- Hirdetés -

Nem jött be a hazai márkáknak az Instagram tévé

|

Nem igazán látnak fantáziát a hazai márkák a tavaly júniusban indult IGTV nevű szolgáltatásban, az Instagram videós megoldását a Magyar Insta Brandlista első 100 szereplőjének csak harmada használta. Júliusban az Impress Fashion (+351), a Nemzeti Sport Online (+297) és a Playboy (+285) voltak a legaktívabban posztoló brandek.

Először készült felmérés az iStory.hu weboldal által összeállított Magyar Insta Brandlistán szereplő 100 hazai márkaoldal IGTV használatával kapcsolatban. Az eredmények alapján a legtöbb követőt vonzó brandek mindössze 35%-a töltött fel valamilyen videós tartalmat a YouTube versenytársaként meghirdetett IGTV platformra.

Az Instagram felületéről és önálló applikációként egyaránt elérhető IGTV 2018. június 20-án startolt el. A vizsgált márkaoldalak közül először a Nanushka tesztelte az új platformot, már a bejelentés másnapján. A KIKA Magyarország és a Tech2.hu is gyorsan reagált, mindkét brand június 22-én töltette fel első videóját. Bár az IGTV-t kipróbáló hazai márkák több mint kétharmada (71%) márka már 2018-ban feltöltötte az első videóját, 43%-uk idén már nem tett közzé új tartalmat.

A Magyar Insta Brandlista Top100-as mezőnyéből az IGTV-t kipróbáló 35 hazai márka együtt összesen 290 videót tett közzé a mobilvideós platformon, azaz átlagosan nyolc (8,3) darabot. Az IGTV-t kipróbáló márkák 23%-a egyetlen videót osztott meg az érdeklődőkkel, 2-5 videót a brandek közel fele (46%) töltött fel, míg 6 vagy annál több tartalmat kevesebb mint harmada (31%). A legtöbb videófeltöltés a NoSalty (77), a PoPhone.eu (29) és a Glamour Hungary (27), ALDI Magyarország (26) és a JOY Hungary (23) nevéhez kötődik.

Az Instagram tévén a videók hossza 15 másodperctől 10 percig terjedhet, de a nagyobb és ellenőrzött fiókok legfeljebb 60 perc hosszú videókat is feltölthetnek. A megvizsgált 290 darab hazai mozgóképes tartalom átlagos időtartama 2 perc 14 másodperc (134 mp). A legalább két tartalmat feltöltők közül a leghosszabb anyagokat a Totalcar (átlagos hossz: 553 mp/9:13), Street Kitchen (342 mp/5:42) és az Amnesia (323 mp/5:23) készítette, míg a JOY Hungary (20 mp), a NYX Cosmetics (25 mp) és az RTL Magyarország (29 mp) inkább a rövidebb videók sikerében hisz.

A 290 feltöltött videót összesen 1.246.888 alkalommal tekintették meg az érdeklődők. A legnagyobb nézettségű IGTV csatornával a NoSalty (508.732), a PoPhone.eu (191.216), az ALDI Magyarország (148.777), az OXO Bubble Tea (132.391) és a Glamour Hungary (73.627) büszkélkedhet – ez az öt márka adja a vizsgált teljes nézettség 85%-át (1.054.753).

Érdekesség, hogy a megvizsgált 35 IGTV csatorna közül 14 esetében egyetlen komment sem érkezett a tartalmakhoz: a 290 videó összesen 624 kommentet kapott, azaz átlagosan alig több mint két darabot (2,15). Ilyen szempontból a NoSalty (219), az OXO Bubble Tea (162) és a PoPhone.eu (101) videói ösztönözték leginkább hozzászólásra a felhasználókat.

Az IGTV nagy újítását induláskor az álló tájolású videók jelentették, melyek a képernyő elforgatása nélkül, kényelmesen megtekinthetők a kezünkben tartott mobileszközökön. Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán elmondta: „Az IGTV talán az Instagram eddigi egyetlen olyan fejlesztése, mely nem tekinthető sikernek. A vertikális formátummal forradalmasítani szerették volna a videózást, ám sem az influencereket, sem a márkákat nem győzték meg, hogy az új platform miatt megéri külön ilyen videókat készíteni, így megfelelő mennyiségű és egyedi tartalom hiányában a felhasználók többsége nem használja – vagy egyáltalán nem is ismeri az alkalmazást. Bár május óta horizontális videók is feltölthetők, kérdéses, hogy ez önmagában segít-e növelni az IGTV népszerűségét.”

A Magyar Insta Brandlista adatai alapján júliusban a Nanushka (+10425), a Balaton Sound (+7329) és a McDonald’s (+6711) gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a gyorsétteremlánchoz kötődik (+27%). A toplista szereplői átlagosan 47 posztot tettek közzé júliusban, a legaktívabban posztoló brandek közé az Impress Fashion (+351), a Nemzeti Sport Online (+297) és a Playboy (+285) tartozik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...