- Hirdetés -

No bullshit – Szabó Béla portré

|

Nem egyszerűen kampányokban, hanem átfogó elméletekben gondolkodik, az öncélú kommunikáció helyett a márka valódi társadalmi hasznosságára, az értékteremtésre és a problémamegoldásra fókuszál a Marketing&Media magazin rangsorában az idei év legsikeresebb hazai marketingesének megválasztott Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

A 2020-as év az emberek többségének nem egy diadalmenet, sokan legszívesebben az emlékezetükből is kitörölnék. Ez az esztendő rossz események sorozatát hozta, hónapok óta a járvány, a bizonytalanság, a válság határozza meg világszinten az alaphangulatot. Jó szériájuk talán csak az igazán profiknak vagy a mázlistáknak volt az utóbbi időben. Szabó Béla a vérprofik közé tartozik. A Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója a legembertpróbálóbb időkben is a topon van, a Marketing&Media magazin legsikeresebb marketingeseket rangsoroló 50-es toplistáján ő lett az idén a number one. De szerepelt a tavasszal publikált médiapiaci toplistánkon is, mégpedig a 12. helyen, ami azért igen érdekes, mert a két rangsor között általában alig van átfedés. Sokoldalúságának, profizmusának, teljesítményeinek köszönhetően mindkét zsűri szavazatait begyűjtötte, ami jól mutatja, hogy a hazai marketing és média világának megkerülhetetlen szereplőjéről van szó.

Az entellektüel

Szabó Béla bevallása szerint egy adott munkahelyen nem a feladatokat nézi, hanem a márkával és a kommunikációval mindig az értékesítés támogatáson túlmutató értéket akar teremteni; nagyban gondolkodik, és az egész társadalmat érintő pozitív változásokat szeretne előidézni. Egykori kollégája és barátja, Hannes Wirnsberger így fogalmaz: „Mi, a DDB-ben abban hiszünk, hogy a kreativitás az üzleti növekedés motorja. Béla abban hisz, hogy a kreativitás a társadalmi változások motorja is lehet. Azon kevés marketingszakember egyike, aki tehetségével nemcsak saját márkáját és üzletét építi, hanem folyamatosan van benne egy erős vágy, hogy a tudásával és a rendelkezésére álló eszközökkel előbbre vigye az embereket, a közösségeket és az országot, amit szeret.”

Kutas István, a Telekom vállalati kommunikációs igazgatója entellektüel marketingesként emlegeti őt, aki nemcsak kampányokban és stratégiákban, hanem átfogó elméletekben, filozófiában gondolkodik. „Mindig mindenhol keresi a magasabb összefüggéseket, legyenek azok társadalmiak vagy üzletiek. És ez utóbbi nagyon fontos: abszolút érdeklik az üzleti összefüggések, az üzleti eredmények. Nem híve az öncélú kommunikációnak, jó MBA-diákként minden belső rendezvényen/workshopon van egy komoly, átfogó üzleti-stratégiai kérdése vagy meglátása” – árnyalja a képet.

Amikor azt mondtuk a nyilatkozóinknak, hogy egy-egy szóval jellemezzék Szabó Bélát, a válaszokból rájöttünk, hogy lehetetlent kértünk, mert egyik magasztaló jelző a másikat követte. Kutas István szerint Szabó minden mondatán érződik a mély belső meggyőződés, a szenvedély, a márka és az „ügy” szeretete. Aktív, keresi a cselekvési és alkotási lehetőségeket, kerüli a kompromisszumokat. „Egyetlen szóval nem tudom jellemezni, de kettővel igen: azt gondolom, hogy a két dolog, ami a jelenlegi márkastratégia sikerét megalapozta, az Béla »no bullshit« őszintesége és a maximális elkötelezettség, amit a brand tervezésbe, valamint a csapatba hozott” – mondja Balatoni Zsófia, az Uniomedia társtulajdonos-ügyvezetője, majd talán észre sem veszi, és csak sorolja tovább a pozitívumokat: „Azt az értékvezéreltséget, ami hagyományosan mindig is jellemezte a Telekomot, egy sokkal direktebb formában, bátrabban, megalkuvások nélkül képviseli. Végtelenül elhivatott, gyorsan és mélyen gondolkodik, átlátja a helyzeteket, és ami ritkább: meg is meri fogalmazni, amit lát. Azt hiszem, ez a titka annak, hogy képes ő maga, a csapata és a márka is, amin dolgoznak, a folyamatos fejlődésre, megújulásra, arra, hogy igazán kimagasló legyen. Mer kockázatot vállalni és viseli a felelősséget, így teremt a csapatának szakmailag inspiráló, izgalmas közeget.”

Forever young

Azt vallja, hogy ha racionálisan gondolkodunk, nem jönnek létre azok a léptékváltó gondolatok, amelyek az igazán nagy, átütő dolgok létrehozásához szükségesek. Példának két olyan irracionális gondolkodót említ, mint Steve Jobs vagy Elon Musk, akik épp azáltal tudtak nagyot alkotni, hogy fittyet hánytak a racionalitásra. Talán ennek a mentalitásnak köszönheti, hogy fiatalabb a koránál, ráadásul úgy hozza ezt a „forever young” imázst, hogy közben teljesen hiteles marad.

Nagy fesztivál-rajongó és partiarc hírében áll, a cannes-i reklámfesztiválon például állítólag nincs olyan buli, ahol ő nem jelenik meg. Nemcsak feltűnik, hanem ki is tűnik a tömegből, a nemzetközi szakemberek mezőnyében is igazi egyéniség. Ha kell, besétál a legelőkelőbb hotel bárpultja mögé, és ő maga szolgálja ki a társaságot, míg máskor félmeztelenül, a pólóját lobogtatva tombol a színpadon.

A konvenciók és a rutin ebben a közegben sem hozza zavarba, minden körülmények között önmagát adja, és olyan természetesen sétál végig a vörös szőnyegen rövidnadrágban, mint más talpig Armaniban. A nagyvállalati közegben is maradt a saját stílusánál, lazán hirdeti a farmer diadalát az öltöny felett. „A felszínen úgy tűnhet, hogy Béla afféle márkanagykövet, aki mindig magentában jár és folyamatosan Telekom-tartalmakat oszt meg, de valójában több ennél: ő a márka legaktívabb formálója, alakítója, nélküle nem tartana ott a brand Magyarországon, ahol most” – summázza a lényeget Kutas István.

Kuti Noémi

A Szabó Béláról készült portré teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb áruház száll be a Dubai csoki-őrületbe

A két diszkontlánc mellett az Auchan is csatlakozik a legújabb édességtrendhez, és csütörtöktől mindössze 2499 forintos akciós áron kínálja a 100 grammos minőségi Dubai csokoládét. Egy vásárlás alkalmával összesen három darabot lehet venni belőle...

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...