- Hirdetés -

Nem tudnak lépést tartani az inflációval a fizetések

|

- Hirdetés -

Kissé erősödött a vállalkozások foglalkoztatási szándéka. A cégek közel negyede tervez munkaerőfelvételt, miközben újra 10 százalék alatt van az elbocsátásban gondolkodók aránya – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Átlagosan 11 százalékos fizetésemelésre készülnek a cégek, ami messze elmarad az idei inflációtól. Emellett a tervezett béren kívüli juttatásokat tekintve is kismértékű javulás történt, minden második cégnél számíthatnak rá a munkavállalók.

Kismértékű bővülés várható a foglalkoztatásban idén. A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei szerint ugyanis enyhén nőtt a munkaerőfelvételi szándék. „Az előző negyedévi, meglehetősen borús képhez képest javulást látunk a kkv-k foglalkoztatottsági hajlandóságában. A munkaerőfelvételben gondolkodó cégek aránya emelkedett, míg a létszámleépítést tervező cégek aránya csökkent. Számokban kifejezve ezt azt jelenti, hogy az előző negyedévi 16 százalékról 23 százalékra nőtt a létszámbővítést és 11 százalékról 8 százalékra csökkent az elbocsátásban gondolkodó cégek aránya. Azt is látni kell azonban, hogy az elbocsátási arány az elmúlt 10 évet nézve még mindig magas, ám a cégek jelentős többsége (68%) nem tervez változtatni a dolgozók létszámán” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A foglalkoztatás látványosabb bővülésére elsősorban a szolgáltató (24%) szektorban és az iparban (23%) számíthatunk, míg a kereskedelemben (18%) és a mezőgazdaságban (10%) ennél visszafogottabb mértékű létszámbővítés várható. A cégméretet tekintve a kisvállalkozásoknál minden negyedik, míg a mikro- és középvállalkozásoknál minden ötödik cég tervez új munkaerőt felvenni.

A fizetések és a cafeteria juttatások tekintetében is mérséklődött az előző negyedévi kedvezőtlen hangulat. „A fizetésemelési szándék az utóbbi egy évben igen hullámzó volt. Jelenleg a cégek 73 százaléka tervez béremelést, szemben az előző negyedévi 66 százalékhoz képest. A béremelés mértéke jelenleg a hullám csúcsán van, átlagosan 11 százalékkal magasabb fizetésre számíthatnak a kkv dolgozók a következő 12 hónapban. Ez azonban meg sem közelíti a KSH által közzétett januári, 25,7 százalékos inflációt, ami az utóbbi 27 év legmagasabb értéke és a tavalyi évi átlagos, 14,5 százalékos inflációtól is elmarad” – mondta el a szakértő.

A cafeteria juttatások tervezésénél sem folytatódott tovább az előző negyedévi zuhanás. „Jelenleg a cégek fele tervez béren kívüli juttatást adni dolgozóinak, míg az előző negyedévben minden negyedik cég vélekedett így. Ezzel az arány az elmúlt évek átlagára visszakorrigált, de kérdés, hogy a mostani gyorsan változó és bizonytalan gazdasági környezetben tovább emelkedik vagy inkább újra visszaesik a cafeteriát tervező cégek aránya a következő negyedévekben” – tette hozzá a szakértő. A top 3 juttatási forma továbbra is a 13. havi fizetés, jutalom vagy bónusz (23%), a közlekedési költségtérítés (20%) és a SZÉP kártya (13%). Utóbbi népszerűsége tovább emelkedhet az alszámlák megszűnésével, mivel így munkáltatói oldalról csökken az adminisztráció, a munkavállalóknak pedig egyszerűsödik a használat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Döntött a Médiatanács, indulhat a Nemzeti Sportrádió

Közel 160 millió forint támogatást ítélt oda 29 pályázónak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a TVÁLLANDÓ2024 pályázati eljárás első fordulójában. A testület május 28-i ülésén jóváhagyta az MTVA és a Duna...

eMAG, Alza, Kifli.hu – így néz ki az e-kereskedők toplistája

Idén is az eMAG vezeti a magyar piacon működő online kereskedők rangsorát a GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 elemzése szerint, az Alza.hu-t és a Kifli.hu-t megelőzve. A teljes egészében magyar tulajdonú cégek között pedig az Euronics...

A mesterséges intelligencia került terítékre a legújabb L20 podcastben

A Lounge Group L20 podcastjének legújabb adása az empátia, az emberi kapcsolatok, a technológia és az érzelmi fejlődés tekintetében vizsgálja a legújabb mesterséges intelligenciával kapcsolatos innovációkat, eredményeket. A beszélgetésben két neves szakember, Tari Annamária...

Egyre többet neteznek az idősek

Növekvő ütemben terjed az internethasználat az idősebbek körében, bár a szépkorúak továbbra is lemaradásban vannak a fiatalabbakhoz képest. Egyebek közt ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss felmérése, amely az...

Többen vásárolnának fenntartható termékeket, ha olcsóbbak lennének

A fogyasztók egyharmada (31%-a) szerint az infláció jelenti az elsődleges kockázatot az országára nézve és 62% számít arra, hogy kiadásai leginkább az élelmiszerek miatt fognak növekedni. Az aggályok ellenére átlagosan 9,7%-kal többet hajlandóak költeni...

Együtt kampányol a Fuze Tea és a Tripadvisor

A teljes élet alapja, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a munka és a kikapcsolódás között a mindennapokban, és törődjünk testi-lelki egészségünkkel, amikor csak tudunk – erre a gondolatra épül a Coca-Cola portfólióhoz tartozó Fuze Tea...

Újabb díjakat nyert az ALDI

Egy hét alatt két versenyen is kiemelkedő eredménnyel zárt az ALDI. A fenntarthatósági intézkedéseket és projekteket díjazó Greengage versenyen a 19 döntőbe jutott pályamű közül a legtöbb, négy pályázat az ALDI CSR- és ESG-megoldásai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

K&H is a SkyShowtime-on reklámoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.A médiafogyasztási szokások...

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Döntött a Médiatanács, indulhat a Nemzeti Sportrádió

Közel 160 millió forint támogatást ítélt oda 29 pályázónak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a TVÁLLANDÓ2024 pályázati eljárás első fordulójában. A testület május 28-i ülésén jóváhagyta az MTVA és a Duna...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...