk, hogy valóban nehéz lekövetni, priorizálni, illetve megvalósítani a versenyelőnyt biztosító innovációs befektetéseket.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- Számos ilyen van és – az előző gondolatra és a ‘marketing innovációs szorongásra’ visszautalva - sokszor nehéz ezeket szétszálazni és elkülönülten definiálni. Én három területet emelnék ki: 1.) A valóban ‘smart data’ alapú stratégialkotás és fogyasztói út definiálás. 2.) Az online retail media folyamatos térnyerése miatt az értékesítési csatornák integrált módon való kiépítése, melyet ‘route to market’ – nak is szoktunk nevezni. 3.) A mesterséges intelligencia által teremtett kihívások és kiaknázandó lehetőségek tudatos és a szervezet minden diszciplinájára kiterjedő alkalmazása. Ezalatt értek technológiát, folyamatoptimalizálást, edukációt, gyakorlatilag minden területet és vállalati funkciót érint. Itt valóban nem engedhető meg a halogatás taktikája, mert nem csak a szorongást növeli, de sajnos negatív garancia is a lemaradásra.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a rendezvényt?

- A Summit ma már egyértelműen az iparág legnagyobb presztízsű rendezvénye, eseménye. Fontos, hogy a szakmai és személyes részvétel mellett márka jelenléttel is bírjunk. A „hiszünk a marketing erejében” filozófia egybeesik vállalatunk küldetésével, mely a világ legjobb marketingszervezete szeretne lenni.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Itt újra a fenti hármas kihívást említeném meg. Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen.

- A ti cégetek számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?

- A fentiek alól a mi cégünk sem kivétel. Jelenlegi új európai pozíciómból fakadóan most a vállalat fogyasztói, vásárlói és szervezeti digitális felgyorsítását tartom a legfontosabbnak. Mondhatjuk úgy is: „Digital execution at scale”.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Csak a szakmai szereplők képesek a döntéshozók és a közvélemény pozitív irányú befolyásolására. Ez a felelősség nem hárítható át senkire. Senki nem fogja helyettünk ezt a munkát elvégezni. Ha, legalább csak néha nem nézünk fel a mindennapi mókuskerékből és taktikai feladatok kipipálásából, és nem próbálunk meg a változás aktív részesei lenni, akkor a marketing erejét senki sem „viszi át a túlsó partra”. A Summit egy ilyen koncentrált pillanat, ami erre a felnézésre, másokra tekintésre és reflektálásra ad lehetőséget, ezért egyszerűen nem hagyható ki.

- Ott leszel az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

- Igen, természetesen most is ott leszek, mint eddig mindig. A Marketing Summit közösségének büszke tagjaként én is előadok, panelt vezetek és mindenekelőtt, figyelek másokra az év üzleti és szakmai eseményén. Az új helyszín, az igazán jól tematizált program és a hazai, illetve külföldi előadók magas száma miatt igazán érdeklődve és izgatottan várom az eseményt.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Ha valaki egy koncentrált helyszínen, a szakma legnagyobb tudású és leginspiratívabb szereplőit egy helyen és időben szeretné látni, hallani, velük akár személyesen eszmét cserélni, majd mindezt a szakmai felfrissülést másnap a munkájában is szeretné kamatoztatni, annak itt a helye. Ki az, aki nem ezt szeretné, ha hivatásának tekinti az iparág formálását? Tegye fel a kezét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...