Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó – ezt Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője jelentette be keddi budapesti sajtótájékoztatóján. Eredetileg a héten tárgyaltak volna a reklámadó módosításáról, azonban ezt elhalasztottak, viszont még ebben a ciklusban rendezik a kérdést a politikus nyilatkozata szerint.
Kósa Lajos elmondta, azért kérték a parlamentet, hogy vegyék le a napirendről a már benyújtott törvényjavaslatot, mert a Fidesz szerint még dolgozni kell az előterjesztésen, meg kell vizsgálni, valóban megfelel-e az Európai Bizottság állásfoglalásának – írja tudósításában az MTI. Ha április 26-ig újra a Ház elé kerül az indítvány, akkor azt június közepéig elfogadhatják, de az biztos, hogy még ebben a ciklusban rendezik a kérdést – tette hozzá Kósa Lajos.
Arra a kérdésre azonban már most nemmel válaszolt a frakcióvezető, hogy 2018-ban 9 százalék lesz-e az adó mértéke. „Szeretnénk a reklámadót csökkenteni” – mondta Kósa Lajos.
A múlt héten jelent meg az NGM javaslata, mely szerint 5,3 százalékról 9 százalékra növelnék a reklámadó mértékét, igaz ebben az évben a május 31-ig befizetett adót visszatérítenék. A tervezett változtatás ellen tiltakozott a hazai médiaipar, és bár eredetileg erre a hétre tervezték a javaslat országgyűlési tárgyalását, lekerült a napirendről.