- Hirdetés -

Nem vesszük komolyan a napvédelmet

|

- Hirdetés -

Napvédőszert a felnőtt magyar lakosság több mint fele használ legalább alkalmilag: egyharmaduk szinte csak nyaraláskor, illetve közel egyötödük pedig akkor, ha úgy érzi, éget a nap. Százból negyvenen egyáltalán nem védekeznek a káros ultraibolya sugarak ellen, különösen ez igaz a magyar férfiakra (közel 60%) – derült ki a Nielsen felméréséből. Értékben kétmilliárd forint fölött költöttünk a kategóriára 2017. június és 2018. május között, 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Reflektál a magyar lakosság a nyári kánikulára: a vizsgált időszakban mennyiségben több mint egytizedével nőtt a naptejek, napspray-k, napolajak, napozás utáni termékek és az önbarnítók mennyiségi forgalma; éves szinten ez több mint 220 ezer liter napvédő készítményt takar. A napozás utáni termékek iránti kereslet is nőtt.

Ami a konkrét, bőrvédelemre irányuló lépéseket illeti: 100-ból nyolcan naponta használnak különféle napozószereket, hasonló a hétvégi használók aránya. A nők különösen nagy gondot fordítanak a korai bőröregedés és napégés elleni küzdelemre, hiszen háromnegyedük rendszeresen gondoskodik bőre védelméről.

A legnépszerűbb kiszerelés a 101-200 ml-es, az értékbeli forgalom négyötöde ekkora kiszerelésű. A kicsi, utazáskor praktikus napozók szegmense is felkapaszkodóban van, darabszámban egynegyedével több fogyott belőlük, mint egy évvel korábban.

A megvásárolt napvédőket jellemzően egy nyáron át használjuk el (40% felett), de a fogyasztók egytizede akár két éven át is használ egyetlen flakont. A felmérésből kiderül az is, hogy a kívánt termék megvásárlásáról a legtöbben maguk gondoskodnak (tízből heten), ám a férfiak nagy része szívesebben bízza ezt párjára vagy éppen szüleire.

A fényvédő faktorok erőssége mellett a különféle bőrtípusokra kifejlesztett napvédő termékek is foglalkoztatják a magyar fogyasztókat: a válaszadók közel hatvan százaléka jellemzően vagy nagyon figyel arra, hogy a bőrének megfelelő terméket használjon.

„A napvédők és napozás utáni termékek iránt egyre nő a kereslet, ugyanakkor a felnőtt magyar lakosság negyven százaléka még mindig nem használ semmiféle fényvédő terméket. A férfiak különösen »lazán« kezelik az ultraibolya sugárzás problematikáját, hiszen majdnem hatvan százalékuk semmiféle ilyen terméket nem használ” – mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. „A kategória dinamikus fejlődése optimizmusra adhat okot, ám további edukációs lépésekre van szükség, hogy a lakosság tudatában legyen a napsugárzás káros következményeinek.”

A fényvédelem fokát tekintve abszolút tarolnak a 30-50 faktoros napozók, az összes értékbeli forgalom több mint felét viszik, utána fej-fej mellett, de jócskán elmaradva jönnek a 15-29 SPF-es és 50+ SPF-es termékek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...