- Hirdetés -

Nem veszik komolyan a kiberbiztonságot a hazai cégvezetők

|

A magyar vezetők csupán 30 százaléka tart kibertámadástól. A Sophos felmérése szerint a hazai cégek nem igazán fordítanak nagyobb figyelmet kiberbiztonsági kérdésekre, mint két évvel ezelőtt. A koronavírus-járvány és Oroszország Ukrajna elleni inváziója ellenére sem történt lényegi szemléletváltás a cégek többségénél.

A válaszadók 56%-a tartja valószínűtlennek azt, hogy kibertámadás éri a vállalatot, amelyben dolgozik. 8% szerint lehetetlen, hogy ez előforduljon, azaz a vezetők 64%-a nem tart kibertámadástól a közeljövőben. Összesen csupán 30% tart kibertámadástól, közülük alig 4 százalék gondolja, hogy nagy eséllyel bekövetkezik a vállalata ellen egy kibertámadás, 26% mondta azt, hogy valószínűleg bekövetkezik.

Az elmúlt két évben a vállalatok jelentős része nem érezte a koronavírus és az ukrajnai háborús konfliktus hatását a biztonságára: jelenleg a magyar menedzserek alig 37%-a gondolja úgy, hogy vállalata sebezhetőbbé vált a kibertámadásokkal szemben, mint a járvány és a háború előtt. A válaszadók mindössze 8%-a állítja, hogy most nagyobb a kockázat. Enné lényegesen többen, a vezetők 44%-a ugyanakkorának gondolja a veszélyt, mint 2020 előtt.

A vezetők leginkább (26%) a kibertámadásnak a megrendelések és szolgáltatások teljesítésre gyakorolt hatásától tartanak, 23% a cég imázsára gyakorolt negatív hatástól tart, 15% adatszivárgástól és egyéb jogi következményektől fél, közel 10% a vállalat pénzügyi likviditására gyakorolt ​​lehetséges hatása miatt aggódik. Alig 2% mondta azt, hogy egy kibertámadás az alkalmazottak elvesztéséhez vezethet.

A járvány és a háború nem hozott változásokat

A megkérdezett vezetők 91%-a azt állítja, hogy vállalataik nem fordítanak nagyobb figyelmet a kiberbiztonsági kérdésekre a Covid járvány kezdete óta. Alig 8% az, aki sokkal többet foglalkozik ezzel a kérdéssel a COVID óta.

Ez utóbbiak közül több mint fele azt mondja, hogy felszerelést biztosított a távmunkához, biztonsági szakembert vett fel, vagy új megoldásokra, szoftverekre támaszkodott.

Ami a háborút illeti; a menedzserek szintúgy 91%-a gondolja úgy, hogy az ukrajnai háború óta semmivel sem változott/nőtt meg a cégüknél a kiberbiztonság iránti érdeklődés.

Csupán a megkérdezettek 7 százaléka növelte a kiberbiztonságra fordított figyelmet. Ezek közül a cégek 25%-a kiberbiztonsági képzést szervezett a dolgozóknak, 30% extra büdzsét allokált a kiberbiztonságra és 40%-uk új biztonsági megoldásokat és programokat vezetett be.

„Nagyon érdekes, hogy a világjárvány a magyar vállalkozások döntő többségénél semmilyen változást nem hozott kiberbiztonság területén, nem fektetettek bele több pénzt, erőforrást. Ukrajna Oroszország általi inváziója ugyanúgy nem lett katalizátora a digitális biztonság megközelítésében és megvalósításában bekövetkezhető változásoknak. Meglepő módon, ezek az események nem világítottak rá a vállalatok hiányosságaira, a fokozott adatbiztonság vagy az alkalmazottak képzésének szükségességére. Felmérésünk szerint a cégek alig 17%-a rendelkezik kiberbiztonsági politikával és meghatározott eljárásokkal a kibertámadás esetére. A többieknek, azaz a cégek 83%-nak a lehető leghamarabb követniük kell a példájukat” – kommentálja Szappanos Gábor, a Sophos kiberbiztonsági szakértője.

A lengyel menedzserek tudatosabbak, mint a magyarok

Ugyanezt a felmérést Csehországban és Lengyelországban is elvégezték. Az eredmények jelentősen eltérnek a magyar piactól. A lengyelek alig 15% véli úgy, hogy a cége elleni kibertámadás nem valószínű, sőt lehetetlen (emlékeztetőül: Mo-on: 64%). A cseheknél ez az arány 45%.

A lengyel vezetők 55%-a nyilatkozta azt, hogy a kiberbiztonsággal kapcsolatos hozzáállásán a járvány és az ukrajnai háború változtatott. ( Mo: 8%). A cseheknél viszont a válaszok fele szerint semmilyen hatással nem volt ez a két esemény erre a területre.

A lengyel vezetők 52%-a rendelkezik kiberbiztonsági politikával. Valamivel kevesebb, 38%-os ez az arány Csehországban. (Mo: 17%)

„Úgy tűnik, a lengyel vállalkozások jobban tudatában van a kiberfenyegetéseknek, mint mi. Ugyanakkor a piac érik és fejlődik a felsővezetők képzése terén, és ennek hatásai remélhetőleg hamarosan láthatóak lesznek nálunk is. A magyar vállalat menedzsere még nem ismeri fel a támadások növekvő kockázatát. Ez egy negatív dolog, hiszen a fenyegetések tudatosítása az első lépés a vállalkozások jobb védelme felé” – összegzi a Sophos szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...