- Hirdetés -

Nem fékeznek, jelentős növekedés az AutoWallisnál

|

Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye, miután 18 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásait. A mobilitási szolgáltatások terén 15 százalékkal nőtt a flottaméret, miközben a bérleti események száma a wigo carsharing tavalyi akvizíciója miatt jelentősen megugrott.

A magyar és a régiós átlagot jelentős mértékben túlszárnyalva növelte újgépjármű-eladásait az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi Üzletága az első félévben: 17,9 százalékkal 4.924 darabra emelkedett, miközben Magyarországon mindössze 11,9 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett személyautók száma – derül ki a cég közleményéből. A használtautó-eladások még ennél is nagyobb mértékben, 26 százalékkal 1.205 darabra ugrottak, miközben az üzletághoz tartozó szerviz szolgáltatásoknál 6,1 százalékkal 96.626-ra emelkedett a szerviz órák száma. Összességében tehát nagyon erős félévet zárt a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója a kiskereskedelmi területen.

A Nagykereskedelmi Üzletágban tavaly ősz óta ismét folyamatosan bővül az értékesítés, ugyanakkor tavalyhoz képest 5,8 százalékkal kevesebb, összesen 19.309 darab új gépjárművet adott el az AutoWallis Csoport, egyszeri és jelentős bázishatások miatt. Az idei első negyedév csökkenéséhez képest a második negyedévben a 2023-as 9.277 darabról 10.729 darabra nőtt (+15,6%) az értékesítés. Az első féléves időszak mérsékeltebb eladási volumenének oka technikai jellegű, amit a 2022. utolsó és a bázisidőszaki 2023. első és második negyedéves kiugróan magas értékesítések bázishatása okoz, amit tovább erősítettek az idei első félévben a Szuezi-csatorna, illetve a vörös-tengeri geopolitikai helyzet miatt megnövekedett tengeri szállítási idők miatt későbbre csúszó átadások.

A korábban az AutoWallis által jelzetteknek megfelelően megnövekedett regisztrációs számok a tavalyi időszakban a koronavírus-járvány hatásaira, a chiphiányra, és a globális szállítási nehézségekre visszavezethető elhalasztott vásárlásoknak, valamint a magas teljesítésre váró rendelésállománynak voltak köszönhetőek. Mára ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, de a szállítási problémák a negyedévek között továbbra is átcsúszásokat okoztak, annak ellenére, hogy a rendelési állomány terven felül alakult. A féléves szintű csökkenést elsősorban a SsangYong (-1.892 db) okozta, miközben az Opel növekvő eladásai (+355 db) ezt csak részben kompenzálták.

Az AutoWallis Mobilitási Szolgáltatások Üzletága (melybe a Csoport rövid- és hosszú távú gépjármű kölcsönzése, továbbá a flottakezelés tartozik) a wigo carsharing tavalyi akvizíciójának köszönhetően jelentősen, 191.124-re növelte a bérleti események számát. A wigo carsharing mellett a Magyarországon az AutoWallis által üzemeltetett Sixt, valamint a csoporthoz tartozó wigo fleet flottakezelő (korábban Nelson Flottalízing) mérete 15,1 százalékkal 3.775 darabra bővült. A rövid távú gépjárműkölcsönzés (wigo carsharing + Sixt) bérleti napjainak száma kismértékben csökkent (86.126, -0,6%), elsősorban a Sixt portfoliójának átalakulása miatt (kevesebb a hosszú távú bérleti szerződés, illetve a rövid távú kölcsönzések növekedése).

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok kapcsán elmondta, hogy azok a Csoport várakozásaiknak megfeleltek, a következő negyedévekben a bázisidőszakhoz képest további növekedést várnak a jelenlegi makrogazdasági környezetben, így éves szinten érdemben bővülhet az értékesített gépjárművek száma. Ormosy Gábor kiemelte, hogy a Csoport frissített stratégiája alapján az AutoWallis új gépjármű értékesítése elérheti a 100 ezer darabot 2028-ban, melyből 75 ezret a nagykereskedelmi, míg 25 ezret a kiskereskedelmi üzletág adhat. A kereskedelem mellett egyre erősödő mobilitási szolgáltatások teljesítménye alapján azzal számolnak, hogy 2028-ra a Csoport árbevétele 750 milliárd, EBITDA nyeresége pedig a 40 milliárd forint lehet, ezzel mindkét mutató esetében megduplázva a 2023-as eredményeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...