- Hirdetés -

Nem hozott újabb robbanást az e-kereskedelemben a járvány

|

A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál adatai szerint az előző hónaphoz képest szeptemberben 4,5 százalékkal csökkent a kereslet a webáruházak termékei iránt.

A koronavírus tavaszi, első hulláma meghatározó hatást gyakorolt az online kereskedelemre: az Olcsóbbat.hu idén márciusban 20, áprilisban pedig csaknem 40 százalékos forgalomnövekedést mért februárhoz képest. A járvány egész második negyedévben pörgette az online kereskedelmet, amely ebben az időszakban mintegy 35 százalékkal produkált nagyobb forgalmat, mint az előző év hasonló periódusában. Júliusban és augusztusban ugyanakkor ez a forgalomtöbblet már nem jelentkezett, a piac visszaállt a koronavírust megelőző szintek közelébe.

„A szeptember elején induló második hullám az előzővel ellentétben nem eredményezett újabb jelentős kiugrást az online forgalmazásban – mutat rá Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Kisebb növekedést a háztartási gépek, a számítástechnika és a (szezonváltás miatt) a ruházati termékeknél észleltünk, ám összességében a teljes kereslet 4,5 százalékos csökkentését tapasztaltunk augusztushoz képest.”

A második online vásárlási hullám elmaradása több okra vezethető vissza:

– Egyrészt a home office és a folyamatos otthonlét plusz igényeit, kényelmét szolgáló tartósabb termékek megvásárlására nagyrészt már tavasszal sor került,

– Másrészt a második hullám eddigi szakaszában a hagyományos üzletek szabadon, a teljes eredeti nyitvatartási időben látogathatók maradtak, így onnan ezúttal nem terelődött át számottevő plusz kereslet,

– Harmadrészt az iskolakezdés egyedi költségei miatt sok családnak eleve kevesebb elkölthető jövedelme maradt szeptemberben.

Az egyes kategóriákat vizsgálva látható, hogy az első hullám során az otthoni lét plusz igényei kiemelkedően érintették a sporteszközöket. Ezen belül szobakerékpárból idén eddig csaknem háromszor, trambulinból 4,5-ször, míg futópadból ötször annyi termék fogyott, mint a tavalyi év első kilenc hónapjában. A kiugró forgalom mindhárom termék esetében áprilisban volt. Mivel ilyen irányú igényeiket a vásárlók már tavasszal kielégítették, a szeptemberi forgalma ezeknek a termékeknek már alig mozdult a koronavírus újbóli előretörésekor.

A fő termékkategóriákon belül számos egyedi termék esetében tapasztalható rendkívüli megugrás. Nem meglepő módon a védőmaszk esetében 175-szörös volt a keresési volumen a tavalyi hasonló időszakhoz képest, de például a kenyérsütő esetében 44-szeres, a webkamera esetében pedig 24-szeres volt ez a szorzószám. Számos termék ugyanakkor jelentős visszaesést szenvedett el. Nem meglepő módon a sátrak forgalma 68 százalékkal esett vissza, de kézitáskából és bőröndből is 35, óra-ékszerből 32, míg ruházati termékekből 30 százalékos volt a kereslet csökkenése az idei év első kilenc hónapjában.

Mi várható az év hátralévő negyedében?

„Amennyiben a karácsonyi időszak előtt a kormányzat nem vezet be újra részleges vagy teljes boltzárat a gyorsan romló járványhelyzet miatt, az online kereskedelemben nem várható újabb jelentős megugrás a következő hónapokban sem a tavalyi bázisidőszakhoz viszonyítva. A munkahelyek időszakos vagy tartós elvesztése, a közeljövőt övező bizonytalanság és a lakosság közérzete egyaránt azt vetítik előre, hogy az év végére (az adventet is ideértve) visszafogottabb költekezést látunk majd az e-kereskedelem szegmensében is. Ugyanakkor egyre inkább előtérbe kerül ismét a tudatos vásárlás, így egyre többször az árösszehasonlító portálok lesznek a vásárlások kiinduló pontjai” – tette hozzá az Olcsóbbat.hu szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...