- Hirdetés -

Németh Kristóffal kampányol az Aegon

|

- Hirdetés -

Megkerülhetetlenné vált az online ügyintézés az Aegon kutatása szerint, ám a magyarok 27 százaléka még mindig nem mozog annyira otthonosan a digitális világban, hogy kizárólag digitálisan intézze ügyeit, akár a biztosításaival kapcsolatban. A papírhoz való ragaszkodás és a telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos megszokás ugyanakkor még mindig komoly visszatartó erő, erre reagál az Aegon új, kampánya, amely a csekkhez és az offline ügyfélszolgálathoz való ragaszkodást humorral fűszerezve egyfajta függőségként állítja be – Németh Kristóf főszereplésével.

A magyarok 33%-a nyitott a digitális innovációk iránt, 40%-a rutinos internethasználó az Aegon biztosító legújabb, reprezentatív felmérése szerint, azonban viszonylag magas, 27%-os azok aránya is, akik úgy érzik, nem mozognak otthonosan az online világban. Az adatok szerint az online ügyintézés ma már megkerülhetetlen: a megkérdezettek 52%-a kifejezetten törekszik arra, hogy kizárólag interneten keresztül intézze az ügyeit, további 20% rendszeresen használ online megoldásokat. Míg 7% azok aránya, akik nagyon ritkán fordulnak ehhez a csatornához, és 13% kizárólag offline intéz ügyeket.

Sokan fizetik a biztosítást online

A kutatás szerint a megkérdezettek valamivel több, mint fele, 57%-a használ online fizetési módokat: közülük a legtöbben a telekommunikációs szolgáltatásokkal kapcsolatos díjakat fizetik online. A biztosítással rendelkezők 77 százaléka díjfizetésre is használja az online ügyfélszolgálatot. Az online ügyintézést preferálók azért szeretik ezt a megoldást, mert gyorsnak és kényelmesnek (80, illetve 71%) tartják, de bőven 40% felett van azok aránya is, akik a hatékonyságot vagy a környezettudatosságot emelték ki az előnyök közül.

A kutatás külön vizsgálta a biztosítással rendelkezők – ilyen a válaszadók 73%-a – online ügyintézéshez való viszonyulását is: körükben a leggyakoribb online intézett ügynek a díjfizetés mellett az adatmódosítás, a szerződéskötés és a dokumentumok letöltése számít. A kárügyintézésre a biztosítással rendelkezők 40 százaléka használja az online csatornákat, ezen a téren még van növekedési lehetőség.

Alaptalan félelmek és tévhitek miatt tartózkodunk az online csatornáktól

Vannak azonban olyan faktorok is, amelyek még távol tartják az embereket a digitális ügyintézéstől. A két legfontosabb visszatartó tényező a személytelenség, illetve az, hogy nincs az ügyintézés végén kézbe adott papír. Utóbbi azért is említésre méltó, mert az online ügyintézés során ugyanolyan dokumentumokat generálnak az ügyfélszolgálatok, mint a személyes eljárás során, csak azokat digitálisan tárolja a rendszer, a felhasználók saját gépükre is letölthetik, így nem lehet elveszteni ezeket, könnyebben kereshetők, tehát a valóságban sok előnyt hoznak az ügyfelek életébe. A tartózkodók táborába tartozók 32%-a személyesen, 14% inkább telefonon szereti intézni ügyeit.

A biztosítással rendelkezők 60%-a nyitott lenne a kizárólag online ügyintézésre is – de ők is aggályként említik, hogy online nem kapnak választ az esetleges felmerülő kérdéseikre, legyen szó az ügyintézésre vonatkozó kérdésekről, a termékkel kapcsolatos részletekről vagy az „apróbetűs” részekről. Tényszerűen ez az aggály is az alaptalan félelem kategóriájába sorolható: az online ügyfélszolgálatok chat funkciói gyorsan adnak választ a felmerülő kérdésekre. Ez a tény, valamint az, hogy a segítség hiányát azok is megemlítik, akik előszeretettel intézik online ügyeiket, arra utal, hogy ezeket az intelligens funkciókat még az online csatornákat használók között is kevesen ismerik.

Humorral az aggályok és a tévhitek ellen

A kutatásban felmerült, sokszor alaptalan félelmekre és aggályokra reflektál az Aegon idei, online ügyintézést népszerűsítő kampánya, melynek alappillére három humoros film Németh Kristóf főszereplésével, amelyek a „csekkfüggőség”, valamint a „sorban állastól és a telefonos ügyintézéstől való függőség” sajátosságait mutatják be, nagy adag humorral fűszerezve.

„Az Aegon kiemelkedő digitális biztosítóként folyamatosan fejleszti online szolgáltatásait, hiszen ez nemcsak gyorsabb, és kényelmesebb, hanem biztonságosabb is. Ügyfeleink fele kizárólag digitálisan tartja velünk a kapcsolatot, ami évente 1 millió ügyintézést jelent. A mostani felmérés alapján ugyanakkor van még feladatunk, szeretnénk megmutatni az online ügyintézés előnyeit mindazoknak, akik eddig nem vették igénybe, akár megszokásból, akár valamilyen egyéb aggály miatt. A legtöbbre ugyanis az online rendszerünk funkciói hatékony választ adnak. Korábbi kampányainkból kiindulva tudjuk, hogy az edukáció legjobb eszköze a humor, hiszen nevetni mindannyian szeretünk még akkor is, ha egy-egy karakterben önmagunkra ismerünk” – fejtette ki Lévay András, az Aegon Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója.

„A forgatás ideje alatt rengeteget nevettünk, elsősorban magunkon. Ráismertünk arra, hogy a mindennapjainkat mennyire áthatják a megszokások, berögződések, amelyek jobbára szükségtelenek, feleslegesek, viszont rengeteg időt és energiát vesznek el. Ezekkel a szokásokkal sokszor csak akkor szembesülünk, ha valaki viccet csinál belőlük. Erre törekedtem én is” – mondta Németh Kristóf.

A kampány nyereményjátékkal ösztönzi az online ügyintézést azok körében, akik eddig inkább a személyes, vagy telefonos szolgáltatásokat választották, jobbára megszokásból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Nem sok jóra számítanak a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot. 17 százalék azok aránya, akik ebben az évben egyáltalán nem számítanak fizetésemelésre –...

Kapcsolatépítés nélkül nincs üzlet

A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy...

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója.A Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát...

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Csökkenő profittal számolnak a nagyvállalatok

A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek több mint egy éve csökkenő profittal számolnak, ami most negatív rekordot ért el, emellett az árbevétel várt változása is negatív előjelű – derül ki...

Különleges vendéggel folytatódik a gasztro-műsor

Március 27-én veszi kezdetét a VIASAT3 csatornán a nagysikerű cukrászverseny legújabb évada, az Ide süss! – Húsvéti kihívás! Az ünnepi részekben most is hírességek – Csocsesz, Király Peti, Oroszlán Szonja, Pál Dénes, Pásztor Anna,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változást hoz a cégek életében egy uniós szabályozás

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások...

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Az induló cégeknek is fontos a fenntarthatóság

Hat és fél év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját. Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is...

Már nem elég zöldnek látszani a vállalatoknak

Láthatóan összhangban szigorodnak az EU elvárásai a fenntarthatóság (ESG) területét érintően, hiszen az Európai Unió kötvénykibocsátóira hamarosan már egy új sztenderd fog vonatkozni. 2023. február 28-án az Európai Tanács és az Európai Parlament tárgyalófelei...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....