Egyelőre nem rázta meg a brit hirdetési piacot a Brexit körüli bizonytalanság, a legfrissebb elemzés szerint a múlt évben 6,3 százalékkal bővült a szektor, erre az évre pedig további 4,8 százalékos növekedést várnak az elemzők.
Tavaly 23,6 milliárd fontos volt a reklámpiac az Egyesült Királyságban az Advertising Association és a WARC Expenditure Report szerint, amiből csak az internetes keresésekhez kapcsolódó hirdetések 6,6 milliárd fontot tettek ki. A webes platformok hatalmas fölényét mutatja, hogy a szigetországban a második legnépszerűbb hirdetési forma az online display volt 5,3 milliárd fonttal és csak ezután következett a televízió 5,1 milliárd fontos bevétellel. Ez a két szegmens egyébként az iparági átlagot jócskán meghaladó növekedést produkált a keresőhirdetésekben 14,3, míg az online display-ben 21,4 százalékos bővülést mértek éves összevetésben.
A tanulmány készítői arra is felhívták a figyelmet, hogy a Brexit körüli bizonytalanság hatásai egyelőre nem érzékelhetőek az Egyesült Királyság reklámpiacán és a szektor szereplői optimisták a következő időszakra vonatkozóan is. Az elemzés szerint idén 4,8 százalékos fejlődésre lehet számítani a szigetország hirdetési piacán, igaz a főbb online platformok esetében már jóval visszafogottabb lesz a növekedés, mint tavaly volt.
Jövőre pedig további 5,5 százalékkal nőhet a hirdetési költés a szigetországban, aminek eredményeként a piac elérheti a 26 milliárd fontos méretet.