Múlt héten egy film lenyomta A mi kis falunkat, ami a kereskedelmi célcsoportnál még így is a nézettségi toplista második helyén végzett. A TV2 legnézettebb műsora a Tények volt. Az M3-on ismételt Szomszédokra pedig még mindig rá vannak cuppanva a fiatalabb nézők.
Az elmúlt héten az RTL Klub és a TV2 közönségaránya közötti különbség – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – kereken 9 százalékpontot tett ki. Az RTL Klub ugyanis 18,4 százalékos, a TV2 pedig 9,4 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet. A TV2 esetében ez ugyanannyi, mint az egy héttel korábbi eredményük, az RTL Klub pedig rontott 0,5 százalékpontot.
Csoportszinten az RTL-es csatornák 33,2 százalékos főműsoridős* közönségarányt produkáltak – még mindig a 18-49 éveseknél – a TV2 Csoport eközben 18,9 százalékot. Teljes napon az RTL-es televíziók 26,4 százalékos, a TV2 Csoport 17,6 százalékos heti share-t hozott össze.
A 18-49 évesek körében az RTL Klub A mi kis falunk című sorozata három héten át vezette a műsoros toplistát, a múlt héten azonban a második helyre szorult. A legnézettebb tartalmat is az RTL Klub szállította: a Nász-ajánlat című, vasárnap este műsorra tűzött filmet, amire 394 ezren voltak kíváncsiak. A mi kis falunk 357 ezerrel lett a második.
A 18-49-es toplista első 11 helyén az RTL Klub különféle produkciói sorakoznak. A TV2 legjobban teljesítő műsora a ráncfelvarráson átesett Tények vasárnap esti kiadása volt, ami a kereskedelmi célcsoportból 222 ezer nézőt vonzott.
A 18-59 éveseknél ugyanúgy a Nász-ajánlat volt a legnézettebb (556 ezer nézővel). A teljes lakosságnál viszont kicsit más volt a sorrend, az első helyen az RTL Híradó hétfői adása végzett 982 ezres nézettséggel. Második helyre futott be a Nász-ajánlat 973 ezer nézővel, harmadikra a Barátok közt 923 ezer, negyedikre A mi kis falunk 885 ezer nézővel. A TV2 legnézettebb műsora a teljes népességnél is a Tények volt, de nem a vasárnapi, hanem a szerdai adás, ami 797 ezres nézőszámot produkált.
A köztévéhez tartozó csatornák műsorai közül a 18-49 éveseknél a Szomszédok M3-on futó ismétlésének keddi epizódja bizonyult a listavezetőnek, ez egyébként 97 ezer nézőt jelentett ebből a célcsoportból. A teljes lakosságnál a Duna Tv-n sugárzott Maradj talpon hétfői adására voltak a legtöbben – 402 ezren – kíváncsiak.
Az ATV legnézettebb műsora a teljes lakosság körében az Esti Frizbi volt, ahogy egyébként már jó pár hete mindig, ez szám szerint 362 ezer nézőt jelentett. Az ATV második legnézettebb tartalmának pedig a „Hüvelyk mutyi” című Sas kabaré sokadik ismétlése bizonyult, ami még így is odaszögezett 313 ezer embert a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL és TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
* Főműsoridő: az RTL és a TV2 más-más időszakot tekint főműsoridőnek és ennek megfelelően publikálják az adataikat is. Ezért a 18-49 évesek körében főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot, a 18-59 éveseknél pedig a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.