Rendkívül kevés a hangsúlyozottan hazai terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpot a tévékben – derül ki az NMHH kutatásából. Az új reklámszpotokról szóló tanulmány elkészítéséhez a hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2798-féle új hirdetést közel 1,4 millió alkalommal ismételtek.
Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség közel felét – 47,5 százalékát – tették ki, napi átlagban tizenöt, addig soha nem látott hirdetéssel találkozhatott a néző. A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN – láthatták a nézők.
A tavalyi második félévben a hirdetések 61 százaléka szolgáltatást, 36 százaléka pedig konkrét terméket népszerűsített, az új kampányok 40 százalékát a kereskedelmi szektor képviselői jegyezték. A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok a megelőző analízisekhez hasonlóan – rendkívül alacsony (2,9 százalék) esetszámban képviseltették magukat.