- Hirdetés -

Nem félünk a csatáktól – interjú a TV2 vezérével

|

Hamarosan megújítjuk néhány tematikus csatornánkat, és egy éven belül elindul a TV2Play nevű szolgáltatásunk – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója. A szakember elárulta, hogy mit terveznek a sportcsatornáikkal, és milyen területen kell még fejlődniük. Kiderült az is, hogy még nem tartja elkésettnek az integrált digitális és képernyős közönségmérés bevezetését.

– Lassan egy éve dolgozik Magyarországon. Melyik az a magyar szokás, amit a legfurcsábbnak talál?

– Otthon érzem magam Magyarországon. Tizenkét éves voltam, amikor édesanyámmal először jártunk Budapesten, és azóta beleszerettem a városba. Egy régi magyar közmondás szerint: „Nyugtával dicsérd a napot.” Valaki szerint ez pesszimizmus, de én már megtanultam, hogy inkább óvatosság.

– A szakmai területre áttérve: milyennek látja most belülről a magyar médiapiacot?

– A magyarországi médiapiacon meglehetősen éles a verseny, de ezzel együtt létezik egy erős iparági közösség is, amely tiszteletben tartja a tagjait, és párbeszédet folytat egymással.

– Még a kinevezése táján azt hallottuk önről, hogy leginkább majd a programing terén hoz változást az érkezése. Valóban ez a kedvenc területe?

– Ez egy kicsit túl van értékelve. Akik ismernek, tudják, hogy a fokozatos fejlesztések híve vagyok. Az elmúlt évben sikeresen kibővítettük a reggeli műsorblokkot a Mokkacinóval, elindítottuk a Tények Plusz napi hírmagazint, és mindkettő meghatározó tartalom lett a saját szegmensében. Mindezek mellett felfrissítettük a Sztárban Sztárt. Az Exatlon Hungary új évadának eredménye minden előzetes várakozásunkat meghaladta, gyakran nyerte a műsorsávját még a 18–49 évesek körében is. A Mintaapákból pedig népszerű főműsoridős napi sorozat vált. Arra is figyeltünk, hogy egyes tematikus csatornáinkat is továbbfejlesszük.

– A nézettség terén az a céljuk, hogy a 18–49 éveseknél és főműsoridőben is megverjék az RTL Klubot és az RTL Magyarországot, vagy inkább a 18–59 évesekre, valamint a teljes lakosságra koncentrálnak, a többi pedig nem fontos?

– Nekünk minden célcsoport fontos, de az első számú csapásirányunknak a 18–59 évesek számítanak. Ebben a célcsoportban már verjük is az RTL Magyarországot teljes napon, és nagyon közel állunk ahhoz, hogy legyőzzük őket a főműsoridőben is. Az idei év kezdete óta pedig sok esetben a 18–49 éveseknél és főműsoridőben is megelőztük az RTL Klubot. Ez mindig öröm és motiváció számunkra, hiszen az RTL Klub egy jó csatorna, és egyre élesebb a verseny.

– Egyébként melyek azok a területek, ahol már most jobbnak tartja a TV2 Csoportot a fő konkurensnél, és hol kell még leginkább fejlődniük?

– Meglehetősen jól állunk a reggeli műsorsávban, illetve a real ity műsorok terén. A szórakoztató produkcióknál szinte egálban vagyunk. Büszkék vagyunk a 15 százalékos kábelcsoportunkra, amely gazdagabb, a műfajok szélesebb körét fedi le, és magabiztos előnnyel őrzi piacvezető helyét az idén is. A Mozi+ veri a Film+-t teljes napon és főműsoridőben is. (Idén január 1-je és március 10. között a 18–59 éveseknél – a szerk.) Most a sorozatgyártásunk megerősítésére összpontosítunk, és biztos vagyok benne, hogy ezen a területen is növekvő nézőszámokat fogunk elérni.

– A TV2 Csoport csatornaportfóliója terén várható a közeljövőben bármilyen változás?

– Mint mondtam, dolgozunk a csatornák megerősítésén, és igen, hamarosan megújítjuk néhány tematikus márkánkat is. Rövidesen egy ezzel kapcsolatos bejelentésünk is lesz.

– A sportjogok árai nagyon elszálltak, és rengeteg tévécsatorna versenyez egymással ebben a tematikában. Ennek fényében nem lenne logikus lépés a két Spíler adó számára más tematikát találni?

– Jelenleg elegendő sportjogunk van ahhoz, hogy megtöltsük tartalommal a sportcsatornáinkat, és a nézőink örömére továbbra is invesztálunk ebbe a televíziós szegmensbe. Az tény, hogy a sportcsatornák piaca már meglehetősen telített, és ha egy új szereplő próbál belépni, akkor öngyilkosságot követ el. Tudva azt, hogy milyen nehezek voltak a Spíler2 disztribúciós tárgyalásai, biztos vagyok abban, hogy a kábelszolgáltatók már nem hajlandók további sportcsatornákért fi zetni.

– Az RTL Most+-hoz hasonló szolgáltatás bevezetését tervezik?

– A TV2Play 12 hónapon belül elindul. Ez kezdetben egy ingyenes (AVOD) platform lesz. Az a célunk, hogy felhasználóbarát szolgáltatást nyújtsunk a közönségünknek.

– Jelenleg nincs olyan megoldás Magyarországon, amely együtt mérné a képernyős és a digitálisan fogyasztott televíziós tartalmak elérését. Mennyire tartja ezt fontos kérdésnek?

– Ennek a mérésnek a bevezetése elkerülhetetlen. Franciaországban március végén indul, az Egyesült Államokban is csak tavaly vezette be a Nielsen. Ezek hatalmas hirdetési piacok, természetes, hogy ennek a bevezetése több időt vesz igénybe Magyarországon.

– Az RTL Magyarország vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy a Nielsennek kellene ebbe a mérési technológiába pénzt fektetnie. A Nielsen szerint pedig, ha a televíziók szeretnének ilyen rendszert, akkor fizessék meg a költségeit. Önnek mi erről a véleménye?

– Az mindig izgalmas kérdés, hogy ki fizeti a számlát. Egy nem bővülő piacon mindenki óvatosan bánik a költségekkel, de ha a piac visszatér a felfelé ívelő pályára, akkor már sok új szolgáltatás megfizethető lesz. Ezért gondolom azt, hogy arra kell összpontosítanunk, hogy a televíziós piac újra növekedni tudjon.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...