- Hirdetés -

No bullshit – Szabó Béla portré

|

- Hirdetés -

Nem egyszerűen kampányokban, hanem átfogó elméletekben gondolkodik, az öncélú kommunikáció helyett a márka valódi társadalmi hasznosságára, az értékteremtésre és a problémamegoldásra fókuszál a Marketing&Media magazin rangsorában az idei év legsikeresebb hazai marketingesének megválasztott Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

A 2020-as év az emberek többségének nem egy diadalmenet, sokan legszívesebben az emlékezetükből is kitörölnék. Ez az esztendő rossz események sorozatát hozta, hónapok óta a járvány, a bizonytalanság, a válság határozza meg világszinten az alaphangulatot. Jó szériájuk talán csak az igazán profiknak vagy a mázlistáknak volt az utóbbi időben. Szabó Béla a vérprofik közé tartozik. A Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója a legembertpróbálóbb időkben is a topon van, a Marketing&Media magazin legsikeresebb marketingeseket rangsoroló 50-es toplistáján ő lett az idén a number one. De szerepelt a tavasszal publikált médiapiaci toplistánkon is, mégpedig a 12. helyen, ami azért igen érdekes, mert a két rangsor között általában alig van átfedés. Sokoldalúságának, profizmusának, teljesítményeinek köszönhetően mindkét zsűri szavazatait begyűjtötte, ami jól mutatja, hogy a hazai marketing és média világának megkerülhetetlen szereplőjéről van szó.

Az entellektüel

Szabó Béla bevallása szerint egy adott munkahelyen nem a feladatokat nézi, hanem a márkával és a kommunikációval mindig az értékesítés támogatáson túlmutató értéket akar teremteni; nagyban gondolkodik, és az egész társadalmat érintő pozitív változásokat szeretne előidézni. Egykori kollégája és barátja, Hannes Wirnsberger így fogalmaz: „Mi, a DDB-ben abban hiszünk, hogy a kreativitás az üzleti növekedés motorja. Béla abban hisz, hogy a kreativitás a társadalmi változások motorja is lehet. Azon kevés marketingszakember egyike, aki tehetségével nemcsak saját márkáját és üzletét építi, hanem folyamatosan van benne egy erős vágy, hogy a tudásával és a rendelkezésére álló eszközökkel előbbre vigye az embereket, a közösségeket és az országot, amit szeret.”

Kutas István, a Telekom vállalati kommunikációs igazgatója entellektüel marketingesként emlegeti őt, aki nemcsak kampányokban és stratégiákban, hanem átfogó elméletekben, filozófiában gondolkodik. „Mindig mindenhol keresi a magasabb összefüggéseket, legyenek azok társadalmiak vagy üzletiek. És ez utóbbi nagyon fontos: abszolút érdeklik az üzleti összefüggések, az üzleti eredmények. Nem híve az öncélú kommunikációnak, jó MBA-diákként minden belső rendezvényen/workshopon van egy komoly, átfogó üzleti-stratégiai kérdése vagy meglátása” – árnyalja a képet.

Amikor azt mondtuk a nyilatkozóinknak, hogy egy-egy szóval jellemezzék Szabó Bélát, a válaszokból rájöttünk, hogy lehetetlent kértünk, mert egyik magasztaló jelző a másikat követte. Kutas István szerint Szabó minden mondatán érződik a mély belső meggyőződés, a szenvedély, a márka és az „ügy” szeretete. Aktív, keresi a cselekvési és alkotási lehetőségeket, kerüli a kompromisszumokat. „Egyetlen szóval nem tudom jellemezni, de kettővel igen: azt gondolom, hogy a két dolog, ami a jelenlegi márkastratégia sikerét megalapozta, az Béla »no bullshit« őszintesége és a maximális elkötelezettség, amit a brand tervezésbe, valamint a csapatba hozott” – mondja Balatoni Zsófia, az Uniomedia társtulajdonos-ügyvezetője, majd talán észre sem veszi, és csak sorolja tovább a pozitívumokat: „Azt az értékvezéreltséget, ami hagyományosan mindig is jellemezte a Telekomot, egy sokkal direktebb formában, bátrabban, megalkuvások nélkül képviseli. Végtelenül elhivatott, gyorsan és mélyen gondolkodik, átlátja a helyzeteket, és ami ritkább: meg is meri fogalmazni, amit lát. Azt hiszem, ez a titka annak, hogy képes ő maga, a csapata és a márka is, amin dolgoznak, a folyamatos fejlődésre, megújulásra, arra, hogy igazán kimagasló legyen. Mer kockázatot vállalni és viseli a felelősséget, így teremt a csapatának szakmailag inspiráló, izgalmas közeget.”

Forever young

Azt vallja, hogy ha racionálisan gondolkodunk, nem jönnek létre azok a léptékváltó gondolatok, amelyek az igazán nagy, átütő dolgok létrehozásához szükségesek. Példának két olyan irracionális gondolkodót említ, mint Steve Jobs vagy Elon Musk, akik épp azáltal tudtak nagyot alkotni, hogy fittyet hánytak a racionalitásra. Talán ennek a mentalitásnak köszönheti, hogy fiatalabb a koránál, ráadásul úgy hozza ezt a „forever young” imázst, hogy közben teljesen hiteles marad.

Nagy fesztivál-rajongó és partiarc hírében áll, a cannes-i reklámfesztiválon például állítólag nincs olyan buli, ahol ő nem jelenik meg. Nemcsak feltűnik, hanem ki is tűnik a tömegből, a nemzetközi szakemberek mezőnyében is igazi egyéniség. Ha kell, besétál a legelőkelőbb hotel bárpultja mögé, és ő maga szolgálja ki a társaságot, míg máskor félmeztelenül, a pólóját lobogtatva tombol a színpadon.

A konvenciók és a rutin ebben a közegben sem hozza zavarba, minden körülmények között önmagát adja, és olyan természetesen sétál végig a vörös szőnyegen rövidnadrágban, mint más talpig Armaniban. A nagyvállalati közegben is maradt a saját stílusánál, lazán hirdeti a farmer diadalát az öltöny felett. „A felszínen úgy tűnhet, hogy Béla afféle márkanagykövet, aki mindig magentában jár és folyamatosan Telekom-tartalmakat oszt meg, de valójában több ennél: ő a márka legaktívabb formálója, alakítója, nélküle nem tartana ott a brand Magyarországon, ahol most” – summázza a lényeget Kutas István.

Kuti Noémi

A Szabó Béláról készült portré teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Tovább zöldít az Erste

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több...

Gulyás Michelle videójával indul a DO60 LaserFun roadshow

DO60 LaserFun néven országos roadshowt indít útjára a Magyar Diáksport Szövetség, amelynek célja, hogy minél több gyermek és fiatal ismerje meg az öttusát és az annak alapjául szolgáló versenyszámokat. A résztvevők játékos verseny keretében...

Így lehet eladni a különleges ingatlanokat

Sokan fantáziálnak arról, hogy dombházban, kastélyban vagy épp egy régi vízimalomban élik le az életüket és akad néhány elszánt ember, aki meg is valósítja ezt. A különleges ingatlanok mindig rejtenek kockázatot, hiszen nem lehet...

Különleges okosmobillal rukkolt elő a HMD

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt...

Jó hír az IKEA vásárlóinak

Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye...

Most pénzt adnak a biciklizésért

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte kedvezményekkel várják vendégeiket a Kerékpárosbarát Szolgáltatói hálózat tagjai.A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...