- Hirdetés -

No bullshit – Szabó Béla portré

|

- Hirdetés -

Nem egyszerűen kampányokban, hanem átfogó elméletekben gondolkodik, az öncélú kommunikáció helyett a márka valódi társadalmi hasznosságára, az értékteremtésre és a problémamegoldásra fókuszál a Marketing&Media magazin rangsorában az idei év legsikeresebb hazai marketingesének megválasztott Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

A 2020-as év az emberek többségének nem egy diadalmenet, sokan legszívesebben az emlékezetükből is kitörölnék. Ez az esztendő rossz események sorozatát hozta, hónapok óta a járvány, a bizonytalanság, a válság határozza meg világszinten az alaphangulatot. Jó szériájuk talán csak az igazán profiknak vagy a mázlistáknak volt az utóbbi időben. Szabó Béla a vérprofik közé tartozik. A Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója a legembertpróbálóbb időkben is a topon van, a Marketing&Media magazin legsikeresebb marketingeseket rangsoroló 50-es toplistáján ő lett az idén a number one. De szerepelt a tavasszal publikált médiapiaci toplistánkon is, mégpedig a 12. helyen, ami azért igen érdekes, mert a két rangsor között általában alig van átfedés. Sokoldalúságának, profizmusának, teljesítményeinek köszönhetően mindkét zsűri szavazatait begyűjtötte, ami jól mutatja, hogy a hazai marketing és média világának megkerülhetetlen szereplőjéről van szó.

Az entellektüel

Szabó Béla bevallása szerint egy adott munkahelyen nem a feladatokat nézi, hanem a márkával és a kommunikációval mindig az értékesítés támogatáson túlmutató értéket akar teremteni; nagyban gondolkodik, és az egész társadalmat érintő pozitív változásokat szeretne előidézni. Egykori kollégája és barátja, Hannes Wirnsberger így fogalmaz: „Mi, a DDB-ben abban hiszünk, hogy a kreativitás az üzleti növekedés motorja. Béla abban hisz, hogy a kreativitás a társadalmi változások motorja is lehet. Azon kevés marketingszakember egyike, aki tehetségével nemcsak saját márkáját és üzletét építi, hanem folyamatosan van benne egy erős vágy, hogy a tudásával és a rendelkezésére álló eszközökkel előbbre vigye az embereket, a közösségeket és az országot, amit szeret.”

Kutas István, a Telekom vállalati kommunikációs igazgatója entellektüel marketingesként emlegeti őt, aki nemcsak kampányokban és stratégiákban, hanem átfogó elméletekben, filozófiában gondolkodik. „Mindig mindenhol keresi a magasabb összefüggéseket, legyenek azok társadalmiak vagy üzletiek. És ez utóbbi nagyon fontos: abszolút érdeklik az üzleti összefüggések, az üzleti eredmények. Nem híve az öncélú kommunikációnak, jó MBA-diákként minden belső rendezvényen/workshopon van egy komoly, átfogó üzleti-stratégiai kérdése vagy meglátása” – árnyalja a képet.

Amikor azt mondtuk a nyilatkozóinknak, hogy egy-egy szóval jellemezzék Szabó Bélát, a válaszokból rájöttünk, hogy lehetetlent kértünk, mert egyik magasztaló jelző a másikat követte. Kutas István szerint Szabó minden mondatán érződik a mély belső meggyőződés, a szenvedély, a márka és az „ügy” szeretete. Aktív, keresi a cselekvési és alkotási lehetőségeket, kerüli a kompromisszumokat. „Egyetlen szóval nem tudom jellemezni, de kettővel igen: azt gondolom, hogy a két dolog, ami a jelenlegi márkastratégia sikerét megalapozta, az Béla »no bullshit« őszintesége és a maximális elkötelezettség, amit a brand tervezésbe, valamint a csapatba hozott” – mondja Balatoni Zsófia, az Uniomedia társtulajdonos-ügyvezetője, majd talán észre sem veszi, és csak sorolja tovább a pozitívumokat: „Azt az értékvezéreltséget, ami hagyományosan mindig is jellemezte a Telekomot, egy sokkal direktebb formában, bátrabban, megalkuvások nélkül képviseli. Végtelenül elhivatott, gyorsan és mélyen gondolkodik, átlátja a helyzeteket, és ami ritkább: meg is meri fogalmazni, amit lát. Azt hiszem, ez a titka annak, hogy képes ő maga, a csapata és a márka is, amin dolgoznak, a folyamatos fejlődésre, megújulásra, arra, hogy igazán kimagasló legyen. Mer kockázatot vállalni és viseli a felelősséget, így teremt a csapatának szakmailag inspiráló, izgalmas közeget.”

