A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál pedig a Tények bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Az RTL-es Konyhafőnök továbbra is kifejezetten erős nézettséget hozott, a TV2-s Drágám, add az életed pedig ott folytatta, ahol a Szerencsekerék abbahagyta. Nagyon úgy tűnik, hogy a TV2 Hotel Margaretje lett a Doktor Balaton.
0,8 és 0,5 százalékpont – ennyit nőtt az elmúlt héten az RTL Klub és a TV2 főműsoridős közönségaránya a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Tehát az arányok nem különösebben változtak. Az RTL Klub 15,6 százalékos, a TV2 pedig 11,8 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet. Hétfőtől szombatig behúzta az estéket az RTL Klub. Vasárnap azért odacsapott egy kicsit a TV2 is és 13,8 százalékkal nyerték az estét a 8,8 százalékos RTL Klub előtt.
Minden csatornájukat beleszámítva az RTL Magyarország nyerte a hetet 30,1 százalékos share-rel, a TV2 Csoport 28,2 százalékot ért el. A nemzetközi portfóliók közül az AMC-nél örülhettek a legjobban, hiszen 6,8 százalékot hoztak össze, amivel megelőzték a ViacomCBS-ből lett Paramount 6,5 százalékát, a 6 százalékos közönségarányú Antenna Groupról már nem is beszélve.
19. hét / 18. hét / 17. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,6% / 14,8% / 14,2%
TV2 – 11,8% / 11,3% / 11,3%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (19. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem és más bajok – 3,4% (3%)
Híradó – 17,4% (18,7%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17% (17,5%)
A Konyhafőnök – 18,2% (18,3%)
TV2
Remények földje – 20,2% (19,4%)
Tények – 21,5% (21,8%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 15,9% (16,5%) – hétfőtől szombatig
Drágám, add az életed – 16% (korábbi héten a Szerencsekerék 16,6%-ot ért el)
Doktor Balaton – 8,5% (8,7%)
Az egész hetet nézve a Tények elverte az RTL Híradót. A TV2-s hírműsor heti átlaga 4 százalékponttal haladta meg az RTL-es versenytársért. Még úgy is, hogy a hétvégét az RTL Híradó nyerte. Azonban például péntek este az RTL-es hírműsor 16,1 százalékára 26,2 százalékkal válaszolt a Tények. Előfordulnak szorosabb időszakok a két kereskedelmi televízió esti híradói között, de ilyen nagy differencia nem szokott lenni. Ebben szerepet játszhat az is, hogy amíg hétköznapokon az RTL Híradó előtti sorozat csak 3,4 százalékos átlagra volt képes, addig a TV2-n futó török széria 20,2 százalékot produkált.
A többi hétköznapi műsor terén nagy változást nem hozott a múlt hét. Még úgy sem, hogy a TV2-n a Szerencsekereket a Drágám, add az életed váltotta. Utóbbi gyakorlatilag ugyanazt hozta, mint a korábbi vetélkedő. Illetve továbbra is igaz, hogy az RTL-es Konyhafőnök kiemelkedően jól teljesít, így a Drágám, add az életed még úgy sem tudta megverni, hogy magasan megugrotta a TV2-s csatornaátlagot.
Ami továbbra is lehúzta a TV2 estéit az a Doktor Balaton volt. A saját gyártású sorozat újabb szériája nagyon nem akar magára találni. Ez most ugyanaz nekik, mint ami az RTL-nek volt a Hotel Margaret. Lehet valami átok a Balatonnál játszódó sorozatokon.
A hétvégi saját gyártású sorozatok közül az RTL Klubon a Séf meg a többiek 14,7 százalékot hozott, ami azért kicsit a csatorna átlaga alatt van. A mi kis falunk viszont ennek ellenére is 22 százalékos share-t szállított. Vasárnap a TV2-n jól teljesített a Pepe. 14,4 százalékos közönségarányt ért el, ami 22 százalékkal haladta meg a csatorna heti átlagos share-jét.
A 18-49 évesek körében A mi kis falunk bizonyult a hét legnézettebb műsorának, 226 ezer nézőt vonzott. A heti toplista második helyére a Drágám, add az életed hétfői adása kapaszkodott fel, amire 193 ezren voltak kíváncsiak a kereskedelmi célcsoportból. A harmadik helyre pedig a múlt pénteki Konyhafőnök futott be 189 ezres nézőszámmal.
A teljes lakosságos toplista kicsit más sorrendet mutat. A hétfői Tények végzett az élen, miután 699 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. Második a 601 ezres nézettségű A mi kis falunk volt, a harmadik helyet pedig a vasárnapi RTL Híradó kaparintotta meg kerek 600 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.