- Hirdetés -

Női példaképeket keresnek

|

- Hirdetés -

Az IVSZ és a Women in Technology egy olyan közös pályázatot hirdet, amelyen keresztül a két szervezet példaképeket mutathat a gazdaság szereplőinek és a jövő generációjának. Az IVSZ és a WiTH meglátása szerint a hazai infokommunikációs szektorban meglehetősen alulreprezentált a női digitális szakemberek száma, akik pedig jelentősen hozzájárulnak munkájukkal a vállalatuk, a technológia és az IKT szektor, végső soron pedig a magyar gazdaság versenyképességének növeléséhez. Ezért a pályázaton olyan gazdasági társaságok, szervezetek jelöltjeit várják, akik innovatívak és nyitott gondolkodásúak, büszkék a női alkalmazottjaik, vagy a vállalkozóként körükben dolgozó nők teljesítményére, valamint szívesen mutatnának a női munkavállalóikon keresztül példát a szervezeti diverzitásra.

Napjainkban az Európai Unión belül mintegy nyolcmillió infokommunikációs szakember dolgozik, és csupán 17 százalékuk nő, Magyarországon pedig ennél is kedvezőtlenebb a helyzet, itthon a nők aránya a digitális szakemberek körében csupán 12 százalék. Az IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért és a Women in Technology (WiTH) Egyesület a női digitális szakemberek alacsony arányának javítását egy újonnan induló pályázat keretében segítené elő.

A 40 év feletti női példaképek a digitális gazdaság területén pályázat keretében a két szervezet nyilvánosságot, vizibilitást biztosít azoknak a digitális gazdaságban tevékenykedő női szakembereknek, akik mindennapi munkájukkal jelentősen hozzájárulnak vállalatuk, az IKT szektor, a technológia intenzív ágazatok, és végső soron a magyar gazdaság versenyképességéhez.

A kezdeményezés másik fontos célkitűzése, hogy láthatóvá tegye azokat a 40 évesnél idősebb nőket, akiknek munkája és jelenléte a hazai digitális gazdaság motorja, illetve elősegítse a női munkavállalók és női vezetők számának növelését a digitális gazdaság technológiai területein. Az IVSZ korábbi kutatásának eredményei alapján ugyanis minél idősebb egy nő, annál nagyobb eséllyel hagyja el a szektort és módosít pályát vagy választja inkább az IKT-szektor kiszolgáló és üzleti területeit (például business analyst, BI, projektmenedzsment pozíciót).

A pályázat révén az IVSZ és a WiTH arra is szeretné felhívni a hazai munkaadók figyelmét, hogy a 40-50 év felettiek, vagyis az X-generáció tagjai magas szakmai tudással, évtizedes tapasztalattal és gyakorlattal tudnak hozzájárulni egy-egy cég életéhez és értékéhez.

A nők számának növelése a digitális gazdaságban jelentős tartalékot jelenthet az unióban és Magyarországon egyaránt, és ezt a hazai informatikai és infokommunikációs szektorban, valamint a technológiai iparágakban jelen lévő, illetve a digitalizáció útjára lépő egyéb területen aktív vállalatok körében egyaránt tudatosítani szükséges.

„Meggyőződésem, hogy a teljesítmény nem lehet nemek közötti kérdés. Mi a Vodafone-nál hiszünk a diverzitásban, hiszünk abban, hogy mindenkit ugyan olyan lehetőségek illetnek meg. Éppen ezért hívtuk életre tavaly a Women in Technology Hungary Egyesületet, hogy egy tudásmegosztó, networking közösséget hozzunk létre a technológiai iparágban tevékenykedő nők részére. Fontos azonban, hogy követendő példával szolgáljunk a jövő generációja számára, illetve mindazoknak a nőknek, akik a technológia területén igyekeznek helytállni. Célunk a pályázattal, hogy felkutassuk és láthatóvá tegyük mindazokat a példaképeket, akik nap mint nap jelentősen hozzájárulnak munkájukkal szervezetük működéséhez az IKT szektorban. Izgatottan várom a beérkező pályázatokat, minden egyes jelentkezőnek őszintén drukkolok!”- mondta el dr. Orbán Anita, a Vodafone vezérigazgató-helyettese, a Women in Technology egyesület alapítója, a pályázat indulásáról.

