- Hirdetés -

Nem félünk a csatáktól – interjú a TV2 vezérével

|

- Hirdetés -

Hamarosan megújítjuk néhány tematikus csatornánkat, és egy éven belül elindul a TV2Play nevű szolgáltatásunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója. A szakember elárulta, hogy mit terveznek a sportcsatornáikkal, és milyen területen kell még fejlődniük. Kiderült az is, hogy még nem tartja elkésettnek az integrált digitális és képernyős közönségmérés bevezetését.

– Lassan egy éve dolgozik Magyarországon. Melyik az a magyar szokás, amit a legfurcsábbnak talál?

– Otthon érzem magam Magyarországon. Tizenkét éves voltam, amikor édesanyámmal először jártunk Budapesten, és azóta beleszerettem a városba. Egy régi magyar közmondás szerint: „Nyugtával dicsérd a napot.” Valaki szerint ez pesszimizmus, de én már megtanultam, hogy inkább óvatosság.

– A szakmai területre áttérve: milyennek látja most belülről a magyar médiapiacot?

– A magyarországi médiapiacon meglehetősen éles a verseny, de ezzel együtt létezik egy erős iparági közösség is, amely tiszteletben tartja a tagjait, és párbeszédet folytat egymással.

– Még a kinevezése táján azt hallottuk önről, hogy leginkább majd a programing terén hoz változást az érkezése. Valóban ez a kedvenc területe?

– Ez egy kicsit túl van értékelve. Akik ismernek, tudják, hogy a fokozatos fejlesztések híve vagyok. Az elmúlt évben sikeresen kibővítettük a reggeli műsorblokkot a Mokkacinóval, elindítottuk a Tények Plusz napi hírmagazint, és mindkettő meghatározó tartalom lett a saját szegmensében. Mindezek mellett felfrissítettük a Sztárban Sztárt. Az Exatlon Hungary új évadának eredménye minden előzetes várakozásunkat meghaladta, gyakran nyerte a műsorsávját még a 18–49 évesek körében is. A Mintaapákból pedig népszerű főműsoridős napi sorozat vált. Arra is figyeltünk, hogy egyes tematikus csatornáinkat is továbbfejlesszük.

– A nézettség terén az a céljuk, hogy a 18–49 éveseknél és főműsoridőben is megverjék az RTL Klubot és az RTL Magyarországot, vagy inkább a 18–59 évesekre, valamint a teljes lakosságra koncentrálnak, a többi pedig nem fontos?

– Nekünk minden célcsoport fontos, de az első számú csapásirányunknak a 18–59 évesek számítanak. Ebben a célcsoportban már verjük is az RTL Magyarországot teljes napon, és nagyon közel állunk ahhoz, hogy legyőzzük őket a főműsoridőben is. Az idei év kezdete óta pedig sok esetben a 18–49 éveseknél és főműsoridőben is megelőztük az RTL Klubot. Ez mindig öröm és motiváció számunkra, hiszen az RTL Klub egy jó csatorna, és egyre élesebb a verseny.

– Egyébként melyek azok a területek, ahol már most jobbnak tartja a TV2 Csoportot a fő konkurensnél, és hol kell még leginkább fejlődniük?

– Meglehetősen jól állunk a reggeli műsorsávban, illetve a real ity műsorok terén. A szórakoztató produkcióknál szinte egálban vagyunk. Büszkék vagyunk a 15 százalékos kábelcsoportunkra, amely gazdagabb, a műfajok szélesebb körét fedi le, és magabiztos előnnyel őrzi piacvezető helyét az idén is. A Mozi+ veri a Film+-t teljes napon és főműsoridőben is. (Idén január 1-je és március 10. között a 18–59 éveseknél – a szerk.) Most a sorozatgyártásunk megerősítésére összpontosítunk, és biztos vagyok benne, hogy ezen a területen is növekvő nézőszámokat fogunk elérni.

– A TV2 Csoport csatornaportfóliója terén várható a közeljövőben bármilyen változás?

– Mint mondtam, dolgozunk a csatornák megerősítésén, és igen, hamarosan megújítjuk néhány tematikus márkánkat is. Rövidesen egy ezzel kapcsolatos bejelentésünk is lesz.

– A sportjogok árai nagyon elszálltak, és rengeteg tévécsatorna versenyez egymással ebben a tematikában. Ennek fényében nem lenne logikus lépés a két Spíler adó számára más tematikát találni?

– Jelenleg elegendő sportjogunk van ahhoz, hogy megtöltsük tartalommal a sportcsatornáinkat, és a nézőink örömére továbbra is invesztálunk ebbe a televíziós szegmensbe. Az tény, hogy a sportcsatornák piaca már meglehetősen telített, és ha egy új szereplő próbál belépni, akkor öngyilkosságot követ el. Tudva azt, hogy milyen nehezek voltak a Spíler2 disztribúciós tárgyalásai, biztos vagyok abban, hogy a kábelszolgáltatók már nem hajlandók további sportcsatornákért fi zetni.

– Az RTL Most+-hoz hasonló szolgáltatás bevezetését tervezik?

– A TV2Play 12 hónapon belül elindul. Ez kezdetben egy ingyenes (AVOD) platform lesz. Az a célunk, hogy felhasználóbarát szolgáltatást nyújtsunk a közönségünknek.

– Jelenleg nincs olyan megoldás Magyarországon, amely együtt mérné a képernyős és a digitálisan fogyasztott televíziós tartalmak elérését. Mennyire tartja ezt fontos kérdésnek?

– Ennek a mérésnek a bevezetése elkerülhetetlen. Franciaországban március végén indul, az Egyesült Államokban is csak tavaly vezette be a Nielsen. Ezek hatalmas hirdetési piacok, természetes, hogy ennek a bevezetése több időt vesz igénybe Magyarországon.

– Az RTL Magyarország vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy a Nielsennek kellene ebbe a mérési technológiába pénzt fektetnie. A Nielsen szerint pedig, ha a televíziók szeretnének ilyen rendszert, akkor fizessék meg a költségeit. Önnek mi erről a véleménye?

– Az mindig izgalmas kérdés, hogy ki fizeti a számlát. Egy nem bővülő piacon mindenki óvatosan bánik a költségekkel, de ha a piac visszatér a felfelé ívelő pályára, akkor már sok új szolgáltatás megfizethető lesz. Ezért gondolom azt, hogy arra kell összpontosítanunk, hogy a televíziós piac újra növekedni tudjon.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA