- Hirdetés -

Női vállalkozásokat támogat a Visa

|

- Hirdetés -

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She’s Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és vállalkozókból álló zsűri választja ki. A pályázatokat a mai naptól fogva 2023. május 21-ig lehet benyújtani, további információk a Visa magyar honlapján.

Minden második magyar nő számára kihívást jelent vállalkozásának finanszírozása. A Visa friss tanulmánya szerint a magyar női vállalkozók üzleti növekedésében a nehéz pénzhez jutás, az egyes szakmai ismeretek (IT, pénzügyi), illetve erőforrások (eszközök, humán) hiánya, a családi- és munkakötelezettségek összeegyeztetésének nehézsége, valamint a túlhajszoltság a legnagyobb akadályok. Jelentős a nemek közötti különbség, mivel a magyarországi cégek tulajdonosai között még fele annyi a nő, mint a férfi és ez az arány csak nagyon lassan csökken.

A Visa kutatása szerint a problémás területek:

Pénzügyek: Majdnem minden negyedik magyar kis- és középvállalkozó előítéletekkel találkozott, amikor vállalkozásához forrást kívánt bevonni.

Önbizalom: A férfiak gyakran magabiztosabbak a nőknél Magyarországon, a nők több mint fele vallott önbizalomhiányról, míg a férfiaknál ez az arány 50% alatt marad.

Teljesen egyedül: A női vállalkozók több mint fele nem tudja, hova forduljon segítségért pénzügyi, jogszabályi kérdésekben vagy ha továbbképezné magát.

Ma Budapesten a Visa, a világ vezető digitális fizetési szolgáltatója bejelentette, hogy Magyarországon is elindította globális She’s Next kezdeményezését, amelynek célja a helyi női vállalkozók és kkv-tulajdonosok gazdasági megerősítése. Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője elmondta: „A saját vállalkozásukat működtető nők egyedi kihívásokkal szembesülnek, például nehezen vagy egyáltalán nem jutnak a fejlődésükhöz szükséges forráshoz és mentori támogatáshoz. Ezért nagy öröm számunkra, hogy segíthetünk a magyarországi női vállalkozóknak a Visa She’s Next programon keresztül, amellyel öt nyertes jut egyéves mentori támogatásához, valamint egyenként 2 000 000 forinthoz.”

Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója hozzátette: “A kis- és középvállalkozások több százmillió ember számára termelnek bevételt és adnak munkahelyet világszerte, és tudjuk, hogy egy vállalkozás működtetése időt, befektetést és nagyfokú rugalmasságot igényel. A Visa az innovatív, biztonságos és gyors fizetési rendszerek fejlesztésévél és működtetésével segíti a vállalkozások növekedését. Bízom benne, hogy Visa She’s Next programunk támogatásával női vállalkozók valósítják majd meg ambiciózus üzleti céljaikat, és egyben a helyi és a globális gazdaság növekedését is elősegítjük.”

Három magyar vállalkozónőből kettő úgy nyilatkozott, hogy a pénzügyi támogatás mellett a mentorprogramban való részvételt is fontosnak tartja. Többek között a következő területeken szeretnék bővíteni ismereteiket: hogyan népszerűsítsék vállalkozásukat, hogyan gazdálkodjanak a pénzügyekkel, illetve saját idejükkel. A Visa She’s Next kezdeményezés az adott vállalkozásokhoz igazított mentorprogramot nyújt a nyerteseknek. A mentorok széleskörű tapasztalattal rendelkeznek nemcsak vállalkozási és befektetési területen, hanem az üzleti oktatásban is.

A Visa She’s Next magyarországi programjának nagykövete D. Tóth Kriszta, ismert médiaszemélyiség, a WMN alapító-ügyvezetője elmondta: “Saját ötletet megvalósítani, vállalkozni, egy csapat élére állni, függetlenként terméket, szolgáltatást fejleszteni az egyik legizgalmasabb dolog a világon. De nem kihívásoktól mentes, pláne, ha az ember nőként vág bele abba, hogy a saját lábára álljon. A WMN magazin alapítása óta eltelt elmúlt nyolc év tapasztalatai alapján, tudom, hogy az álmaink megvalósítása sokkal többről szól, mint, hogy sikerül-e a nagy ötlethez forrást találni. Legalább ennyire fontos, a megtartó közösség, a szakmai mentorálás, az emberi támogatás, és nem utolsó sorban az, hogy képes legyél tanulni a kudarcaidból és megünnepelni a sikereidet.”

A 2020-as indulás óta a Visa világszerte több mint 2,8 millió dollárt fordított több mint 260 női vállalkozónak nyújtott támogatásra és mentorálásra a Visa She’s Next globális program keretében, többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Írországban és Lengyelországban.

A pályázatról

A Visa She’s Next program az Impact Hub mint lebonyolító közreműködésével valósul meg Magyarországon. Olyan vállalkozásnak szól, amelyek többségi tulajdonosa nő, vagy olyan egyéni vállalkozásoknak, amelyekben az üzleti tevékenységet nő végzi, túl vannak a kezdő lépéseken – a vállalkozást 2021. január 1. előtt már bejegyezték-, a megelőző évet pozitív üzleti eredménnyel zárták, és most a bővülés, továbbfejlődés a következő céljuk. Elvárás, hogy rendelkezzenek digitális jelenléttel, ami lehet egy honlap, egy webshop vagy egy aktívan használt közösségi média oldal is.

A pályázati eljárás nagyon egyszerű: a pályázaton való részvételhez a vállalkozóknak le kell írniuk vállalkozásuk történetét, utalniuk kell arra, hogy mi inspirálta őket annak indítására, valamint ki kell emelniük azokat a kihívásokat, amelyekkel gyakran szembesülnek. Ezen túlmenően a jelentkezőknek be kell mutatni egy ötletet arra vonatkozóan, hogy hogyan használnák fel a támogatást a vállalkozásuk fejlesztésére. A nyertesekről elismert szakmai zsűri dönt, melynek tagjai:

D. Tóth Kriszta, a WMN alapító- ügyvezetője,

Ginzer Ildikó, a Bankholding standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese

Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztésért felelős igazgatója

Kozma Andrea, az STRT Holding alapítója és a CEU InnovationsLab alapítója, vezetője

Máté Krisztina, a Cápák között producere

Rácz Judit, a Skinsmart és a Geek&Gorgeous alapító-ügyvezetője

Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője

Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség főtitkárhelyettese

További információért látogasson el a Visa honlapjára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Sosem volt még ilyen szórakoztató a kalóriaégetés

A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.Manapság az egészségtudatos életmód, a helyes táplálkozás és a sport központi szerepet tölt be az emberek...

Új vezérigazgatóval erősít a PENNY

Új vezérigazgató érkezik július 1-jétől a PENNY Magyarország élére Mathias Mentrop személyében. Mentrop jelenleg a csehországi PENNY-hálózat operatív igazgatójaként tevékenykedik, pozíciójában a jelenlegi magyarországi vezérigazgatót, Florian Jens Naegelét váltja majd.Mathias Mentrop több mint tízévnyi...

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....