“Az IVSZ-nél több olyan kutatást is végeztünk a közelmúltban, amelyek kifejezetten a nők és az idősebb generáció helyzetét vizsgálták az iparágban, azzal a szándékkal, hogy ezeken keresztül rámutassunk, hogyan szólíthatóak meg, hogyan motiválhatók a tapasztalt női szakemberek arra, hogy az IT-szektorban vagy a digitalizálódó vállalatoknál kamatoztassák tudásukat. Az “Összefogás a Digitális Magyarországért” kiáltványunkban is hangsúlyos javaslatként szerepel a nők integrálása a munkaerőpiacra, és hisszük, hogy a példaképek bemutatásával egyre több nő lát majd valódi perspektívát maga előtt a digitális gazdaság területén is” – kommentálta a kezdeményezés indítását Tajthy Krisztina, az IVSZ főtitkára.

A pályázaton való részvételre közösségek jelölhetnek példakép nőket 2022. november 30-ig: a jelölő lehet szakmai szervezet, gazdasági társaság, kormányzati hivatal, civil szervezet, oktatási intézmény, egy szervezet több pályázatot is benyújthat.

Az elismerésre jelölni lehet minden olyan, 40. életévét betöltő nőt, aki a következő kritériumoknak valamelyikének megfelel:

Technológiai és digitális (IT) munkakörben kiemelkedő eredményeket ért el (pl. STEM területen kiemelkedő teljesítményt nyújtott, technológiai cég fejlesztőjeként, vezetőjeként dolgozik).

Informatika, távközlés, technológia területén, IT/digitális munkakörben és az IKT szektorban ért el kiemelkedő teljesítményt, beosztástól függetlenül – kormányzati, állami vállalatoknál, non-profit szervezeteknél (például innovációs területen vagy egy digitalizációs projekt bevezetése során)

Mindennapi munkája során sokat tesz a technológia, a digitalizáció és az informatika, infokommunikációs hírközlés és elektronikai szektor elismertségéért is. Ebbe a kategóriába várnak minden olyan nőt – munkakörtől, beosztásól függetlenül -, akik meghatározó szereplői a digitális gazdaságnak. Ez a kategória nyitott akár a pedagógusok, egyetemi oktatók, HR vezetők, jogi képviselők, és a civil szektor tagjai felé.

A jelöltek elismeréséről Bíráló Bizottság dönt, mely összetételénél a szervezők figyelnek a diverzitásra, így a bizottság tagjai között nők, férfiak, különböző korú, munkakörű és beosztású szakemberek, a munkaerőpiacon megjelenő gazdasági társaságok, valamint a versenyszféra, a kormányzat és az oktatás szakmai érdekképviseletei egyaránt képviseltetve vannak. A díj átadásának tervezett időpontja 2023. január.

A pályázatról, a jelölésről részletesen az IVSZ honlapján lehet részletes információkat találni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...

Technológia-imádó vállalkozó lett Az Év Marketingese

A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén...

Az Amazon streaming szolgáltatásába is érkeznek a reklámok

A jövő év elejétől hirdetések is láthatók lesznek az Amazon Prime Video szolgáltatásban, igaz egyelőre csak néhány piacon vezetik be az újítást. A cég a lépést azzal indokolta, hogy ezzel megteremtik az alapot ahhoz,...

Life in plastic, it’s fantastic – a Barbie-láz nyomában

A Greta Gerwig által rendezett élő szereplős Barbie a megjelenése utáni hétvégén 377 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, és mindössze három héttel később az egymilliárdos álomhatárt is átlépte. De nemcsak a film marketingesei...

A Covid-előtti időkhöz képest is többen vannak az Oktoberfesten

Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint. Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Idén is rengetegen buliztak az Eurojackpot Szuperkoncerten

Az eső ellenére idén is több tízezren énekelték a helyszínen a hazai popzene nagyágyúinak legismertebb, valamint csak itt hallható dalkülönlegességeit. A fellépők, vagyis a Halott Pénz, a ByeAlex és a Slepp, valamint DR BRS...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....