Nézettség terén a vasárnap hozott izgalmat

Álarcos énekes RTL Klub

A 18-49 éveseknél az Álarcos énekes nyerte a sávját, de Friderikusz Sándor új műsora kikapott a Sztárban sztártól. A hétköznap estéket az RTL Klub, a hétvégét a TV2 nyerte.

Múlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya a 18-49 éveseknél közel egy százalékpontot erősödött, ezzel párhuzamosan a TV2 maradt a 12 százalék körüli heti share-nél. Összességében az RTL Klub nyerte a hetet, de az átlagok egészen eltérő hétköznapi és hétvégi teljesítményt takarnak.

Hétfőtől péntekig továbbra is nagyon jelentős az RTL Klub főműsoridős előnye: 15,4 százalékot tett ki a közönségarányuk, miközben a TV2-é 9,4 százalékot. A hétvégén viszont ismét jobban szerepelt a TV2. A szombat estét fölényesen nyerték 16,7 százalékos share-rel, a 7,8 százalékos közönségarányt elérő RTL Klub előtt. A vasárnapi főműsoridő ennél szorosabb versenyt hozott, de 18,4 százalékos share-rel ezt is nyerte a TV2 a 14,6 százalékos RTL Klub előtt.

Csoportszinten az RTL Magyarország 27,4 százalékos közönségarányt produkált, de a maga 26 százalékával a TV2 Csoport sem sokkal maradt le mögöttük. A nemzetközi csatornaportfóliók versenyét a ViacomCBS nyerte 6 százalékos közönségaránnyal, őket az 5,4 százalékos Sony és az 5 százalékos AMC követte.

44. hét / 43. hét / 42. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 14,2% / 13,3% / 15,8%
TV2 – 11,9% / 12,1% / 11,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (44. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 8,6% (9,9%)
Híradó – 18,6% (18,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,4% (15,8%)
Drága örökösök – 17,3% (17,8%)
Házasodna a gazda – 16,1% (13,7%)
Barátok közt ismétlés – 6,1% (6,1%)

TV2
Remények földje – 10,8% (11,9%)
Tények – 14,7% (14,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,5% (12,5%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 11,4% (10,9%)
Bezár a bazár – 8,9% (8,4%)
Újratervezés – 7,6% (7,2%)

Az RTL Klubon múlt héten jelentősen erősödött a Házasodna a gazda. Volt egyébként ennek előjele, hiszen az RTL Moston már a korábbi héten is ez volt a legnézettebb tartalom, de ez igaz az elmúlt hétre is. A társkereső reality átlagos nézőszáma 200 ezerről 233 ezerre nőtt, az átlagos share-je pedig 13,7-ről 16,1 százalékra.

A TV2-n a Mintaapák is erősödött egy kicsit. Az átlagos nézőszámuk 159 ezerről 171 ezerre, a közönségarányuk pedig fél százalékponttal nőtt. Némi javulást a Bezár a bazár is mutatott, de a várakozásokhoz képest ez még mindig szolid eredmény.

Ahogy már említettük, szombat este nagyon jól teljesített a TV2, az RTL Klub pedig kifejezetten gyengén. A TV2-n a Dancing with the Stars 279 ezres nézőszámot produkált a 18-49 éveseknél, ami némi növekedést jelent a korábbi heti 271 ezer nézőhöz képest. A táncos show uralta a műsorsávját, így kikapott az RTL Klub saját gyártású sorozata, az Apatigris is. Nem is kicsit, hiszen mindössze 8,5 százalékos közönségarányt ért el, valamint 133 ezer nézője volt a 18-49 évesek körében. Egy héttel korábban ez a nézőszám még 175 ezret tett ki.

A vasárnap estét is nyerte a TV2, de ezen belül az RTL Klubon futó Álarcos énekes a saját sávjában több nézőt vonzott, mint a Sztárban sztár. Az Álarcos énekes 361 ezer nézőt érdekelt, ami magasabb a korábbi hét 318 ezres nézettségénél. A Sztárban sztár nézőszáma viszont a korábbi 385 ezer után múlt héten 312 ezer volt.

Azonban a Sztárban sztár műsorideje jóval hosszabb volt és átnyúlt az RTL Klub újdonságának, a Friderikusz Sándor által vezetett Életünk története műsoridejébe is, amit meg is vert. Az Életünk története első része 10,3 százalékos share mellett 170 ezer 18-49 éves nézőt szögezett a képernyők elé.

Más produkció áll a 18-49 éves és a teljes lakosságos műsoros toplista élén. A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Klub Álarcos énekese volt a hét legnézettebb műsora (361 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a TV2-s Sztárban sztár (901 ezer nézővel) végzett az élen.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:


A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.