- Hirdetés -

Nézettségben a TV2 az új RTL Klub

|

Főleg az erős Exatlonnak köszönhetően nyerte a hétköznap estéket a TV2, de a vasárnapi főműsoridő is az övék volt. Az RTL Klubon a Híradó és a Fókusz továbbra is jó nézőszámokat hozott, valamint magas nézettséggel futott a Mellékhatás című sorozatuk.

A múlt hetet ismét nyerte a TV2, ráadásul annál a célcsoportnál (18-49 évesek, főműsoridő) vizsgálva, ami elvileg az RTL terepének számít. A TV2 14,5 százalékos közönségarányt ért el, az RTL Klub pedig kerek 9 százalékot. Ez 5,5 százalékpontos előnyt jelent a TV2 számára. Láttunk már ilyet, csak akkor az RTL Klub vezetett hasonló módon.

Amennyiben csak a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézzük, akkor a TV2 15,4 százalékos, az RTL Klub 8,7 százalékos share-rel zárta a hetet, ami pedig már 6,7 százalékpontnyi differenciát jelent.

Csatornacsoportok terén (szintén 18-49 évesek és főműsoridő) a TV2 Csoport ért el jobb, 27,9 százalékos eredményt, az RTL Magyarország 22,7 százalékával szemben. A sales house-ok szintjén is érdekesen alakulnak a dolgok, hiszen év elejétől az R-time-hoz kerültek a Sony és a Warner Media csatornái, aminek köszönhetően az RTL előre bejelentette, hogy az ő portfóliójuk lesz 2020-ban a piacvezető és nem az Atmedia.

Ez igaz volt eddig és igaz most is, de nagyon lecsökkent a két sales house közötti különbség a múlt héten. Az R-time portfóliója 42 százalékos, az Atmedia 40 százalékos share-t produkált. Három héttel korábban ez még 46 és 37 százalék volt az R-time javára (18-49 évesek és főműsoridő).

20. hét / 19. hét / 18. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 9% / 9,3% / 9,7%
TV2 – 14,5% / 13,9% / 13,5%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (20. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 17,2% (18%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,2% (15,1%)
Barátok közt – 9% (10,4%)

TV2
Tények – 15,5% (16,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,3% (16%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 17,3% (16,1%)

A fentiekből látszik, hogy hol nyerte meg ennyire az estéket a TV2. Az Exatlon 19:30-tól majdnem a főműsoridő végéig tart és uralja a sávját, a Barátok közt sem jelent számára ellenfelet.

Az RTL Klubon hétköznap a Barátok köztöt követően sugárzott saját gyártású műsorok közül ismét a Cápák között teljesített a legjobban, 8,8 százalékos közönségarányt ért el. Ez volt a héten az egyetlen műsor, ami az előtte futó Barátok közthöz képest növelni tudta a nézőszámát a 18-49 éveseknél. Kedden az Isten veled, Magyarország 7,1 százalékos, szerdán a Toplista 6,5 százalékos, csütörtökön a Bűnös lelkek 5,3 százalékos share-t ért el.

Az RTL Klub hétvégi saját gyártásai közül a szombatiak teljesítettek jobban. A Made in Karantén 11,7 százalékos, a Mellékhatás című sorozat 13,6 százalékos közönségarányt hozott össze és ezzel nyerték is a sávjukat. Viszont vasárnap a Maradj haza magadnak 9,1 százalékot, a Segítség! Itthon vagyok! 8,4 százalékot ért el és kikaptak a Kellékfeleség című filmtől, amit velük szemben adott a TV2.

Hiába a sok RTL-es saját gyártás, a műsoros toplistát a TV2 műsorai vezetik. A 18-49 évesek körében a múlt hét legnézettebbje az Exatlon csütörtöki adása volt 276 ezres nézettséggel, a második legnézettebb pedig az említett Kellékfeleség című vígjáték volt, ami 262 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból.

A teljes lakosságnál a szerdai Tények és Tények Plusz bizonyult a legnézettebbnek 757 ezer, illetve 738 ezer nézővel.

Az RTL Klub műsorai közül a 18-49 éveseknél a Mellékhatás teljesített a legjobban a maga 198 ezer nézőjével, a második legtöbb nézőt vonzó RTL-es produkció pedig a szerdai Híradó volt 183 ezer nézővel.

A teljes lakosságnál a legcombosabb RTL-es tartalomnak a szerda esti Híradó bizonyult 732 ezer nézővel, a második legjobbnak pedig a szerdai Fókusz 598 ezres nézettséggel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség tevestop2020_20het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség tevestop2020_20hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...