- Hirdetés -

Vita a nézettségmérésről

|

A hazai tévétársaságokon múlik, hogy Magyarországon mikor valósul meg egy nagyobb panelen a streaming mérés – jelezte az mmonline.hu-nak Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezető igazgatója. A nézettségmérési szolgáltatást kínáló társaság vezetője Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatójának a Marketing&Media magazin tavalyi utolsó számában megjelent gondolataira reagált, melyek a tévé mellett a netes nézettség mérésének fontosságáról szóltak.

„Nagyon hiányzik egy olyan nézettségmérés, amiből hétfő reggel megtudhatnám, hogy például az X-Faktor a tévében és a neten együtt milyen nézőszámot hozott” – jelezte Vidus Gabriella az interjúban. Az RTL Magyarország vezetője szerint ez pénzkérdés, és hozzátette, hogy itthon a Nielsennek egyre több előfizetője van, hiszen a reklámértékesítésbe bevont csatornák száma évről évre nő. „Fájó pont, hogy létezik maga a technológia, de nálunk nem elérhető. Pedig látjuk, hogy vannak olyan tartalmaink, ahol a digitális nézőszám már számottevő mértéket ölt. Előbbutóbb ez a kérdés megoldódik, de lehet, hogy nem is a televíziós, hanem a digitális mérés oldaláról. Maga az igény régóta megvan, a Nielsen jó ideje ígért erre megoldást, de ez nem valósult meg” – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Vidus Gabriella.

„A digitális eszközökön történő videós tartalommérés valóban elérhető technológia a Nielsen eszköztárában” – reagált közleményében Vörös Csilla a Vidus Gabriella által is elmondottakat. Az a hazai piac szereplőinek döntésén múlik, hogy Magyarországon mikor valósul meg egy nagyobb panelen a streamingmérés. A Nielsen technológai szempontból felkészült arra, hogy a televízióban és a neten történt videófogyasztásról közös elérést (összesített nézőszámot) adjon – fűzte hozzá a Nielsen vezetője.

Vörös Csilla az mmonline.hu-nak jelezte azt is, hogy a digitális mérés elindulása a Nielsen mellett több szereplőt kíván. „Amint Lengyelországban, itthon is nyitottak vagyunk a digitális videómérés bevezetésére, ugyanakkor ehhez a tévétársaságok támogatása szükséges. A fejlesztéssel kapcsolatos javaslatunk nemcsak a jelenlegi panel méretének duplázásáról szól, hanem a streaming mérésről (melyik platformon történik a videófogyasztás) és perspektivikusan a digitális egyenértékes (currency) szolgáltatásáról. Egy innovatív technológia kialakításáról, amely lehetővé teszi a televízión és más digitális eszközökön történő videónézés mérését első lépésben a háztartáson belül és második lépésben egy szoftveres kód segítségével a házon kívül is” – közölte Vörös Csilla.

A Nielsen hazai vezetője közölte azt is, hogy a fejlesztésekről folyamatosan egyeztetnek a tévétársaságokkal és remélik, hogy a piac főbb szereplői nyitottak a párbeszédre és szándéknyilatkozatukkal támogatják a fejlesztések elindítását annak érdekében, hogy megvalósulhasson a TV-t és online nézettséget is magába foglaló, mérés bevezetése a hazai piacra.

Persze felmerül a kérdés, hogy vajon a Nielsen saját beruházásból is meg tudná-e csinálni a digitális mérést, vagy a vállalja-e úgy a kockázatot, hogy beletesz valammennyi pénzt. Illetve mi van akkor, ha valaki más is bejelentkezik a digitális vagy éppen a komplett tévés közönségmérésre. A Nielsen Közönségmérés Kft. 2018-ban 1,65 milliárd forintos forgalom mellett 117 millió forintos adózás utáni eredményt ért el. A társaság tulajdonosa, az AGB Nielsen Media Research TAM Holding BV. úgy döntött, hogy a 2018-as adózott eredmény és az eredménytartalék terhére összesen 300 millió forint osztalékot fizet ki.

A Nielsen Közönségmérés Kft. 2018-ban valamivel több mint egymilliárd forint értékben vett igénybe szolgáltatásokat. Ebben a körben messze a legnagyobb tételt a Royalty díj jelentette, ami meghaladta a 627 millió forintot, míg 2017-ben még csak 519,8 millió forint volt. Ezt a tételt információink szerint 2014 előtt nem fizette a vállalat, és akkor 202 millió forint volt.

Magyarországon 1994 óta a Nielsen illetve annak jogelődje az AGB Nielsen méri a tévés nézettséget. Az elmúlt években alapvetően megváltozott a tévés piaci helyzet, valamint a nézői szokások is átalakultak. A különböző streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek Magyarországon is – igaz, egyelőre főként a fiatalok körében -, és ehhez igyekeznek alkalmazkodni a tévétársaságok is. A médiacégek és a hirdetők érdekes is, hogy egységes módszertan alapján készült, tévés és streaming nézettségi eredmények alapján tudjanak döntést hozni.

A Nielsen Közönségmérés iparági forrásaink szerint 2018-ban 70 csatorna nézettségét mérte, ez kettővel volt több az egy évvel korábbinál, ugyanakkor a változásokat jól mutatja, hogy 2014-ben még jóval kevesebb, 53 csatorna szerepelt a mért adók között. 2014-ig 1040 háztartás szerepelt a mérési panelben, a társaság a következő évben 1120-ra növelte ezt a számot.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...