A második negyedévben is rekordot döntött a mobil applikációkra költött összeg globális szinten az App Annie friss adatai szerint. Továbbra is az iOS-t használók költenek jóval többet, a legtöbbször letöltött és a legtöbb pénz hozó app pedig a TikTok.
A második negyedévben 34 milliárd dollárt hagytak a nagy alkalmazásboltokban a felhasználók, ez új rekordnak számít, és az egy évvel korábbit 7, míg az első negyedéves adatot kétmilliárd dollárral múlja felül. Az App Annie elemzése arra is felhívta a figyelmet, hogy a COVID-járvány miatti korlátozások enyhítése sem törte meg a mobilos költések növekedését, vagyis a lezárások alatt megváltozott fogyasztói szokások, a mobiltelefon szórakoztatásban betöltött fokozott szerepe egyelőre nem változott.
Az Apple által működtetett App Store számít a nagyobb bevételforrásnak, ott 22 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók az április-júniusi időszakban, ami éves összevetésben 30 százalékos bővülésnek számít. A Google Play alkalmazásboltja 12 milliárd dolláros forgalmat tudott felmutatni, ami 20 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.
Az App Annie elemzésében arra is felhívta a figyelmet, hogy még mindig egy viszonylag gyorsan bővülő szegmensről van szó, hiszen mindössze 13 éve lehet ilyen módon applikációkhoz jutni. Az App Store 2008-ban kezdte meg működését, akkor 500 alkalmazás volt elérhető, most mintegy 5,5 millió található Android és iOS operációs rendszerekre.
A letöltések számát tekintve viszont toronymagasan vezet a Play, a Google alkalmazásboltjából 25 milliárd letöltést regisztráltak, míg az App Store-ból 8 milliárdat a második negyedévben. A legnépszerűbb alkalmazás mind a letöltésszámot, mind a költést vizsgálva a TikTok volt.
Az App Annie második negyedéves elemzése itt érhető el.