Forever young

Azt vallja, hogy ha racionálisan gondolkodunk, nem jönnek létre azok a léptékváltó gondolatok, amelyek az igazán nagy, átütő dolgok létrehozásához szükségesek. Példának két olyan irracionális gondolkodót említ, mint Steve Jobs vagy Elon Musk, akik épp azáltal tudtak nagyot alkotni, hogy fittyet hánytak a racionalitásra. Talán ennek a mentalitásnak köszönheti, hogy fiatalabb a koránál, ráadásul úgy hozza ezt a „forever young” imázst, hogy közben teljesen hiteles marad.

Nagy fesztivál-rajongó és partiarc hírében áll, a cannes-i reklámfesztiválon például állítólag nincs olyan buli, ahol ő nem jelenik meg. Nemcsak feltűnik, hanem ki is tűnik a tömegből, a nemzetközi szakemberek mezőnyében is igazi egyéniség. Ha kell, besétál a legelőkelőbb hotel bárpultja mögé, és ő maga szolgálja ki a társaságot, míg máskor félmeztelenül, a pólóját lobogtatva tombol a színpadon.

A konvenciók és a rutin ebben a közegben sem hozza zavarba, minden körülmények között önmagát adja, és olyan természetesen sétál végig a vörös szőnyegen rövidnadrágban, mint más talpig Armaniban. A nagyvállalati közegben is maradt a saját stílusánál, lazán hirdeti a farmer diadalát az öltöny felett. „A felszínen úgy tűnhet, hogy Béla afféle márkanagykövet, aki mindig magentában jár és folyamatosan Telekom-tartalmakat oszt meg, de valójában több ennél: ő a márka legaktívabb formálója, alakítója, nélküle nem tartana ott a brand Magyarországon, ahol most” – summázza a lényeget Kutas István.

Kuti Noémi

A Szabó Béláról készült portré teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...

Minden, amit a chatbotokról tudni érdemes

A chatbotok technológiája viszonylag új, viszont ahogy a vállalkozások új lehetőségeket keresnek az emberekkel való online kommunikációra, egyre népszerűbb. Az oktatástól a szórakoztatásig rengeteg különböző szerepben láthatjuk ezeket. A létrehozásuk óta a chatbotok forradalmasították...

Film készül az első női képviselőkről

A magyar parlament két első női képviselője, Slachta Margit és Kéthly Anna pályáját bemutató dokumentumfilm, valamint Piroch Gábor, a világhírű magyar kaszkadőr gyermekkorát felvillantó rövidfilm gyártását támogatja a Nemzeti Filmintézet. A Televíziós Döntőbizottság novemberi ülésén...

Pénzt ad a félretájékoztatás elleni küzdelemre a Google és a YouTube

A Google internetes óriáscég és videószolgáltatója, a YouTube 13,2 millió dolláros támogatást jelentett be egy új, tényszerűség-ellenőrző alap létrehozására az online félretájékoztatás elleni küzdelem érdekében. A félretájékoztatás elleni küzdelem online csúcstalálkozóján bejelentetett finanszírozást a nemzetközi...

Egyelőre nem szorítja ki a streaming a lineáris tévézést

Bár a nemlineáris tévézés sok előnnyel kecsegtet, egyelőre nem – és a válaszok alapján a közeljövőben sem – fogja kiszorítani a hagyományos tévézést – derült ki abból az új kutatásból, amely a Magyar Elektronikus...

Élőben közvetített díjátadásokkal jön a következő Oscar-gála

A márciusi Oscar-gálán mind a 23 kategória díjának átadását élőben közvetítik - jelentette be az amerikai filmakadémia kedden. Kiderült az is, hogy Jimmy Kimmel lesz az esemény házigazdája, aki korábban már kétszer vezette a...

Lelassult az e-kereskedelem

Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben. A jelenlegi gazdasági helyzet...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb 500 millió eurós tőkealapot hozott létre az SE Ventures

Az SE Ventures tőkekezelő második alapja, a Fund II 500 millió euróval fejleszti a klíma- és ipari technológiára összpontosító startupokat. Korábbi támogatásuknak, a Fund I sikerének köszönhetően a cég 1 milliárd euróval a világ...

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....